Gå til innhold

1 Subwoofer med 2 forsterkere?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Skal kanskje bytte subwoofer med pappsen. Hans subwoofer er for stor å ha bak i bilen med tanke på hundeburet, så den står bare til pynt inne i huset.

Jeg har en litt mindre som passer perfekt. Saken er at det er en aktiv subwoofer. Det er så mye ledninger og drit som går nedi bak i bilen hans, så jeg bare lurte på å bruke de ledningene som kommer fra forsterkeren som ligger et skjult et sted. Fungerer det å bruke ledninger fra en forsterker på en subwoofer med innebygd forsterker? Det er et helvete å demontere for å fikse på ledningene slik at de kommer rett fra spilleren, så det hadde vært litt greit hvis det gikk på den "enkle" måten...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis det er en aktiv basskasse som du ska du skal montere i bilen til faren din, så trenger den følgende :

Strøm

Jord

Remote

Signal inn, der kan du som regel velge om du vil bruke phonokabeltilkobling eller høyt. tilkobling.

Så vis bilen har en forst. mont. ett eller annet sted så kan du bruke høyt. utgangene på den og koble de til signal inn på den aktive basskassen, men den må fortsatt ha strøm, jord og remote.

Er et en veldig liten aktiv subw., så trenger den som regel ikke mye strøm.

Kjenner folk som har koblet slike sammen med strømmen som går bak i bilen.

Men den kursen er det som regel ikke så stor sikring på, så man må prøve om det går.

Ellers må man legge opp en tykkere kabel fra batteriet.

Det som følger med i pakken er som regel 4-8mm2 kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt fort i svingen her... :scared :P Glemte jo helt remote kabelen, strøm +&-. Tenkte bare på å bruke høytaler tilkobling. *Flau*

Da blir det jo et helvete å få det til med mindre jeg kan koble fra forsterkeren i den lille subwoofer kassen. Eller demonterer inventaret i bilen til pappsen. Dessuten mangler jeg jo forsterker som kan drive 12" Rockford subwooferen. Synd... Hadde jo vært litt grei byttehandel då. Min betalte jeg bare 2500 for og rockforden med kasse kostet 7000 og er bare 6 mnd gammel. Ikke innspilt en gang.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så det er en org. mont. forsterker altså........

Er den aktive subw. stor ?? i effekt altså.... Drar mye strøm??

Merke ??

Tror nesten du må ta jobben med å legge opp kablene, remoten kan du koble f.eks. på lyset, slik at den slår seg på når man starter bilen.

Hvis subw. ikke er så kraftig, så pleier det å holde med 4mm2 eller 6mm2 kabel og de kan du kjøpe som dobbel kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider