Gå til innhold

Olje på tennplugger?

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Dette prosjektet gikk forøvrig rett i dass...

Kjørte to mil, så kom oljetrykkslampa på...

Stoppa, lampa slukka, kjørte litt til mens lampa blinka litt av og litt på...

Ga opp og ringte Falck.. Mente jeg hadde fått ventilklikking eller hvafaen det nå var han sa...

Anyway, vet mer imorgen, for mens jeg gikk hjem i øs pøs reg, så ble bilen taua til Opel.

Dersom noen her jobber på Bergheim på rud... Please, make it cheap ;)

Var dette før du skulle begynne eller etter at du hadde skiftet pakninga da?

Uansett, Falken er god å ha. Eller Viking eller NAF eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette før du skulle begynne eller etter at du hadde skiftet pakninga da?

Uansett, Falken er god å ha. Eller Viking eller NAF eller whatever.

Dette var etter :( Kan ikke forstå hva jeg gjorde galt... Ifølge han Falkenfyren så skulle ikke toppdekselpakningen ha noen direkte sameneheng med oljetrykket...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var etter :( Kan ikke forstå hva jeg gjorde galt... Ifølge han Falkenfyren så skulle ikke toppdekselpakningen ha noen direkte sameneheng med oljetrykket...

Hm...rart...du har husket alle slangene som var koblet til toppdekselet også?? (3stk)....Tror muligens at den slangen som går på forsiden på høyreside (sett forfra)...kan ha noe med det å gjøre...for den går jo rett ned til bunnpanna...og det vil jo være et trykk der....

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ventilasjon / ånding som går ned der, skal ikke ha noe å si på oljetrykket om den ikke er tilkoblet.

Joa...vet det...men lurte bare på om det KUNNE ha noe med også oljetrykket...er jo egentlig det eneste jeg kan komme på....siden dette skjedde ETTER han byttet pakning....så lenge pakningen sitter ordentlig på osv da...Hvis det ikke har noe med den slangen som går fra innsugsrøret inn på dekslet i bakkant da??? Den går jo alltid i stykker etter en tid...blir bare helt morken...? Men har aldri hørt at noen mister oljetrykket pga at det er hull i den da....Mulig jeg tar feil:D

+ VW Golf 3 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting, slangen til åndinga går ned i bunnpanna. Hvis denne slangen er løsnet fra ventildekslet så kan det ha blitt hengende ned slik at den subber langs bakken, da kan høydeforskjellen opp til bunnpanna fått olja til å renne ut? Kanskje litt tvilsomt men..

Så du oljespor bak bilen da oljelampa begynte å lyse? Var det noe oljesøl i motorrommet?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting, slangen til åndinga går ned i bunnpanna. Hvis denne slangen er løsnet fra ventildekslet så kan det ha blitt hengende ned slik at den subber langs bakken, da kan høydeforskjellen opp til bunnpanna fått olja til å renne ut? Kanskje litt tvilsomt men..

Så du oljespor bak bilen da oljelampa begynte å lyse? Var det noe oljesøl i motorrommet?

Nææh...det tviler jeg på...pga at fra bunnpanna og opp et stykke er det metalrør....er bare en sånn 90gradersvinkel helt øverst som er festet med 2 slangeklemmer....MEN, jeg kom på noe jeg....hva med peilepinnen da??? Er den på plass???

+ VW Golf 3 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Husket alle slanger og skruer, og glemte ikke noe under toppen når jeg skrudde på igjen. :)

Passa også på å ikke få rester etter pakning og eller papirbiter oppi motoren ved kammene når jeg rensa etter den gamle pakningen

Hadde fett på alle o-ringer og sjekka at disse "satt fast" når jeg snudde topplokket før jeg satte det fast.

Åndeslange som går til innsuget har vært morken, men den bytta jeg for et år siden eller noe.

Ikke noe oljesøl (annet enn det som var der fra før) etter at lampe kom på.

Fikk forresten tlf fra bergheim nå, oljepumpa er gåen....

Og bør bytte registerreim... ca 9000 flis.. Dammit

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider