Gå til innhold

Aktiv sub

Ranger emnet

bjellings

Anbefalte innlegg

Hei.

Anlegget mitt består av cd-spiller (pioneer deh-p5630mp) og et brukbart vdo frontsett som blir drevet av en 4 kanals Alpine forsterker (er det forresten lurt å brokoble frontsettet på forsterkeren). Men jeg savner litt trøkk... Er ikke ute etter en vill bass, men noe som gjør at musikken får det den mangler. Den må også ta så liten plass som mulig og budsjettet er på ca 2K. Har sett meg ut en aktiv sub: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=820

Er det noen her som har erfaringer med denne subben? Eller eventuelt noen som har noen bedre forslag?

Lurer også på om jeg bør legge en egen strømkabel til subben eller går det greit å splitte den jeg har til forsterkeren? Mener at jeg la fram en 10kvadrat.

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masser av erfaring med denne subben. Jeg har montert denne i en drøss biler. Småbiler, sedaner, stasjonsvorgner.

Funker selvsagt best i småbiler slik som Polo og stasjonsvogner.

Liker denne aktive veldig godt. Du får masser av bass for pengene. Inget dumt kjøp. Men husk at 1995,- er pris uten kabler. Så du trenger i tillegg strøm og signalkabler. Et par hundrelapper ekstra må du regne med.

Folk flest som kommer innom og kjøper denne pleier å ta med seg et kit som inneholder alt du trenger av kabler, kabelsko og sikring/sikringsholder. Koster 499,-

Men en annen ting. Siden du allerede har en 4 kanals forsterker, vil du ikke heller vurdere en 19" i en liten kasse? Tar jo ikke opp noe særlig mer plass den da. Blir jo og litt mer trøkk en Blaupunkten.

Men hvis du absolutt vil gå for den aktive, ville jeg brokoplet forsterkeren på frontsettet. KAn liksågodt benytte alle kanalene.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjellings skrev:
Hei.

Anlegget mitt består av cd-spiller (pioneer deh-p5630mp) og et brukbart vdo frontsett som blir drevet av en 4 kanals Alpine forsterker (er det forresten lurt å brokoble frontsettet på forsterkeren). Men jeg savner litt trøkk... Er ikke ute etter en vill bass, men noe som gjør at musikken får det den mangler. Den må også ta så liten plass som mulig og budsjettet er på ca 2K. Har sett meg ut en aktiv sub: http://bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=820

Er det noen her som har erfaringer med denne subben? Eller eventuelt noen som har noen bedre forslag?

Lurer også på om jeg bør legge en egen strømkabel til subben eller går det greit å splitte den jeg har til forsterkeren? Mener at jeg la fram en 10kvadrat.

Nå skal det riktignok sies at jeg ikke har hørt dette produktet spille, men laveste frekvens er på 60hz, noe som etter min mening ikke er lavt nok til å være en subwoofer... Denne f.eks http://www.tstuning.com/shop/product_info.php?cPath=3_38_238&products_id=1072 går ned til 30hz..... Men har som sagt ikke hørt noen av produktene, men noen andre på forumet har sikkert noengode forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Stream skrev:
Har masser av erfaring med denne subben. Jeg har montert denne i en drøss biler. Småbiler, sedaner, stasjonsvorgner.

Funker selvsagt best i småbiler slik som Polo og stasjonsvogner.

Liker denne aktive veldig godt. Du får masser av bass for pengene. Inget dumt kjøp. Men husk at 1995,- er pris uten kabler. Så du trenger i tillegg strøm og signalkabler. Et par hundrelapper ekstra må du regne med.

Folk flest som kommer innom og kjøper denne pleier å ta med seg et kit som inneholder alt du trenger av kabler, kabelsko og sikring/sikringsholder. Koster 499,-

Men en annen ting. Siden du allerede har en 4 kanals forsterker, vil du ikke heller vurdere en 19" i en liten kasse? Tar jo ikke opp noe særlig mer plass den da. Blir jo og litt mer trøkk en Blaupunkten.

Men hvis du absolutt vil gå for den aktive, ville jeg brokoplet forsterkeren på frontsettet. KAn liksågodt benytte alle kanalene.

En av grunnene til at jeg tenker på en aktiv sub er att jeg sannsynligvis kommer til å putte inn noen høytalere bak i bilen også. Da får jeg bruk for de to siste utgangene på forsterkeren... Det spørs om jeg ikke kommer innom å handler hos deg enn dag, må nok bare vente på lønning :)

(Ps: Regner med at du mente en 10", ikke en 19". Hørtes litt drøyt ud,hehe)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdha skrev:
I tilfelle du skal ha aktiv sub har jeg denne tilsalgs for 1800,-, kun brukt i 10 timer:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=211

Høres litt vel billig ut dette? Hva er grunnen til at du vil selge den? Er muligens intressert, har du kvitteringer? (i tilfelle garanti?) Har ikke penger akkuratt nå, men jeg tror jeg skal ha råd uti uka en gang.

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider