DynaCore Skrevet Mai 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2005 Har en golf caddy 87 mod jeg driver å fikser opp nå. Har senka den 45mm foran, men trenger også å få den ned bak. Men ettersom at det er bladfjærer, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Noen som har noen tips? Trenger bare å få den lavere, har ikke så mye å si om den blir veldig stiv ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Det finnes vel senkesett som du monterer på et vis. vet ikke hvor de selger det. prøv å søk litt rundt. En kompis av meg har en gammel ford og der er det lagt under en klosse mellom bakaksling og bladene. Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Det er i bunn og grunn tre måter man kan endre høyden bak på en Caddy: 1) Smi om bladfjærene. 2) Montere enda kortere innfestinger bak (disse er allerede ganske korte originalt, så jeg tror ikke det er noe særlig å hente med dette). 3) Montere akselen oppå fjærpakka. Du trenger da å løsne styrepinnen som hjelper å holde akselen i stilling (den må flyttes til andre siden av fjærpakka) og du må snu U-jernene opp-ned (fjærveisbegrenserne utgår). På min ex-Caddy 9KV hadde jeg et komplett understell fra SAT-Autosport. Det fulgte da med to lett U-forma beslag, som du tredde ned på styrepinnen til akselen på fjærpakka. Så la du akselen på plass i dette beslaget, satte på plass U-jernene og strammet til korrekt moment. Senkeblokker utgår så lenge akselen er montert som originalt (under fjærpakka). Da vil senkeblokkene i så fall føre til heving. Om du flytter akselen over fjærene kan du bruke senkeblokker, men det spørs om det trengs. Min bil ramla ned 21 cm bak:D Det som satte begrensinga var "taket" i innerskjermene..... Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 3ern er vel mest brukt, sånn jeg har forstått det. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2004409 Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 da er det jo enkelt og grei, bare å legge fjærene under, isteden for over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 da er det jo enkelt og grei, bare å legge fjærene under, isteden for over? Det er gjort på bildet over. Men du bør ta deg bryet å flytte styrepinnen til oversiden av fjærpakka og lage deg en flatjernbit med hull i midten (til å tre ned på styrepinnen) og ca 5mm kant i hver ende (til å holde/balansere akselen i forover-/bakoverretning). Hvis ikke er det bare u-jernene som holder akselen. Med denne løsningen får du også mer senking pga godstykkelsen i flatjernet:D Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 det skjønte jeg ikke mye av. Styrepinnen, er det den vi ser stikker opp på toppen på bilder der? Midt i mellom U-jernene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 det skjønte jeg ikke mye av. Styrepinnen, er det den vi ser stikker opp på toppen på bilder der? Midt i mellom U-jernene? Plukk det fra hverandre så ser du det. Det er håpløst for meg å forklare dette for noen som aldri har hatt bitene i hånda. Jeg har dessverre ikke mulighet for å få biler på nett heller (og Caddyen min har jeg solgt for lengst). Det er faktisk ganske innlysende hvordan det skal være (Lego Technic for voksne;)). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 du får kjøpt tûv godkjent sett til caddy. det er da en alu del som monteres over og under bakstillinga som oxo da stabiliserer mye bedre og selvsagt flytter fjørene til motsatt side av orginalt. senker ca 10cm. mener at dette ikke var så dyrt.. se om jeg finner at webside Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg