Gå til innhold

Spørsmål rundt bakaksling og utv...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann ja.....

Sitter her og drømmer/ legger litt planer nå, og jeg vet at uten spørsmål får jeg heller ikke svar :rolleyes:

Noen som vet hvor vanskelig det er å ta av bakakslingen på min ? og noen steder som bytter utveksling i nærheten av østfold ? og pris ?

Eller vil det bli enklere og bedre å kjøpe en helt ny bakaksling fra statene ?

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillingen din er kjempeenkel å ta av. Jeg gjorde det på 15 min. Men da lå bilen på taket..

Har en aksel liggende til deg. Forige eier skrøt på seg 4,1:1 utveksling, så den skal duge til aks, men om det stemmer vet jeg fint lite om... Den har ikke sperre. Men det vil vel gjerne du ha...?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperre er jo kjekt og ha, men min erfaring med så høy utveksling og v8 er at det blir bapbapbap på fire gir også har du full hjulspinn og null grep og ingen toppfart, men det er jo litt opp til deg hva du vil ha.

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperre er jo kjekt og ha, men min erfaring med så høy utveksling og v8 er at det blir bapbapbap på fire gir også har du full hjulspinn og null grep og ingen toppfart, men det er jo litt opp til deg hva du vil ha.

Veeel... Tro meg: 180 er all toppfarten man trenger i en slik mustang. De kan bli litt vel mandige å kjøre innimelom.. :scared

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillingen din er kjempeenkel å ta av. Jeg gjorde det på 15 min. Men da lå bilen på taket..

Har en aksel liggende til deg. Forige eier skrøt på seg 4,1:1 utveksling, så den skal duge til aks, men om det stemmer vet jeg fint lite om... Den har ikke sperre. Men det vil vel gjerne du ha...?

Halla :)

Sperre er et must ja, jeg kunne tenkt meg ca 3,73 -4,11 ja :)..... men du har vel 7,5" aksel du ? den sier natta ganske fort her jeg merket 2 ganger før :(

Den er så enkel å ta av ja, moro :) jeg har ikke muligheten til å titte på den selv nå, den står på verksted...

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla :)

men du har vel 7,5" aksel du ? den sier natta ganske fort her jeg merket 2 ganger før :(

Jævlig godt spm... Originalaksel. Jeg bare rev den av.

Det er best å ta av akselen med 4linken på. Gjør du det er det bare å løsne de 4 boltene som holder den, + støtdemperene. Når du først har av bakakselen vil jeg anbefale å montere et panhardstag. Da slipper du de sinnsvake kontraene som Fox-mustangen er kjent/fryktet for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn :) nå har jeg vel egentlig funnet en som bytter utveksling for meg, men jeg er fortsatt ikke sikkert på om jeg skal velge 3,73 eller 4,1 :rolleyes:

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig godt spm... Originalaksel. Jeg bare rev den av.

Det er best å ta av akselen med 4linken på. Gjør du det er det bare å løsne de 4 boltene som holder den, + støtdemperene. Når du først har av bakakselen vil jeg anbefale å montere et panhardstag. Da slipper du de sinnsvake kontraene som Fox-mustangen er kjent/fryktet for..

Hva kalte du båten ? panhardstag ? ka e det ?

Mvh Ottesen :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider