Gå til innhold

Xbox i bil?

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

Greit, jeg har en kamerat som kan ordne meg en god og billig LCD skjerm som jeg kan ha i taket i bilen. Noen som vet hvordan man kobler en XboX til den? Trenger man et ekstra bil batteri? Noen guide ute på dette?

(Ja jeg vet jeg har en golf 91 og at den ikke er så sexeh men jeg vil ha xbox i bilen fordet, noe å gjøre hvis jeg får motorstopp :titties: )

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektra batteri er vel ikke nødvendig om du ikke skal stå å spille mens motoren er av lenge..

Men du trenger en omformer fra 230w til 12V... Oxo på spill maskina har du tre ledninger... en rød,hvit og gul! Den gule skal på skjermen og den røde og hvite på forsterker ell evt AUX cd spiller...

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektra batteri er vel ikke nødvendig om du ikke skal stå å spille mens motoren er av lenge..

Men du trenger en omformer fra 230w til 12V... Oxo på spill maskina har du tre ledninger... en rød,hvit og gul! Den gule skal på skjermen og den røde og hvite på forsterker ell evt AUX cd spiller...

du.. Volt og Watt er ikke det samme!

Jeg ville heller satset på å modifisert en mini-itx 12V PSU, enn å kjørt omformer! Ellers får man et relativt stort effekt-tap tror jeg.

samt mini-itx PSU'ene har volt-sensing og spenningsregulatorer!

bilens 12V er ikke alltid 12V, den kan være oppe i 13.8 feks, eller nede i 11.7.

en slik PSU koster en del cash.. 500-1000kr, samt du må da også finne ut hvilke ledninger på xbox psu som gjør hva!

kan nesten vedde hatten min (ikke at jeg har en hatt, men) på at det finnes tutorials på dette.

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2005-14,GGLD:en&q=%2Bxbox+%2Bin+%2Bcar+%2Btutorial+%2Bpsu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg har forstått riktig så må jeg altså ha en PSU enhet fra batteriet og til xboxen? Altså PSU omgjør fra 12V til 200ognoe Volt?

Altså:

Batteri til PSU(fra 12V til 200ognoeV) og vidre til XboX

Er ganske grønn når det gjelder Elektronikk :)

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider