Gå til innhold

Mitt Prosjekt av Brille2K

Ranger emnet

Brille2k

Anbefalte innlegg

Nå er det slik att 1,3l aldri har vært splgt av en vw forhandler i det hele tatt i norge den er kunn import fra tysklan eller andre land :) så deler til denne bilen er ikke akkurat lett å oppdrive i jukse varianter hehe

nå tuller du tror jeg!... kjenner noen folk med 1.3liters 2'er golfer.. de bilene er ikke bruktimportert!, men kjøpt nye i norge

hadde oxo selv en 1.3 liter stående, den var også norsk

edit:

Kan legge til at siden 1.3 motoren "tilter" framover, så har den i den fremre traversen (traversen er den samme på alle 2'er golfer) et motorfeste som er av den "runde" typen.. dvs. ikke slik som på 1.6 og 1.8 osv..

men av den typen som sitter på venstre sida bak på en 1.8

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt er helt likt oppe i mitt motor rom og da jeg var på møllewr å hørte så fikk jeg den bedskjeden att dise bilene ikke var solgt av dem. meget mulig att dette ikke stemmer men min er i allefall ikke solgt i norge for jeg fant import pappirene som var på tysk under teppe på førersetet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skal jeg ikke kverulere på det bare litt merkelig att flere bilmekanikere sier det samme og att det er håpløst å finne disse på skrot og til salgs da spør du meg men men kanskje de lurer seg bort ett hemmelig sted da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ja jeg har som sagt fått motoren ut men orker ikke å tenke på å sette den inn selv da jeg ikke har motorjekk eller noe annet sted å stå enn hjemme hos mor der gårdsplassen er så ca ugjevn att bilen ikke forblir på bukka hehe så jeg leter da etter noen som har da muligheter til å sette inn motor for meg for en slant eller to hehe ta kontakt med meg på 92425227 om det er noen i oslo som kan dette jeg har vært på noen steder å hørt om pris og det ligger på 8500 pluss moms så da er man oppe i 10000 kr for dette og jeg vil ha det billigere hehe så om noen kan ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da hatt noen runder rundt og hørt på pris når det gjelder å sette inn motoren og ville jo tro att dette skulle vært billigere men det ville koste 8500 + moms og da er man oppe i 10000 klassen da er det nesten billigere å kjøpe seg ny brukt bil da, Men ut av kjærligheten til Golf 2 min så skal jeg da heller sette inn motoren selv!

Det jeg lurer på er om jeg må bytte ledningsnett da min bil er en 89 1,3 (Muligens Injektion) Og motoren jeg skal ha i er en 87 1,8 forgasser Har hørt att lednings nett må byttes og lurer litt da har jo dette oxo snart håper jeg bare få det i posten (Har tatt Utrolig lang tid) så venter bare på dette nå for å få i gang resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått den mest kjipeste meldingen konstantert og det er att jeg faktisk ikke kan bruke denne motoren jeg har kjøpt av enkleste grunn att den er for gammel og att den ikke har katalysator så verdiene blir ikke riktig

Skal faen meg kaste alle dissa toskene inne på biltillsynet veggemellom og sprenge hele veidirektoratet til HÆLVETTE Faen ass nå er jeg skikkelig forbanna

Min 1,3 var jo seff en insprøytnings motor og denne 1,8 er jo forgasser

angryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangryangry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golfene gikk med pierburg frem til de gikk ut a produksjon.

Finn deg en eksosbit med katalysator på lån eller kjøp og fest denne på. Da er du i havn. Er bombesikker på at GU motorene og ble brukt etter 87, da regelen kom, så en del 1,8 er med kat. må være der ute.

Har snakket med Biltilsynet om dette og møller oxo og samme bedskjeden fra begge steder på grunn av ar min har lambadamåler eller noe sånn og det har ikke den fra deg så vil ikke dette funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ufattelig kjedelig att mitt prosjekt er blitt stoppa på grunn av en F :fuckme2: :aug: :boxing Devil Motor som er for gammel denne er da til salgs om noen er interesert den har gått 117000 km og det er ny racing clutch på den si i fra veldig triste tider dette vurderer å selge bilen oxo som den står har tatt bilder mangler bare å få lagt dem ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ga 12500 for den den har gått 189000 noe feil med den er det jo men det er jo greit å fikse har litt motor problemer med den og att det er overledning ett sted men dette skal fikses skal kline inn noen bilder snart av gammle golfen og nye golfen har satt på 60/60 på nyr golfen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider