Gå til innhold

Mitt Prosjekt av Brille2K

Ranger emnet


Brille2k

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg startet på min Golf 2 1989

Den er blå og det hele startet da jeg faktisk har funnet ut att jeg har kjøpt katta i sekken

 

Det hele starte da jeg skulle ha meg ny bil!

Det var i desember 2003 da jeg betalte 25000 for min golf

 

Var å titta på den den var grei å kjøre da jeg tok den på en prøvetur dette var da riktig nok en 1,3l og denne var nylakkert for to år siden da, det var noen bobbler i lakken på den ene hjulbuen foran det er jo lett å fikse tenkte jeg!

Etter å ha tenkt på bilen en natt eller 2 dro jeg for å kjøpe denne på scarnes av ei eldre dame som var frøken på en skole der oppe så den var kun kjørt til og fra jobb god bil å kjøre

 

Da jeg etter 4 uker og var på vei hjem fra kr.sand etter å ha besøkt min sønn der nede og akkurat kommet tilbake til oslo slutter varmeapparatet å virke (det blåste bare kaldt) veldig kjipt siden det var vinter og greier dro så til solør for å få bilen på verksted (med god hjelp fra besteforeldre som oxo har betalt halve bilen for meg :) )

Da bilen er blitt rulla på verksted får jeg vite att det er gått kjølevann i eksosen notin dette er ikke bra det var jo bare snakk om tidsspørsmål før jeg stod der i vinterkulden med min sønn på 6md den gang som jeg er alenefar for

 

Jeg ber dem fikse mitt problem og ender opp med ett sprekt stempel og en regnign på 7500kroner altså dette skulle da være en billig bil for meg, jomen sa jeg smør!

 

Tok da en telefon til disse senile gammlingen jeg hadde kjøpt bilen av for så å se om jeg fikk noe igjenn på grunn av dette da dem akkurat hadde hatt bilen på eu godkjenn før salg det var ikke en vellyket telefonsamtale og jevar meget fristet til å sprenge dem til pokker i vold angry angry

 

Denne bilen står nå bom stille med en defekt motor på 1,3l som jeg driver å skal bytte nå etter att jeg handlet en 1,8 fra Eirik her på forumet (Takker for en hyggelig handel) så turen endte da i stavanger tur retur siden jeg da skulle i en konfirmasjon på lørdagen, Planen var å overnatte i stavanger fra fredags kveld til lørdags morgen for så å dra hjem med en motor på slep hehe det gikk da ikke så jeg og en kompis dro rett etter hans arbeidsdag var over altså kloka 14:00 den fredagen! vi kjørte og kjørte og vi brukte 8,5 timer en vei så det gikk da radig vi ble jo litt forsinket i stavanger da sirden han godeste Eirik jobbet og motoren var ikke helt ute av hans bil men kom oss fra han klokken 05:00 lørdag morgen så jeg rakk akkurat denne konfirmasjonen men var grufult sliten da!!

 

Nå står min bil oppe hos min mor og er nesten ferdig med å montere ut motoren!

 

Men dette gikk jo ikke feilfritt dette heller for da jeg skulle starte å skru var det ikke alle deler som ville av så etter masse timer med banning og hammring og sværting og gud vet hva jeg gjorde så bestemte jeg meg for å starte i toppen og jobbe meg nedover og dette gikk da radig som bare det. da jeg kom til der tennplugga møter stempla var det helt svart og dette var ikke olje svar nei da det var faktisk svart støv så konklusjonen var den att noe har brent seg i den stakkars stygge lille motoren min hehe all denne skruingen foregikk den 15 mai og 16 mai var det opp igjenn for å fortsette da med en vinkelsliper for å kutte drivakselen foran slik att jeg skulle kunne trille den litt fram og tilbake siden ikke skruene ville løssne til disse festene og da jeg hadde sitti å kosa meg en stund uten å bruke makt på slipern fikk jeg meg ett hælvettes klask i tryne så jeg la fra meg vinkelslipern og beggynte å kjenne etter for jeg fikk ikke åpna øye gitt og jeg fant ut att jeg blødde (dramatisk)

 

Det hele endte med hell i uhell da jeg kom meg inn blødde jeg fra nesa og rett over leppa hehe og øye hadde bare fått seg en klask det hadde nemmelig løsnet en bit fra plate til vinkelslipern. alt er bra nå da

 

nå gjennstår de da og si att jeg snart har motoren ute og er klar for å skru inn den andre.

 

 

 

Bilder Kommer !!!

 

 

 

 

 

 

 

Mine planer er da for denne bilen:

 

 

1,8 l Motor 115 000km

Racing clutch 7000km

senking 60/60

Angel ayes

har hvite baklykter

fikse opp mine MOMO GT2 felger 16"

innvendig skal det bygges ny stereo eller den jeg har skal fornyes

tas litt rust

fjerne lister (leter etter en som kan sveise så om noen kan si i fra)

nye stoler (helst i skinn siden jeg har 2 barn)

sveisa bakluke

nye dørhåndtak

mono visker

kanskje se om jeg får fiksa meg en kul front kanskje hjemmelaget front

 

Ja noe mere kommer jeg ikke på foreløpig men skal få klæssa noen bilder inn her jeg så folk kan bli fornøyde :)

 

Vil Oxo Takke til alle for en kjempe respons jeg har fått på spørsmål her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jævli uheldig dah...

Menne er d ikje slik att på 1.3 / 1.6 og 1.6 diesel har samme bremser og drivledd osv... på ein 1.8 er d vel litt annet... så om du skal få dein godkjent som ein 1.8, så må du væl få bedre bremser... er ikje heilt sikker dah... kanshe går d bra... vel, noen andre har væl litt meir peil. på d enn meg her på forumet...

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 er likt som alt annet, men 1,3 er jo en spesiell motor.. er ganske sikker på at 1,3 også kom med vwII calippere foran og ikke kelsey hayes.. bare å se det.. står det VWII på dem, så er det det :) ellers så passer det meste rett over..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik att 1,3l aldri har vært splgt av en vw forhandler i det hele tatt i norge den er kunn import fra tysklan eller andre land :) så deler til denne bilen er ikke akkurat lett å oppdrive i jukse varianter hehe

 

Må bytte ganske mye ja men har alt og har vert i kontakt med vw og fått pappirer med det som må byttes så det gjennstår å få motoren på plass og bare åpne lommeboka og se høvdingen flakse sammen med møllen hehe

 

Att man er litt uheldig gjør jo bilen til den perfekte dama hu sparker litt i mot innemellom men som regel så era grei hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er litt relatert til tråden så spør jeg. Er det samme motorfester på 1,3 og 1,8 i Golf 2. Vet at disse ikke er like i Golf 1, men er ikke så kjent med Golf 2.

 

Ja det er samme faste som til 1,6 og 1,8 det er faktisk akkurat samme karrosseri som di andre bilen er en 89 modell med 90 dører så jeg slipper oxo unna med det fæle lille trekant vinde (No Offence til de som har dette) men ganske håpløst å handle deler til motor og slikt

 

Hadde en episode da jeg skulle bytte klosser forran og endte opp med å bruke 2 påskedager på å slipe klossene ned før dem passa hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli uheldig dah...

Menne er d ikje slik att på 1.3 / 1.6 og 1.6 diesel har samme bremser og drivledd osv... på ein 1.8 er d vel litt annet... så om du skal få dein godkjent som ein 1.8, så må du væl få bedre bremser... er ikje heilt sikker dah... kanshe går d bra... vel, noen andre har væl litt meir peil. på d enn meg her på forumet...

 

Man må bytte bremsekraftholderen eller hva den heter igjenn ja 1,3l har så liten att å bruke en slik på 1,8l vil være å be om å dø i traffikken hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er samme faste som til 1,6 og 1,8 det er faktisk akkurat samme karrosseri som di andre bilen er en 89 modell med 90 dører så jeg slipper oxo unna med det fæle lille trekant vinde (No Offence til de som har dette) men ganske håpløst å handle deler til motor og slikt

 

Hadde en episode da jeg skulle bytte klosser forran og endte opp med å bruke 2 påskedager på å slipe klossene ned før dem passa hehe

 

Sikker på at det er samme fester? I følge familiealbumet så har 1.6 og større et motorfeste mer enn 1.3 så vidt jeg kan se. På siden av motoren (på passasjersiden) Er også et par forskjellige delenr på festene på 1.3 og 1.6 og større.

 

Jaja... samme kan det være. Du har jo motor og alt så du har vel sjekka at det passer.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel forsåvidt motor, og understell og traversen fremme og alt, så det er forsåvidt bolt on med 4 bolter bak og 6 forran......

 

Bare prøver å lære litt i tilfelle jeg en gang skulle røre meg borti Golf 2. På Golf 1 må man nemlig sveise og herje med motorfeste dersom man bytter fra 1.1/1.3 og til 1.5 eller større.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 er nesten Plug & Play hehe så du får gjordt en del uten å måtte herje med sveiseapparat og slike finnesser og jeg har jo hatt kontakt med VW og da ville jeg tro att han som sendte meg de mega viktige pappirene som jeg må ha for å få dette godkjent ville ha sagt noe annet men hyggelig att du kommer med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 er nesten Plug & Play hehe så du får gjordt en del uten å måtte herje med sveiseapparat og slike finnesser og jeg har jo hatt kontakt med VW og da ville jeg tro att han som sendte meg de mega viktige pappirene som jeg må ha for å få dette godkjent ville ha sagt noe annet men hyggelig att du kommer med innspill :)

 

Den er grei. Da har jeg lært noe idag også ;)

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår