Class Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Er det ikke sånn at det må være minst 2 politibetjenter i politibilen også, eller holder det med at det kun er 1 mann i f.eks sivil bil? Og åssen kan man vite om de har tatt en godkjent måling av deg og ikke bare lyver? Siter - BMW E34 93- X BMW 525 Turbo -solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-ecutioner Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Vel, de kan jo ikke lyve når de har på seg uniformen, det er jo brudd på grunnleggende regler om jeg ikke husker feil... Og om du tviler på det de sier, be om bevis... X Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Vel, de kan jo ikke lyve når de har på seg uniformen, det er jo brudd på grunnleggende regler om jeg ikke husker feil... Og om du tviler på det de sier, be om bevis... X Politi SKAL ikke lyve, blir de tatt i det, er det suspensjonsgrunn. De er offentlige tjenestemenn/kvinner, om de opptrer med eller uten uniform har ingen betydning så lenge de legitimerer seg som politifolk. Nylig 2 stk i Sverige som mistet jobbene sine for falsk forklaring. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Men viss en politi lenge meiner å ha sett deg råkjøre, men aldri kunna tatt deg, vil eg tru at han benytter sjansen til å legge på litt viss han er 100% sikker på at du ikkje kan motbevise han. Viss en politimann påstår at du har f.eks. kryssa heiltrukken sperrelinje og du nekter og ikkje har vitner går politiets ord som god fisk. Da hjelper det ikkje at du ikkje har kryssa den jævla linja. Det er i mange tilfeller der politiet trykt kan strekke litt på sannheten uten å risikere noen ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 jeje .. (en kamerat av meg .. hehe) kjørte med snuten etter seg med fullt blålys/sirener i fra særp (Biltema) mot Moss.. holdt med en rød Porsche 944 T over 250 km.t + en god stund før de forsvant ut av synet.. ved Biltema lå de ca 150 meter bak.. ved Råde var de ute av synet .. Flaks !?!?!?!?! ??? vet ikke, men... Morsomt .. sinnsykt morsomt !! Tid: 18 minutter fra Svenskegrensen til Moss... Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 En politimann skal ikke ha noen grunn til å fare med løgn.. Med mindre han er full av en viss en... Derfor er det politimannens ord som er bevis, også fordi han er off. tjenestemann. Pga den jobben han/hun har, er de blitt gitt tillit til at de skal utføre den riktig. Hvis retten ikke skal tro på en politimann, hvem skal de da tro på? Med utgangspunkt i at han/hun da ikke har noensomhelst personlig interesse i å lyve. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Og åssen kan man vite om de har tatt en godkjent måling av deg og ikke bare lyver? Hvis du er målt av bil, vil gjennomsnittshastigheten stå på et display i dashbordet. Hvis de har en skikkelig måling vil de vise deg dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Latsæbb Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 jeje .. (en kamerat av meg .. hehe) kjørte med snuten etter seg med fullt blålys/sirener i fra særp (Biltema) mot Moss.. holdt med en rød Porsche 944 T over 250 km.t + en god stund før de forsvant ut av synet.. ved Biltema lå de ca 150 meter bak.. ved Råde var de ute av synet .. Flaks !?!?!?!?! ??? vet ikke, men... Morsomt .. sinnsykt morsomt !! Tid: 18 minutter fra Svenskegrensen til Moss... Da går det seriøst unna! Hehe. Må ha hatt en hel del ville forbikjøringer på den strekninga? Er da ikke 4 felt hele veien .....Gambling med liv det der ... ..og jeg som trodde at det gikk fort når jeg kjørte Svinesund - Sarpsborg på 10 mins ... :rolleyes: Siter 96' Nissan Almera 1.6 SR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Class Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Skjønner en kamerat av meg blei stoppa av en sivil forrige dagen med kun en betjent i. Han fortalte i ettertid at det kanskje hadde vært vanskelig for politiet å fått tatt en skikkelig gjennomsnittsmåling pga det var mye svinger og trafikk i mellom han og politibilen. Og at politibilen aldri fikk en sjanse til å ligge helt oppi rompa. Da han blei stoppa så spurte han ikke om å få se målingen, han spurte bare om poltimannnen hadde tatt gjennomsnittsmåling og da svarte han ja. Men at han hadde målt'n til 130km/t i 2 sek. Og gjennomsnittsfarten var ca 120 i 80-sone. Så denne kameraten fikk mulighet til å miste lappen+bot hvis han nekta på at han liggi over 80. Eller kunne vedta høyeste bot på 7800kr og beholde lappen hvis han innrømma at det hadde gått "altfor fort". Han valgte seff det siste...og politimannen skrev ned gjennomsnittsfarten til 115km/t for at'n skulle få slippe unna med kun bot. Var dette kanskje dumt? Burde han ha nekta på at poltiet hadde klart å få skikkelig måling på han? Eller burde han vært fornøyd med at han slapp unna med kun bot og 2 prikker? Siter - BMW E34 93- X BMW 525 Turbo -solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 jeje .. (en kamerat av meg .. hehe) kjørte med snuten etter seg med fullt blålys/sirener i fra særp (Biltema) mot Moss.. holdt med en rød Porsche 944 T over 250 km.t + en god stund før de forsvant ut av synet.. ved Biltema lå de ca 150 meter bak.. ved Råde var de ute av synet .. Flaks !?!?!?!?! ??? vet ikke, men... Morsomt .. sinnsykt morsomt !! Tid: 18 minutter fra Svenskegrensen til Moss... re passe syk for å holde den hastigheten på veien i norge!!!! Devil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geddi Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Drar opp igjen denne tråden jeg. ifølge dommen har jeg mistet lappen fram til 18. mars og jeg lurer da på om jeg kan begynne kjøreopplæring og slikt før 18. mars og f.eks ta oppkjøring 19. mars? Eller er det slik at man har kjøreforbud frem til 18. mars? Og når det gjelder soning: Noen av dere som har vært inne og sonet som kan fortelle litt om det? F.eks om du har vært på Sandeid og hvordan dagene der er? Hvor lenge satt dere i soningskø? Og hvor er det søknader om å få nedkortet "utenlappen" tiden skal sendes? Noen av dere som har skrevet en slik søknad og fått et positivt svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Du kan ikke sette deg bak rattet i en bil igjen før forbudet er opphevet. Du kan altså IKKE øvelseskjøre hvis du mister lappen. Jeg har forsøkt å få ned tiden på beslaglagt førerkort, hjalp ikke med attest fra jobben osv. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg