Flasher Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 jeg satt å leste en kjøpstråd om en e34 her, så kom jeg over noe.. brukeren skreiv, sjekk varmeapperatet, det har en tendens til å henge seg opp på full guffe! gjør det virkelig det? mitt har nemlig gjort det, men jeg har e28 hva skal jeg gjøre med det?? begynner å bli varmt Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Har samme problem (E34). Uansett hva som trykkes på av knapper så kommer det bare varmluft anger2 Litt kjipt å kjøre med.......... help, we're stumped! Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Har samme problem (E34). Uansett hva som trykkes på av knapper så kommer det bare varmluft anger2 Litt kjipt å kjøre med.......... help, we're stumped! Jeg tipper det er varmeventilen (E34).. E28 har vel mekanisk justering? kanskje wiren har hoppet av? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 nei, e28'n min har ikke wire, mulig noen har det? men tror alle har varmeventil, som du kaller det.. :naaaws Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg tipper det er varmeventilen (E34).. Den som sitter ved sikringsboksen... den med 3 slanger (1 inn fra motortopp, 2 ut til kupeen) og 3-polet konnektor?? Har du fiksa den før? Prøvde å demontere den ifbm. bytte av kjølevæske. Ser ut til å funke i teorien; ga den litt spenning når den var ute av bilen og begge "flappene" spretter ut.. så går ut ifra at det er normalt, men hva med i praksis??? Nå som det er sommer og varmt er det lite vits i å ha varmeapparat - kunne ha kobla ut hele greia men det er vel umulig. Vil ha friskluft!!! Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Den som sitter ved sikringsboksen... den med 3 slanger (1 inn fra motortopp, 2 ut til kupeen) og 3-polet konnektor?? Har du fiksa den før? Prøvde å demontere den ifbm. bytte av kjølevæske. Ser ut til å funke i teorien; ga den litt spenning når den var ute av bilen og begge "flappene" spretter ut.. så går ut ifra at det er normalt, men hva med i praksis??? Nå som det er sommer og varmt er det lite vits i å ha varmeapparat - kunne ha kobla ut hele greia men det er vel umulig. Vil ha friskluft!!! Ja det er den ja..Jeg har aldri fikset den, kun byttet..Jeg kan bare regulere varmen på ene siden i kupèen (selvsagt passasjer siden) så jeg regner med at det er bryteren som er problemet hos meg... Mn du kan ikke regulere temperaturen i det hele tatt? right? (husk at dersom den venstre bryteren står på full varme,vil den overstyre den høyre bryteren) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Dritt det her, jeg også har dette problemet:( Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Ja det er den ja..Jeg har aldri fikset den, kun byttet..Jeg kan bare regulere varmen på ene siden i kupèen (selvsagt passasjer siden) så jeg regner med at det er bryteren som er problemet hos meg...Mn du kan ikke regulere temperaturen i det hele tatt? right? (husk at dersom den venstre bryteren står på full varme,vil den overstyre den høyre bryteren) Jepp... alt stod på full varme, helt daue temperatur-brytere. Men har du sjekket at temperaturfølerne (??) er kobla til?? De Bosch-greiene som skal sitte under dashbordet på v.s og under hanskerommet på h.s... Var så dum at jeg glemte å koble dem til igjen etter noe småfix drunk Ble mye bedre etter det.. Om noen har planer om å skifte kjølevæske så sjekk/overhal varmeventilen i samme sleng; mye dritt som kan samle seg. Og prøv de 3 knappene ved skyvebryterne (vindu-defrosting, AC, resirk.).. Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jepp... alt stod på full varme, helt daue temperatur-brytere.Men har du sjekket at temperaturfølerne (??) er kobla til?? De Bosch-greiene som skal sitte under dashbordet på v.s og under hanskerommet på h.s... Var så dum at jeg glemte å koble dem til igjen etter noe småfix drunk Ble mye bedre etter det.. Om noen har planer om å skifte kjølevæske så sjekk/overhal varmeventilen i samme sleng; mye dritt som kan samle seg. Og prøv de 3 knappene ved skyvebryterne (vindu-defrosting, AC, resirk.).. Hmm... de har jeg ikke sett en gang...Jeg får ta å sjekke det når været blir bedre;) Vet du hvilken funksjon disse bosch greiene har? Har du klima-annlegg kanskje? Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grnjah Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Vet du hvilken funksjon disse bosch greiene har? Har du klima-annlegg kanskje? Må bare spekulere ettersom jeg ikke har manual til systemet. BMW veit det sikkert, men de gir vel ikke ut sånn info helt uten å ta betalt :( Går ut ifra at de leser av temperaturen for å matche innstillingene på panelet - og det igjen regulerer varmeventilene... ganske innvikla. Mulig det er forskjell på E28 og E34 her E34'n min har AC/klimaanlegg fra fabrikk ja, men det er gammalt system (R12 med freongass?) tror jeg.. koster masse å gjøre om til R134a som er det nye. Trenger ny kompressor, gass og en hel del andre ting Hvis du har temp.følere: se til at de er festa skikkelig Siter 1989 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.