tallica Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Hei. Har en Audi90 som ikke skal ruste, men overflaterust slipper man vel aldri unna. Har fått rust på enden av panseret foran over lyktene, hele veien der. Veldig lekkert. Også under noen vinduer. Hva er det beste å bruke? På forhånd takk! Siter Ford Scorpio 2.0 '85 = :driving Audi 90 2.3E '88 = violin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mai 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2005 Du kan prøve å pusse ned rusten med sandpapir, ha på sparkel, slik at ikke rusten sprer seg, for så å grunne og lakkere på nytt :) og joda, man slipper overflaterust om man selv tar vare på bilen :) Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tallica Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jau, den forrige eieren brukte vel bilen mer som bare et framkomstmiddel enn å behandle han/hun som en veldig viktig del av livet. Det er koselig å holde på bilen, ingen tvil om det. Litt kjedelig når samme feilen oppstår igjen, igjen og igjen. Takk igjen! Siter Ford Scorpio 2.0 '85 = :driving Audi 90 2.3E '88 = violin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 å legge sparkel rett på rusta er noe jeg vil fraråde på det sterkeste. kjøp heller epoxy grunning, den er så å si 99% luft og vanntett, sparkelen vil suge til seg fuktighet!!! kan også ha på noe rust dreper! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Hei.Har en Audi90 som ikke skal ruste, men overflaterust slipper man vel aldri unna. Har fått rust på enden av panseret foran over lyktene, hele veien der. Veldig lekkert. Også under noen vinduer. Hva er det beste å bruke? På forhånd takk! Det beste du kan gjøre er å sandblåse.. få tak i et punktsandblåser om du har tilgang på kompressor. Om du ikke har tilgang på det, bruk i allefall en negerkuse (såkalt 'grovrengjører') som du setter på drillen.. mvh FastOmega Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 puss og smør på brunox før du lakkerer Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Brunox er ganske bra.. kan hende jeg gjør noe feil, men jeg synes ikke det legger seg noe fint på overflata.. har brukt det selv på andre biler på kanaler og sånt, og det har jo holdt helt fint.. :) Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 brunox skal ikke være heldekkende. du må alltid ha på noe over brunoxen... Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeph Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Nokon som har ein konklusjon her? Har litt overflaterust her og der som trenger reparering. Må kanskje ha metalliclakk, kor får eg tak i det? Er vel dyrt. Siter Nissan Primera P11 98-modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeGGiz Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Ja, hva med en konklusjon? Har litt rust her og der jeg og, som snart skal tas. Hva koster de forskjellige tingene? F.eks epoxy grunning, brunox osv. Du kan prøve å pusse ned rusten med sandpapir, ha på sparkel, slik at ikke rusten sprer seg, for så å grunne og lakkere på nytt :) og joda, man slipper overflaterust om man selv tar vare på bilen :) Hvordan tar jeg best vare på bilen, mht til lakk og for å forebygge rust? Siter R-line 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Hvordan tar jeg best vare på bilen, mht til lakk og for å forebygge rust? Beste våpene mot rust er å vaske bilen sin ofte, spesielt under ved kanaler o.l Og om du skulle se en rustrose på bilen så ta det med en gang. Dersom du polerer bilen vil ikke skitt feste seg så godt på lakken din, og den blir enklere å vaske og holde ren. Vaske ofte gjelder jo også spesiellt på vinteren. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Det er en bra regel, uansett bil.. (det å ta det med en gang) Har man en billig bil, så blir det som regel aldri fikset, og ting bare hoper seg opp.. sånn blir det med rust også.. enklere å ta 1 flekk, enn 10 flekker Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg