Gå til innhold

Billig bil med billig forsikring. Hva bør jeg se etter?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det ikke så lenge før jeg skal i militæret og da har jeg bestemt meg for å bytte ut Mercedesen med noe billige greier.

Tenkte på noe alá Mazda 323 eller Nissan Sunny type 80-talls til ca. 10.000,-. Det er hovedsaklig en bil som skal brukes til transport i de to årene jeg skal være i militæret, men også et objekt for å spare opp bonus hos forsikringsselskapet slik at jeg kan ha råd til noe grommere etter militæret.

Hva bør jeg kjøpe som er driftsikkert, bensingjerrig og billig forsikring til max. 10.000,-? I militæret blir det lite tid og mulighet til større reparasjoner og jeg er heller ikke særlig sugen på å bruke masse penger på en så billig bil, men div. småplukk går greit så lenge det ikke kommer til noe særlig med sveising :)

Hjelp meg, for jeg er grønn på japser ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Corolla fra 80 tallet! Ingen over, ingen ved siden.. Min har tuslet 15.000 siden jul, og den eneste feilen er steingamle tennplugger :D Kjøpt for 1500+ en vrakbil i innbytte :D Du får tak i GT for 10.000 i ok stand. Mer moro for penge finnes ikke! Men da spørs det om forsikringselskapet blir veldig glade i deg.. Fordelen med Toyota er som kjent at ingenting går i stykker. Det eneste du må passe deg for er rust. Det er forøvrig et velkjent fenomen på alle japser fra den perioden.

Edit: GT er faktisk mer poblemfri en de billigere modellene!

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler på min Volvo 740, 16000 kmi året og del kask, 770 kr i mnd, dvs

9240 kr i året.

Strømmen sparebank :D

Mvh Erik

Det er for dyrt. Jeg betaler det samme som deg på Merca. Med delkasko og 12.000 km. i året.

Jeg vil ned i ca. 4000,- i året. Da sparer jeg 12.000,- på to år. Greit å ha når jeg endelig skal kjøpe meg noe ordentlig igjen ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på eldre Mercedeser. De med 123 karosseri og dieselmotor. Er det noen som har noen formening om disse?

Gode å kjøre. Bra biler, med Sinnsvake delepriser.. Vi betalte 4600 for bremseklosser/bånd til vår mercedes.. den har vi ikke lengere av en eller annen grunn.. doh Går forresten ikke så inmari billig heller.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode å kjøre. Bra biler, med Sinnsvake delepriser.. Vi betalte 4600 for bremseklosser/bånd til vår mercedes.. den har vi ikke lengere av en eller annen grunn.. doh Går forresten ikke så inmari billig heller.

Tja. Jeg har hørt mye det motsatte. Bertel O. Steen er helt syke på delepriser, men Autotrio o.l er visst helt kurant. Får se litt.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har hørt mye det motsatte. Bertel O. Steen er helt syke på delepriser, men Autotrio o.l er visst helt kurant. Får se litt.

Det motsatte??? Bertel er jo sinnsyke, sier jeg jo!! Hvem andre tar ¨så mye som 4600kr for bremseklosser! Det er jo idiot-dyrt der! doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider