Gå til innhold

Straff for å kjøre av veien..

Ranger emnet

glx-rider

Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at reglene sier "tvilen kommer deg til gode"

for hvordan skal de bevise at det ikke var et dyr der....

Egentlig skulle det vært det, men siden du er 18, lånt bil, skrensespor så er det vel heller "Skyldig til motsatt bevist" 18 år gamle mennesker kan man stole like mye på som 40 år gamle mennesker mener jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff.. Få ganger jeg er lei meg for å være yngre enn 40 men..

Nei jeg skal bare stå på mitt og være seig som f... Er jeg seriøs i tillegg så er det kanskje håp.. Det med advokat og sånn må jeg vite litt mer om ++ og sånn.. Spurte om en del ting jeg ikke har fått svar på ennå så..

Gir det litt tid..

Takk for alle svar og råd forresten!

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanvittig mange skademeldinger med rådyr i? Hvorfor ikke en elg, katt eller hund? =)

Fordi det er mye mindre elg enn rådyr. Og noen ganger er det dødsulykker pga elg. det blir ikke meldt som skademelding. Egentlig sjelden man hører om sånt på nyhetene, men det skjer oftere enn man tror... Hadde jeg kjørt på ei katte hadde jeg ikke giddi å meldt ifra til viltnemda. Da hadde de sikkert bare ledd a meg når jeg hadde ringt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vraket bilen min pga unnakjøring av en grevling, så måtte jeg ut med 10K i egenandel og tapt bonus.. Så dette er tydligvis forskjell fra forsikrings selskap til forsikrings selskap.. (jeg hadde Gjensidige)

Nå var ikke politiet koblet inn i denne ulykken, så om det har hatt noe å si for andre veit jeg ikke.. jeg ringte bare til gjensidige, de skaffet bergingsbil med en gang, og ford ordnet resten..

Fikk bare beskjed om at bilen var verdt 80K så minus egenadel, fikk jeg igjen 70K..

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vraket bilen min pga unnakjøring av en grevling, så måtte jeg ut med 10K i egenandel og tapt bonus.. Så dette er tydligvis forskjell fra forsikrings selskap til forsikrings selskap.. (jeg hadde Gjensidige)

Nå var ikke politiet koblet inn i denne ulykken, så om det har hatt noe å si for andre veit jeg ikke.. jeg ringte bare til gjensidige, de skaffet bergingsbil med en gang, og ford ordnet resten..

Fikk bare beskjed om at bilen var verdt 80K så minus egenadel, fikk jeg igjen 70K..

åfaen kom på en ting...

man må visst melde ifra til både politi og dyrebeskyttelsen på stedet..etter ulykken.

men uansett ville j ikke gitt meg om det er et lite håp noe jeg tror det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var forresten en annen som hadde kontrakt på kjøp av bilen... stakkaren må lete videre nå ja :P

nei det var ikke noe kontrakt på den bilen, han som skulle ha den var på vei ned eller skulle akkurat til og dra og skrive kontrakt da han fikk beskjed om at den var vrak

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg i veitrafikkloven at du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende.

Fikk 3000 i bot for å kondemnere bilen min jeg også. Ekstra surt seff og jeg synes ikke det var nødvendig med den ekstra straffen jeg følte det var. Men når ble Norske lover rettferdige?

I min forsikring får man ikke bonustap ved slike viltulykker, men mulig det er ulik praksis. Jeg synes også det er rart om firmaet som lånte deg bilen ikke har forsikring mot slikt. Men men. Ulykker skjer og desverre er det altfor mange som er 18 år og det igjen er med på å trekke ned din troverdighet. Ikke alle som kjører like pent som du, og folk har desverre en hang til å tro på det eldre folk sier...

Det ordner seg sikkert og du er nå en dyrekjøpt erfaring rikere (hehe dobbeltmening) ;)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider