Gå til innhold

Straff for å kjøre av veien..

Ranger emnet

glx-rider

Anbefalte innlegg

en kamerat er lastebil sjofør han hadde kjørt sarp trondheim og tilbake til sarp eneste stopp var pisse å av lessing.. da han var 5 min unna hjemme fra sovna han bak ratte smelte i fjelveggen og han kom unna med lettere skader.. 1 uke etter fikk han bot i postkassa pga vrak av trailer intil han så prisen han skulle bettale var han helt forskrekka, men da han kom til summen han måtte betale knakk han sammen av latter. han kjørte en splitter ny volvo lastebil i fjellveggen å måtte betale 3000kr :P

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flaks det, men syns han skulle fått lappen fratatt og en klekkelig bot pga at han ikke fulgte hvilereglene... Tenk om han traff en Honda i fronten med en famile på 5?????? Bare på grunn a at han ville bli fort ferdig! Hørt at det er like farlig å være trøtt i trafikken som å kjøre med promille... (er jo variabler da... 3 i promille er ikke like farlig som å gjespe ett par ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

En annen ting som er litt viktig i denne saken er om bilen du lånte kjørte med hvite vanlige skilter, eller om selgeren satt på røde skilter.

Er ganske sikker på at røde skilter har en fast pris i året, og de er forsikret med full kasko med en egenandel på 10k.

Hvite vanlige skilter er vel egentlig ikke lov, da må bilen stå registrert på den gamle eieren enda, noe som ville vært veldig rart.

Tror i hvertfall ikke det er snakk om noe som helst slags bonustap på røde prøveskilter.

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i nsommer fikk jeg vannplaning i 60kmt og vraket bilen min ..

100% ulykke men fikk en bot på 3000kr

(jeg godtokk den ikke .. men da det kom opp for retten osv så var jeg midt teoretisk fagprøve så jeg valgte å bare godta den da)

kan nesten regne med at du får nå ioverkant av 4000

går det ann å vannplane i 60? farlig å kjøre i regnet

Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden er 1,5år gammel, er vel ikke så mye mer å diskutere her vel?

Ble du skuffet når du fant ut at den var så gammel? Siden du kommer med slike utsagn.

Det er tydeligvis flere enn meg som er interessert i å få vite hvordan det gikk med trådstarter, så da bruker vi denne tråden.

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du skuffet når du fant ut at den var så gammel? Siden du kommer med slike utsagn.

Det er tydeligvis flere enn meg som er interessert i å få vite hvordan det gikk med trådstarter, så da bruker vi denne tråden.

mmm...ja...skuffet nå violin

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Jeg jugde litt på farten i 1.ste innlegg. Hadde egentlig litt over hundre, usikker på hva, ettersom jeg ikke så på speedometeret rett før eller i svingen.

Ble kalt inn til avhør hvor jeg forklarte meg, (sa også der at jeg hadde rundt 100). Så spurte betjenten meg om jeg trodde at det ikke hadde blitt noe ulykke om jeg hadde holdt fartsgrensen noe jeg svarte ja på.

Så endte med to prikker på kortet, og 7800 i bot for 112 i 80.

Fikk også regning fra selger og fra forsikringsselskap.(dette skjedde egentlig mens jeg ventet på bot.)

Regning fra selskap lød på 30000,- i regress, og 3500 fra selger.

Av selger så får jeg bare en giro som han har skrevet på selv+masse drittkjeft på telefon når jeg sier at jeg foretrekker å få et ark hvor det står skriftlig fra forsikringsselskapet hvor mye tap og egenandel kom ¨på. ( dette arket har jeg forresten aldri sett senere heller)

Får så en del hjelp fra min stefar som skriver en del brev rundt om blant annet til forsikringsselskapet, og i tillegg forhører seg litt rundt om en del ting.

(vi snakket en del med en som satt som hovedansvarlig for regresskrav i et veldig stort forsikringsselskap i norge.)

Med hjelp av han fikk vi halvert kravet fra forsikringsselskap til 15000,-, men de ville ikke la oss betale dem egenandel og bonus tap til selger, slik at de kunne gi det videre til han.

De ville heller ikke si hvor mye dette kom på for selgers del.

Det vi kunne få vite var at selger hadde fått 67,000,- i erstatning for bilen. (dette til tross for at den sto til salg for 55,000.-)

Jeg skjønte derfor ikke hvorfor han kunne syte så fælt mot meg, når han faktisk tydeligvis hadde tjent på dette, så jeg lot være å betale regningene og vi havnet i forliksråd med selger.

Her så ble selgeren hysterisk når han så at jeg hadde med meg min stefar, og det endte med at jeg måtte sitte der alene.(Antakeligvis så er loven slik så er ikke så mye å klage på, men det var min stefar som hadde fått sinte oppringinger fra selger, og hatt kontakt med han hele tiden, så han hadde på en¨måte "overtatt" saken for meg, så jeg ble litt satt ut når jeg måtte sitte der alene."

Så da satt jeg der alene med en tre gamlinger, en irritert purk(skriver) og en selger som bar seg og hadde det så fælt og gestikulerte med hele kroppen hvor fort jeg måtte ha kjørt og at bilen hadde gått rundt og rundt og rundt så det ikke var måte på. Det var tydeligvis et under at jeg var i live.

Og at det "BARE" var 3500, jeg skulle betale selger i egenandel i første omgang var jo ingenting. De hadde jo måtte betalt mange titusener når de hadde krasjet med sine biler. (her burde jeg egentlig hatt anførselstegn siden det var ordrett det de sa)

Når jeg så forklarte hva som skjedde, og at jeg aldri hadde sett et skriftlig krav om hva det var jeg skulle betale for, annet enn en giro hvor det sto egenandel, og at forsikringsselskapet ikke ville gi meg annen info enn hvor mye han hadde fått igjen, så sto de nesten og så gjennom meg, med et ansikt som at jeg ikke hadde en dritt å si.

Så sier han ene av de eldre: " dette var så billig at det skulle bare mangle at du betalte, til pass når du kjører så fort"

Så bestemte de at jeg måtte betale hele sluttsummen utenom renter som endte på 9,900,-

Så denne prøvekjøringen var en dyr moro. At jeg itillegg finner ut at denne selgeren har mange svinn på skogen og at moren til en venn(som jobber på en politistasjon) sier at de har han ofte hos seg, og at han er veldig godt kjent av politiet for ting han har gjort og enda gjør så blir jeg gretten.

Men ikke mer å gjøre med det nå.

All gjeld er ihvertfall betalt, og tok sin tid med lærlinglønn. Men nå er i saken ferdig og jeg sitter enda med lappen.

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider