GEGGEN TUNING Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Eg lure på om de er noen som vet korsen eg kan får tak i ombyggings papir,eg har bytta motor i min audi a4 1,8 20v 96mod til en audi a4 1,8ts motor 98mod 180hk orginalt så må eg godkjenne skiten.Så e lure på om d er noen som vet kva eg må gjøre no for å gå riktig frem:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 hei jeg har en 95 1.8 20v og lurte på å få i en 1.8t motor. er det mye jobb? har du byttet mye forskjellig,som bremser å clutch og eksos??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Bremser framme må byttes skiver og caliptere bake er dei d samme som er på 1,8t,girkassa du har passer rett på men 1,8 clutchen tåler ikke d eg har søtte på en spec forsterka clutch og trykkplate.Selve motorbyttet er greit og enkelt du bare skrur av fronten og peiser inni 1,8t passer rett i må passe på at du har hjerna og ledningsnettet til 1,8t for d er ikke samme ledningsnett på 1,8en så må du bytte gassvaier for den som er der er for kort så må du ha en 1,8t radiator for turborøret går gjennom den og bort til intercooleren eller du kan gjøre som meg kjøpe større frontmontert intercooler og rustfrie rør og silikonslanger og tigge dei sammen eller så er d ei eksta elektrisk kjølevifte på en 1,8t men den trenger ikke du.Og når du skal kjøpe brukt motor på høggeri så gjelder d å ringe rundt varierer noe vollsomt me prisene her o der og du må passe på å få komplett motor med ledningsnett og hjerne:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Og e glemte å si at du må også bytte eksos anlegg passer ikke ditta på 1,8en men d går nå annn å sveise d om slik at d passer. Og e har en 1,8TS 180hk audi a4 clutch og trykkplate liggende litt kraftigere enn den som står på 150 hesteren selges kr 400 gått 90000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 riktig. du har ikke fått noe mer info om godkjening eller??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 er det mange steder som har motorer eller??? har ringt litt rundt men finner ikke mange. hvordan gjorde du med km måleren a??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Km måleren har ikke e gjort noe med:) er mange som har motorer e fikk min fra trondheim bildemontering men du kan kikke i billisten bruker å vere motorer der eller ringe rundt på mange høggerier er altids en eller anna som har en motor. MEN ER D INGEN SOM KAN HJELPE MEG MED KORSEN E KAN FÅ TIL GODKJENNING HER?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 MEN ER D INGEN SOM KAN HJELPE MEG MED KORSEN E KAN FÅ TIL GODKJENNING HER?:) Ring Biltilsynet og hør hva dem forlanger...så..... Stikk innom nærmeste Audi forhandler og slå av en prat med dem.. Dem kan kanskje lage et papir for deg som viser at du har byttet alt som var av forskjell mellom en 1,8 20v og en 1,8 20vT.. Så kan du løpe over til Biltilsynet.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Ja e får ringe å høre me dissa karane nedpå biltilsynet å høre ka dei sei og ka dei vil ha:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bali Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Ja e får ringe å høre me dissa karane nedpå biltilsynet å høre ka dei sei og ka dei vil ha:) legg ut bilde av bilen din da geggen ;P Siter Check out my Audi 80 B4 project!! 1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst) x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!) x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil) x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.) x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen) x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Ja e får ringe å høre me dissa karane nedpå biltilsynet å høre ka dei sei og ka dei vil ha:) De sier at du må ha papirer fra Audi Norge som sier hva som er forskjellen på bilene. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Har ikke noen bilder av den no står mest i deler hele bilen ikke noe å se på skal knipse den sammen igjen snart da kan e legge ut noen bilder:) Så e må ringe te audi norge ja:) får satse på at dei vet noe da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg