Skidracer Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Nå er det i den senere tid blitt veldig mye spørsmål om AE86, derfor har jeg nå bestemt meg for å lage en infotråd om denne bilen. Denne tråden er forbeholdt seriøse spørsmål, og meningsløse poster vil jeg be moderatorer om å slette, så de som lurer på noe angående import/teknisk info får en lettere jobb. Corolla AE86 er laget mellom 1983, og 1987. Den hadde en kosmetisk/teknisk oppdatering i oktober 1985, hvor den blandt anet fikk nye støtfangere, og annen bakasel. Den finnes med to forskjellige fronter. En med vanlige lykter, og en med vippelykter. Den med vanlige lykter heter Levin, og den med vippelykter heter Trueno. Disse navnene gjelder kun i japan, da alle eksportmodeller heter Corolla. Det er også kun i Japan at begge modeller er levert. Både Trueno og Levin ble solgt som 2 dørs og 3 dørs. Levin Trueno 3dørs 2dørs Teknisk info: Forstilling: McPehrson. Bakstilling: Stiv Aksel, opphengt i 4link med Panhardstag. Separate fjærer og dempere. Bremser: Ventilerte skiver. Enstempels kalippere. Boltsirkel: 4x114,3 Sperre: 1,5 eller 2 veis LSD Girkasse T5 - 5trinn manuellt gir. Motor : 4A-GE. 1. generasjon. 1589 ccm 121 HK Maks turtall 8200 rpm. Vekt: 940kg Interiør: 2+2, men av en eller annen grunn registrert til 5. God plass til alle forran, helt greit til meg bak. Jeg er 1.78 høy. Stolene forran er ganske dype sportsstoler til å være originale. De har kraftig justerbar sidestøtte. Coupeen er ganske ergonomisk annlagt. Vindusviskerbrytere er på dashbortet, og kommer ikke i veien for føreren ved aktiv kjøring. Forskjeller fra 1. generasjon til 2. generasjon: 1. generasjon har smale blinklys foran. på 2. generasjon går de rundt hjørnet på fangeren. 1. gen har vanlig svart plate bak turteller. 2. gen har carbon-aktig bakgrunn 1.gen har mye rare fargevalg i coupeen. eks: to blåtoner, to brunfarger, svart/rodt. 2. gen har mer diskre farger. Ofte Lys/mørk grå, eller svart. Levin har 3 forskjellige griller, men kun den ene med ekstralykter ble med til 2.gen. da som standard. Vanlige modifikasjoner på AE86: Motorbytte. 4A-GE som stod i AE86 originalt er levert i mange forskjellige utgaver etter at AE86 gikk ut av produksjon. Derfor er det et utall motormodifikasjoner som kan utføres ganske enkelt. Det mest vanlige er å bytte til en 3. generasjon 16v uten t-vis, og sette på individuelle trottlebodies fra 20v. Dette fordi 3.generasjon som er den eneste smallport 16v-motoren etter sigende skal være lettere å trimme opp mot 200 hk. På den andre siden er Bigport 16v (1. og 2. gen) lettere å trimme over 200 hk. Så verstingtrimmerene går for de motorene. 4. og 5. generasjon er 20v motorer (5 ventiler per sylinder) Disse har individuelle trottlebodies originalt, og har mer hester originalt. De er også mye vanskeligere å sette i en AE86, da de kun er ment å stå tverstilt. Problemet er at både fordeler og vannuttak kommer ut mot torpedoveggen, noe som medfører at torpedoveggen må bygges om, eller at man må skaffe seg fordelerløs tenning (datasprut) og bygge om til vannuttak fra siden. Oversikt 1. -> 5. gen 4A-GE - Første generasjon 4A-GE mai'83 - mai'87. Sølvgrå topplokk med sort og BLÅ skrift. Derav "blue and black tops". TVIS og "big port" topp. RettWD og FeilWD motor. Tre ribber på blokka. AE82, AE86 og AW11. - Andre generasjon 4A-GE mai'87 - mai'89 Sølvgrå topplokk med sort og RØD skrift. Derav "red and black top". TVIS og "big port" topp. Litt større lagre. Sju ribber på blokka. Kun FeilWD (AE92 'rolla) og MR2. - Tredje generasjon 4A-GE mai'89 - juni'91 Sølvgrå topplokk med RØD skrift. Derav "red top". Denne har IKKE TVIS, den har en "small port" topp og underspylte stempler. Yter 140hk. Fjerde generasjon 4A-GE juni'91 - mai'95 Sølvgrå topplokk med krommet skrift. Derav "Silver top". Den første med 20 ventiler og separate gassspjeld. Gir 160hk på papiret. Ulempen med denne er at du får ikke høre gromlyden fra innsugene pga AFM/Luftmengde(masse?)måleren. Da MÅ du kjøpe deg en: Femte og siste generasjon mai'95 - 98/99? Sort plastlokk.. hmm... hva om vi kaller den.. ja du vet ;) Den yter på papiret 165hk, men det er "ingen" som har fått ut mer enn ca150hk på rullende landeveg. Det gromme med denne siste generasjonen er at den bruker MAP-sensor hvilket vil si at du kan røske av den digre stygge resonansboksen og la fire trompeter synge sin vakre sang. Låter som BDA-escroten til Mattis. Ellers stiger kompet jevnt fra 9.4 på blåtoppen til 11:1 på blacktop. Puristene digger blåtoppen da denne er mest varvvillig pga lettere roterende masse. Big port er og best egnet til real trimming(les: over 200hk). Small port er den mest gatevennlige fra 140-200hk, og har noe mere bunndrag. Å plukke av TVIS på big port gjør bare at man taper det lille man har av bunndrag. Kompressormotor: 4A-GZE er en kompressormotor som ble levert i AW11 MR2 og ae92 , ae101 og ae111 corolla. I alle disse bilene står den tverrstilt. 4A-GZE har andre stempler en N/A 4A-GE, som er beregnet på overlading. Motoren passer i AE86 med mindre modifikasjoner. Tidlige 4A-GZE har 145hk, mens senere versjoner har høyere trykk (annen utveksling på pressa) og gir 160-170 hk. Racingmotorer: 4A-GE ble egentlig utviklet som en basis til en racingmotor. De mest ettertraktede versjonene er Formula Atlantic 16v og Gruppe A 20v. Specs på Formula Atlantic 1988: General: Cylinder Firing Order: 1-3-4-2 Engine Bore: 81mm (3.189") Engine Stroke: 77mm (3.031") Oil Viscosity: 40 or 50 weight, depending on air temperature Fuel Octane Rating: 108 prefered Operating Oil Temperature: 200º-230º F, above 230º there is power loss Operating Water Temperaure: 180º-200º F Oil Pump Operating Pressure: 80-90 lbs Spark Plug: Champion C55C or C57C Compression Ratio: 12.7:1 maximum Intake Camshaft Timing: 102º Lobe Center Exhaust Camshaft Timing: 102º Lobe Center Intake Valve Lash (cold): .012" Exhaust valve Lash (cold): .013" Ignition Timing: 28º BTDC @ 2,000rpm Clearances' Valve Lifter to Bore: .0005" - .0028" Camshaft Journal: .0014" - .0028" Piston Ring Gap (#1): .016" - .018" (#2): .015" - .017" Piston to Cylinder Wall: .0045" - 0050" Wrist Pin Diameter: 19mm (.7480") Wrist Pin: .0006" - .0015" Main Bearing: .0020" - .0028" Thrust Bearing: .003: - .006" Con Rod Large End Diameter: 1.7726" - 1.7716" Con Rod Bearing: .0025" - .0030" Con Rod Side: .008" - .012" Crankshaft Nose Diameter: .9842" - .9834" Crankshaft Main Journal Diameter: 1.8897" - 1.8892" Crankshaft Con Rod Journal Diameter: 1.6525" - 1.6520" Pilot Bushing ID: .678" - .676" Input Shaft Diameter: .669" - .668" Cylinder Head Flatness: Within .001" Valve Spring Height (installed): 1.425" - 1.398" Valve spring Pressure (installed): 50 psi @ installed height Final Combustion Chamber Volume: 33.9 cc minimum per cylinder, including Cylinder Head Gasket. Bolt Torque Specs Crankshaft Front Pulley: 60ft/lbs Camshaft Pulley: 35 ft/lbs Idler Pulley: 27 ft/lbs Crankshaft Main Bearing: 47 ft/lbs Cylinder Head: 43 ft/lbs Flywheel: 85 ft/lbs Connecting Rod: 45 ft/lbs Understell: Modifikasjoner er: justerbar 4-link og panhardstag. Panhardstaget bør byttes ut med en gang bilene senkes, fordi bakakselen blir flyttet mot høyre når man senker bilen. Skal man ha en versting, kan man også bytte 4-linken til en med justerbare armer for å få optimale hjulvinkler. Bakaksler: I Oktober 1985 kom 2.generasjon AE86, og samtidig byttet man til en annen bakaksel. Denne er det lettere å finne sperrer til. Komplett LSD oversikt hos TRD: http://toyota-trd.jp/en/strt/d_lsd.html AE95 og carina/corona4wd (nyere enn 88) har samme sperre som AE86, som er bygd etter october 85. For oss som har bil fra før october 85, er den unik for AE86. Både tidlig og sen AE86, og AE95 fåes med to forskjellige sperrer. 1,5 veis, og 2 veis. Siden alle tuningfirmaer selger en sperre til både sen og tidlig AE86, går jeg ut fra at også sperrene fra AE95/carina/corona passer til alle AE86. AE95 er denne Nyere corolla 4wd (den som tok over etter tercel) Fjæring: Originalt er en ae86 høy og litt for myk. Originaldemperene er KYB gassdempere, og holder egentlig ganske greit. Fjærer derimot bør byttes ut. Stor sett holder man set til Coilovers fremme, og separate fjærer/dempere bak. Litt mer sjeldent er det å bruke Coilovers bak og. Da bør Dempertårnene forsterkes for å tåle belastningen. Bremser: Bremsene på AE86 er ganske gode. Det er ventilerte skiver hele veien rundt, med enstempels kalipere. Brembo, hks, Project Mü, og mange andre lager masse bremsedeler til AE86. Det er ganske vanlig å ta bremser fra skyline R32, eller 300zx (Z33) da disse er ganske store, men passer i 15" hjul, som er ganske idèell hjulstørrelse for AE86. Karosseri: Carbonpanser og frontfanger med bedre lufting er en ganske vanlig modifikasjon. Mange løfter eller bøyer opp panseret i bakkant for å slippe ut varm luft. Ellers er det ganske vanlig å bytte ut baklyktene til Truenolykter, da mange regner disse som de tøffeste. Anbefalte modifikasjoner på AE86: Motor: Oljekjøler sportsluftfilter grenrør kamaksler justerbare kamdrev lettere svinghjul sportseksos. Idèell størrelse er 2,0" -> 2,25" Understell: Sporstfjærer. Lavere og stivere. Polyurethaneforinger Justerbart panhardstag Bumpsteer eliminator Tårnstag Bremser: Bremseskiver. Black Diamond eller brembo gir mye stopp for penga. Bedre klosser. Gjerne project Mü. Stålomspunnede bremseslanger. Hvor kan man få deler? Toyota selv støtter bilen ennå, og kommer stadig ut med nye deler fra sin motorsportavdeling TRD. Ellers får man deler og styling her: http://www.fensport.com Deres grenrør passer og venstrestyrte biler. http://www.raretrick.com http://www.technotoytuning.com http://www.andysautosport.com http://www.pbase.com/toycoolparts/ae86_parts http://www.toysport.com/ http://www.j-blood.com/index.htm http://www.driftfactory.com/ Styling leveres blandt annet av Vertex, Origin, J-blood, version select, og flere anerkjente japanske stylingfirma. Teknisk info og støtte, samt mange "how to" tutorials får man her: http://www.club4ag.com Tuningråd fra TP-Racing: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=81052&highlight=#81052 Nyttige linker finner man her: http://ae86.dk/links.php Hvor får man tak i en AE86, og hva koster det?: Biler med Levin front er solgt i Europa, og Biler med Truenofront er solgt i USA. I alle land utenfor Japan heter de Corolla. Jeg anbefaler å kjøpe fra danmark. Man finner bra biler fra 12.000 og oppover. Vær obs på at de billigste bilene varierer utrolig i tilstand. Jeg har sett opprusta vrak til 8-10.000, og kjempefine originalbiler til 12-14000. Min bil er et litt dårlig eksempel, da prisene har sunket siden jeg kjøpte for snart et år siden. Det skal også være mulig å oppdrive bilene i finland, da de ble solgt der og. I sverige er bilene like sjeldne som i norge, og derfor dyre. Jeg har også sett de til salgs i Tyskland, men da til alt for høy pris. Siden man finner dem på er: http://www.toyotaextreme.dk http://www.bilbasen.dk. Søk på Corolla 83-87, og de dukker opp. Modellen heter corolla Coupe GT i danmark. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Mai 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 Litt på engelsk om motorkodene til Toyota: G - Wide angle Twin Cam (sportier head) F - Narrow angle Twin Cam (economical head) T - Turbocharged Z - Supercharged E - Electronic Fuel Injection U - Emissions control (Japanese) C - Emissions control (Californian). 4A-GE: 1.6L DOHC EFI 16V inline four cylinder 4A-GE (20 Valve): 1.6L DOHC EFI 20V inline four cylinder 4A-GZE: 1.6L DOHC EFI 16V supercharged inline four cylinder 7A-FE: 1.8L DOHC EFI 16V inline four cylinder 1G-GTE: 2.0L DOHC EFI 24V intercooled twin turbo inline six cylinder 3/4K-C: 1.3L OHV Carby 8V inline four cylinder (4K block, 3K head) 5M-E: 2.8L SOHC EFI 12V inline six cylinder 7M-GTE: 3.0L DOHC EFI 24V turbocharged inline six cylinder 18R-C: 2.0L SOHC Carby 8V inline four cylinder 18R-GEU: 2.0L DOHC EFI 8V inline four cylinder 3S-GE / 3S-FE: 2.0L DOHC EFI 16V inline four cylinder 3S-GTE: 2.0L DOHC EFI 16V turbocharged inline four cylinder 2T-G: 1.6L DOHC 8V inline four cylinder Det går vel an å swappe 4A-GEen mot en 3S-GE/GTE? Har en video der noen japanere har droppet en 20B wankel i en AE86, men det kommer du sikkert i fengsel for her til lands, hehe. Om du noengang hører noen si "hachiroku", er dette den japanske betegnelsen/forkortelsen på AE86. "Hachigo" derimot, er betegnelsen/forkortelsen på AE85/"SR5", som har en 4AC-motor med forgasser. Denne bilen er relativt slapp i forhold til AE86, og visstnok ikke noe å trakte etter. Enkelte blander det, så husk: AE86 er en modellbetegnelse, og har ingenting med årsmodell 86 å gjøre. Da kan du fort ende opp med en vanlig, slapp FWD-Corolla som ikke ser ut bakfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2005 3S-GE/GTE er det noen som setter i AE86. Men da den er litt i største laget er dette en mer omfattende ombygging. Man må blant annet modifisere bunnpanne med mer. Wankel er noe lettere, men heller ikke vanlig. Helt sjeldene er de AE86 som går med 2JZ, som er en 3,0 supramotor... Resultatet blir en noe fremtung bil, som egner seg best til dragracing, og da er vel hele poenget med AE86 borte... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drift Addict Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Toyota MR2 ble levert med kompressor, motoren heter 4AGZE. Denne motoren kan man også få montert i en AE86, men det blir som med 20 ventileren. Den er designet for å sitte tverrstilt. Motoren kan med fordel bygges om til turbo, og da snakker vi.. Tyngdepunktet forblir bortimot uforandret, med unntak av en turbo, intercooler og noe rør. Og den tilhører 4AG familien så det er ikke vanskelig å få plass til den heller. Burde ikke være noe problem å få ut mellom 2-300 hk av denne motoren uten at driftsikkerheten går rett ut av vinduet.. :) Siter Jostein Lillebø aka Drift Addict Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Stemmer... Jeg glemte bare å skrive det. Skal legge det til ;) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 En veldig bra tråd, interessen for disse bilene har eksplodert det siste året, og det er mange som vil ha nytte av lærdom fra andre AE86-eiere. Jeg har et par kommentarer til den første posten. En med vanlige lykter, og en med vippelykter. Den med vanlige lykter heter Levin, og den med vippelykter heter Trueno. Disse navnene gjelder kun i japan, da alle eksportmodeller heter Corolla. Det er også kun i Japan at begge modeller er levert. Jeg er rimelig overbevist om at både Levin og Trueno finnes i USA. Min bil er et litt dårlig eksempel, da prisene har sunket siden jeg kjøpte for snart et år siden. Den generelle trenden er vel at de bra bilene stiger i pris i de fleste land rundt om i verden. Dette har ihvertfall skjedd i USA, Japan og en del europeiske land. Det er mulig jeg tar feil på begge punktene ovenfor, men dette er ihvertfall de inntrykkene jeg har fått. Forn en stund siden skrev jeg noen linjer om det å lage banebil av AE86. Denne informasjonen finner du i denne tråden på ts-ogn`s forum. Håper på mere spennende informasjon i denne tråden. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 jeg mener bestemt at de bare leverte trueno i USA.. vet om en amerikaner som har levin men den hentet han i frankrike.. ilmen burde vel også nevnes at i følge produseren av Initial D filmen (kino filmen) så vurderer Toyota ledelsen nå å starte opp produksjonen av AE86 igjen eller lage en etterfølger (altezza var orginalt ment som en etterfølger men ble for tung) kan vel også nevnes at Toyota lagde 3 helt nye Trueno til filmingen av Initial D filmen Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Det er helt riktig at det finnes Levin i USA, men det ble aldri solgt der. Det finnes noen få fans som har importert selv. Det er mulig de senere Levinene ble solgt nye i USA, men ikke AE86. La til linken din i Infoposten. :thumb Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Litt dillinformasjon: Hvis du lurer på hva som menes med en Panda Trueno, se her: Panda refererer til fargen (hvit og svart). Bilen på bildet er trolig inspirert av Takumi Fujiwaras AE86 i anime/mangaserien Initial D. Den er lik den på bildet, hvit grunnfarge med lister og fangere i svart, seinere svart (carbonfiber) panser, matt svarte Watanabe RS felger (om jeg ikke tar feil) og en japansk tekstrad på dørsidene, der det står Fujiwara Tofu Shop. AE86 blir også brukt i drifting, også i den offisielle driftligaen, D1 Grand Prix. Hoveddommer Keiichi "Drift King/Dorikin" Tsuchiya er fan av AE86en, og har et flott eksemplar på privaten. Sjåfører med AE86 i D1GP: Katsuhiro Ueo (Trueno hatchback, 197hk) Gen Terasaki (Levin hatchback, 186hk) Toshiki Yoshioka (Trueno hatchback, 197hk) Hideo Hiraoka (Trueno/Levin(vet ikke hvilken for øyeblikket), 197hk) Ken Maeda (Trueno hatchback turbo, 246hk) Masato Kawabata (Trueno hatchback) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Det er helt riktig at det finnes Levin i USA, men det ble aldri solgt der. Det finnes noen få fans som har importert selv. Det er mulig de senere Levinene ble solgt nye i USA, men ikke AE86. La til linken din i Infoposten. :thumb I stand corrected :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Litt dillinformasjon:AE86 blir også brukt i drifting, også i den offisielle driftligaen, D1 Grand Prix. Hoveddommer Keiichi "Drift King/Dorikin" Tsuchiya er fan av AE86en, og har et flott eksemplar på privaten. kan vel legge til at den han har privat er en gave fra TRD om jeg ikke tar feil.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Litt dillinformasjon: Hvis du lurer på hva som menes med en Panda Trueno, se her: Panda refererer til fargen (hvit og svart). Må bare legge til: Panda brukes kun med rette om Trueno, selv om Levin finnes med likt mønster. Grunnen er at når vippelyktene er oppe, ser den ut som en pandabjørn, som også har svarte ringer rundt Øynene (lyktene) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Oppdatert med mer motorinfo :D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70c Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 kan vel legge til at den han har privat er en gave fra TRD om jeg ikke tar feil.. Kan nok stemme det; Drifting a car through a corner is not the fastest way around most turns any racecar driver will tell you strait out. This is where Keiichi Tsuchiya was crowned the Dori Kin or Drift King. In Option drift contests; style and technique are evaluated for exhibition values. Lately contests have been judged on racing lines and setup for multiple corner drifting, this is more difficult. Back in 1977 Keiichi began his racing career driving many different cars in amateur racing series events. Racing these underpowered cars was difficult but again a great learning experience. Later Keiichi was picked up to drive the ADVAN sponsored AE86/1984 Corolla GT-S. During many races on a downhill corner he would drift the car and carry a better corner speed than his competitors. This technique is what made him the Drift King not as most believe that he was first in the drift scene. As he proved his style of driving his reputation grew. He is a racecar driver now and still takes to the mountains for illegal racing this also made his reputation grow. After videos featuring him and his persistent mountain running/Drifting his driver’s license was suspended! For a professional racecar driver this was embarrassing. Unknowingly this worked to his advantage, his fan base and fame began to expand. You could say that he is a rebel of some sort or because he was just a person who went from nowhere to success out of determination with no racing background. He still has a bond for an old car that he grew up racing, drifting, and winning with, the Toyota AE86. You can see this by his video series dedicated to this car that is called AE86 Club. Toyota itself also felt that he is the person to represent the car most and presented him a restored AE86 through TRD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fritz Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 så ifra Best MOTORing international eller Hot Version da dem filma i USA tidligere i sommer da noen hadde hivd ned en aldri så liten Honda S2000 motor i en Trueno/SR5, Dori-Dori (Drift kongen) elsket faktisk denne bilen, ikke bare pga den høye rev limiten (rundt/over 9000) men faktisk det at bilen ikke virket fremtung med denne motoren hadde store planer om og importere en Trueno tidligere i sommer, men pga....familie medlemmer, ble ikke det noe av, får finne meg jobb igjen snart og importere uansett....måååå ha... elsket "Initial D" filmen, den må kjøpes folkens hva var forskjellen på AE86 og SR5 ??? Siter [-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34 eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS] (Ja, er hekta på "Initial D" anime serien) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.