Gå til innhold

Toyota AE86 Infotråd

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bmw 325 E30 er vel ganske kjekk. Det er vel en bil du kan drifte(I allefall sladde deg gjennom svingene) med uten å måtte gjøre så mye annet enn kanskje skaffe en diff som sperrer litt. Noen av 325'ene har visst 25% sperre orginalt om ikke jeg tar totalt feil. Hvis ikke kan man alltid sette på sperre fra M3. Usikker på hvor mye den sperrer. Har også lest litt på driftworks forumene om 325 driftere som ribber interiør og annet unødig på sine biler og fjerner opptil 200kg. Billigere enn å trimme motoren hvertfall.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hva 14issene kaller 200sx ..

men S13 silvia ble aldri solgt i norge

faktisk eneste silvia solgt i norge er S15

mens RS13 som vi har her i norge har aldri hett silvia .... ja

 

pøh. silvia ekke fjortiss.. kan vel alle navna til bilene i s-plattformen.. og det er mange rare :P

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
er en 1986 Toyota Corolla 1,6 dx noe særlig til leketøy? er dette en av de bilene dere prater om?

 

EDIT: hvordan er det å drifte å leike seg med en 4wd?

 

 

Ae86 er en bakhjulatrekk "corolla",, Nei en dx er ikke ett leketøy det er ett transportmiddel...

4wd er gøy på glatta= Regn og vinter, men ikke ett leketøy på tørr asvalt med mindre man har mye hester... Spørs også hvordan 4wd systemet fungerer, noen systemer er i praksis fwd..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Lenge siden jeg har vært her nå, ser jeg..

 

Har noen sett at jeg ba om ikke alt for mye OffTopic i starten av denne tråden? Det er da ting som for eksempel diskusjoner om Silvia, og andre biler, samt anbefalinger av forskjellige typer driftebiler.. Det er det drøssevis av andre tråder man kan gjøre i. Ellers kan jeg jo svare , så ting kommer ut av verden..

 

@Boris: MR2 er absolutt ikke driftebil. Den har alt for mye feste bak ved pådrag, og jeg har nok med å få den til å slippe på piggfrie vinterdekk. De kan sladdes med når det er vått, men det skal litt til for å kontrollere det.

 

Det er forresten drøssevis med tråder her som omhandler hva slags biler som er egnet til drifting, og hvor det står mye om hva slags modifiseringer som lønner seg. Bare still søkemotoren på å ta med poster som er eldre en 3 måneder.

 

@Kebabgud: Det er da s13 Silvia i Norge. En brun nydelig en som tilhører en her på forumet :) Den eneste modellen vi mangle rher er vel en Ekte Sileighty. Ellers er vel dette O.T...?

 

@thberg: Om du ser bildene i den første posten, og leser informasjonen finner du fort at det er store forskjeller på de bilene vi har her i norge, som er Forhjulstrekkere, og AE86, som ikke ble solgt her. Du får riktignok samme motor i forhjulstrekkeren (da som GT), og da er den også en fin lekebil, men det er ikke akkurat noe man kan drifte med... Og vi er da på drifteforumet nå.. :P

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er kanskje solgt 3-4 biler originalt i norge, da som rallybiler. Den ene lå ute for salg til 50.000 på motorbørsen for et par uker siden. Ellers er bilene ikke solgt i Norge. Om du vil ha venstreratt er Danmark, tyskland, sveits etc fine steder. Men om du kan ha høyreratt finnes det mange bra bygde biler i England.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kult-bil. Den blir elsket for sin pålitelige motor, sin lette vekt, god tilgang på orginal deler og enormt med aftermarket deler. Og i bunn og grunn er det vel bare personlig smak som avgjør om biler er "så forbanna spesiell".

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Du må bare kjøpe et godkjenningspapir fra toyota som koster 2500kr. De vil ha chassinr og modellnr, og så skriver de ut papirer til din bil. Verre er det ikke. Bilen tilfredsstiller alle krav i Norge.

 

Om du har en høyreratta bil, kan du gjøre dette da? Viss du f.eks. importerer fra Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår