Gå til innhold

Felg tar i fjørbeinet

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte meg nye felger, men de tar i fjørbeinet. Kjøpte meg 9mm spacere, men det var får lite.

DSC01038.JPG

1 og 2. Her er det "stoppere" slik at ikke skålen skal gli ned.

Ringen: Her har jeg prøvd å bøyet skålen litt opp, hjalp litt men ikke nok.

Så er det noen som har forslag? Om jeg skal ha større spacere må jeg ha lengre bolter, og bolter jeg har pesa med å få tak i. Måtte være slike tynne bolter. Hadde håpt jeg kunne bygge skåla litt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

kjøpte meg nye felger, men de tar i fjørbeinet. Kjøpte meg 9mm spacere, men det var får lite.

1 og 2. Her er det "stoppere" slik at ikke skålen skal gli ned.

Ringen: Her har jeg prøvd å bøyet skålen litt opp, hjalp litt men ikke nok.

Så er det noen som har forslag? Om jeg skal ha større spacere må jeg ha lengre bolter, og bolter jeg har pesa med å få tak i. Måtte være slike tynne bolter. Hadde håpt jeg kunne bygge skåla litt opp?

Jeg foreslår at du bytter felgene med noen som har riktig inpress.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklarte kanskje litt feil, men dekket tar i den skåla. Fikk bøyd den litt opp, så det ser ut til at det går bra. Men er minimalt med klaring, noen som vet om det er farlig? Ca 5mm klaring til den skåla..

Kan jeg kutte den skåla litt? Er kanskje ikke så veldig lovlig det...

Noen som har 17" og trenger 18" pm meg ;) (4x100)

Lenke til kommentar
Del på andre sider