Gå til innhold

Sjekk Discovery. Mythbusters

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Sjekk Discovery nå! (2035)

Edit: Tenkte å få tråden ut først, så legge til info etterpå.

De fleste her har vel hørt om bilen med rakettmotor, som tar av og flyr inn i en åsside. En amerikaner som visstnok monterte rakettmotor i bilen sin, og ga bånn pinne med rakettmotoren aktivert, men var så uheldig at farten ble så høy at bilen tok av, og fløy et par kilometer. Ulykken ble visstnok rapportert som en flystyrt først, før politiet fant et bilvrak istedenfor et flyvrak når de rykket ut.

Myten ble busted :(

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har alltid hørt den slik:

En amerikaner monterte en motor fra en scud rakett på taket på sin impala. Han kom opp i 400kmt før han dro av veien og rett inn i en fjellvegg. Det var vel aldri snakk om noen som fløy?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte de satt på en frekk rakett, type "tenn meg og eg brenner til eg e tom for drivstoff", og fikk så høy fart at den tok av i 600 kmt og fløg ca 1 km før den traff veggen..

kordan ble den busted?

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En amerikaner monterte en motor fra en scud rakett på taket på sin impala. Han kom opp i 400kmt før han dro av veien og rett inn i en fjellvegg. Det var vel aldri snakk om noen som fløy?

den versjonen jeg også har hørt...

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygende Chevy

En 67-modell Chevy Impala påmontert en rakett for fast drivstoff, en lang, rett strekning hovedvei gjennom ørkenen og en mann med en idé.

Høres dette overdrevent ut? Dette var konklusjonen Arizona Highway Patrol kom til da de fant et stykke svidd asfalt og et meterdypt, svartsvidd krater i en klippeskrent.

Det skal ha hatt seg slik at en modig, om enn gal, lokal offiser i flyvåpenet skal ha spent fast en JATO (jet-assistert startrakett) - til vanlig benyttet for å gi tunge militære transportfly ekstra kraft ved avgang – på taket av sin Chevy. Så fant han seg en passende veistrekning, trykte gassen i bånn, og tok bokstavelig talt av.

Absolutt ikke noe du burde teste ut hjemme, men flyoffiserens ville plan må ha vært noe slikt som dette: Akselerer til ca. 130 km/t, start JATO-raketten, oppnå en hastighet på 560-675 km/t innen 5 sekunder (nesten mach 1), trå bremsen i bånn etter 20-25 sekunder (og smelt både dem og dekkene) og fly gjennom luften (over 2 km).

Nesten fem kilometer fra den svidde asfalten traff bilen en klippe, i en høyde av 42 meter. Om ikke klippen hadde stått der; hvem vet hvor langt det menneskelige prosjektilet kunne ha flydd?

Men om dette med den flygende Chevy’en er fakta eller fantasi, vil vi aldri helt kunne få vite. Eieren av beinrestene, tennene og hårstråene funnet på klippen er ikke lenger her for å fortelle oss hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. En scud-rakett hadde knust bilen før det hale kunne starte pga vekta på raketten. Scud-rakettene er de saddam avfyrte mot iran i begynnelsen av 90-åra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller at han ikke veit hvorr mye 1 Mach er, for raketten han brukte brukes til å få tunge transportfly opp i hastighet. Og tviler på at de har godt av å gå raskere enn 600 km/t. Kommer sikkert fort opp i fart med et par sånne på ryggen. Uansett ett rått program. Likte den der de skal se om man blir sugd ned under vann med ett skip som synker... Mange teorier, men desverre bare en myte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. En scud-rakett hadde knust bilen før det hale kunne starte pga vekta på raketten. Scud-rakettene er de saddam avfyrte mot iran i begynnelsen av 90-åra

Jeg vet da det.. Men det var den versjonen jeg hadde hørt:) Dessuten var det bare snakk om motoren. Ikke stridshodet og alt det andre...

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han som mener han er opphavet til myten.

Lang fortelling, men ganske artig.

Og det finnes sikkert andre personer med minst like "troverdige" historier.

Men nå er det vel de som lever seg mest inn, og har mest utfyllende detaljer, som en har lettest for å tro.

Ikke det at jeg tror han her er opphavet......men hvem vet. Er jo derfor det blir kalt for en myte.

320si -06
535i -87
528i -85
5xxi? -82 prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morro å se på når dem fyrte av rakettene ja, men jeg annbefaler absolutt alle til å se det meste (eller alt) av mythbusters.. De gjør utrolige forsøker, og tester mye dritkult! Det er spessielt morro om du er litt interesert i elektro og vitenskap (?) :P

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider