Gå til innhold

Sjekk Bilsport 11

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

Misforstå meg rett, bilen er rå, men den er så å si en direkte kopi av KRH sin. hadde han beholdt den i gullfarga ville den skilt seg mer ut å høyst sannsynlig fått mer creds.

Motor må jeg si var kjedelig, en FT som var trimma, ikke no voldomme greier, men et fløtter seg...men poenget mitt er at hvis han ska bygge en slik "spesiell" 242 så kunne han valgt en mer spennende motor, en 850 motor, s80 t6,...osv osv....det jeg mener å si er at å trimme en FT har blitt gjort før. ikke no vondt i det, men det begynner å bli som cosworth, alle har det.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, bilen er rå, men den er så å si en direkte kopi av KRH sin. hadde han beholdt den i gullfarga ville den skilt seg mer ut å høyst sannsynlig fått mer creds.

Motor må jeg si var kjedelig, en FT som var trimma, ikke no voldomme greier, men et fløtter seg...men poenget mitt er at hvis han ska bygge en slik "spesiell" 242 så kunne han valgt en mer spennende motor, en 850 motor, s80 t6,...osv osv....det jeg mener å si er at å trimme en FT har blitt gjort før. ikke no vondt i det, men det begynner å bli som cosworth, alle har det.

så var det det med de helvettes pengene igjen da.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det det med de helvettes pengene igjen da.. :p

hva tenker du på? motoren? penger ser ikke ut tilå ha vært et problem, tenker på alt utstyrer i bilen hans.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, bilen er rå, men den er så å si en direkte kopi av KRH sin. hadde han beholdt den i gullfarga ville den skilt seg mer ut å høyst sannsynlig fått mer creds.

Motor må jeg si var kjedelig, en FT som var trimma, ikke no voldomme greier, men et fløtter seg...men poenget mitt er at hvis han ska bygge en slik "spesiell" 242 så kunne han valgt en mer spennende motor, en 850 motor, s80 t6,...osv osv....det jeg mener å si er at å trimme en FT har blitt gjort før. ikke no vondt i det, men det begynner å bli som cosworth, alle har det.

 

Er enig i at en FT ikke er verdens mest flashy motor i en 242, men det er jo åpenbart at det er lettere å få en FT til å fungere i en slik bil enn noen av de andre motorene du nevner, og han her har vel tenkt mer på økonomi/funksjon før form. Er det ikke original innmat i motoren? Hvor mye trykk/holdbare hk tåler original innmat i en 230FT?

 

Men enig i at gullpaintjob hadde gitt bilen mer cred, ihvertfall fra meg... Ferrarilakk eller ikke.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at en FT ikke er verdens mest flashy motor i en 242, men det er jo åpenbart at det er lettere å få en FT til å fungere i en slik bil enn noen av de andre motorene du nevner, og han her har vel tenkt mer på økonomi/funksjon før form. Er det ikke original innmat i motoren? Hvor mye trykk/holdbare hk tåler original innmat i en 230FT?

 

Men enig i at gullpaintjob hadde gitt bilen mer cred, ihvertfall fra meg... Ferrarilakk eller ikke.

 

Har faenmeg ikke fått nr. 11 i horesjappa hos meg :aug: , satser på at det kommer idag, en uke forsinka.

 

Det er ikke noe fasit på hvor mye trykk/ hk en FT-blokk tåler, men med optimalt innsprut etc. er nok 300-350 hk temmelig holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, bilen er rå, men den er så å si en direkte kopi av KRH sin. hadde han beholdt den i gullfarga ville den skilt seg mer ut å høyst sannsynlig fått mer creds.

Motor må jeg si var kjedelig, en FT som var trimma, ikke no voldomme greier, men et fløtter seg...men poenget mitt er at hvis han ska bygge en slik "spesiell" 242 så kunne han valgt en mer spennende motor, en 850 motor, s80 t6,...osv osv....det jeg mener å si er at å trimme en FT har blitt gjort før. ikke no vondt i det, men det begynner å bli som cosworth, alle har det.

 

Misforsto deg rett der, og er helt enig med deg...;)

Hadde personli likt bilen bedre om han hadde beholdt gull-lakken, og heller bygget en skikkeli motor. En skikkeli FEIT s80 t6 maskin...Det hadde gjort susen..Og sikkert ikkje kostet mer heller...

 

Som den svarte det va bilde av fra våler(med rekke 6)..Likte den bedre... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faenmeg ikke fått nr. 11 i horesjappa hos meg :aug: , satser på at det kommer idag, en uke forsinka.

 

Det er ikke noe fasit på hvor mye trykk/ hk en FT-blokk tåler, men med optimalt innsprut etc. er nok 300-350 hk temmelig holdbart.

 

:hvaskjera

Du må begynne å abonnere då... sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår