Gå til innhold

Vindusheis

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er vinduet slarkete i heisen/overføringer/skinner? Eller bare fungerer den ikke?

Har vært liteborti mekaniske problemer, men at vindusheismotoren dør er vanlig. Er en grei jobb, men er mulig du trenger store popnagler eller 6mm bolter etterpå, men dette "ser" du når døra er åpnet. Vet dessverre ikke noen priser på deler.

En annen mulighet på de gamle (firkanta sub og van) er at bryteren er dårlig. Prøv å "mishandle" bryteren litt (trykk hardt innover, og bytt mellom opp og ned for å slipe ren kontaktflatene), har fått flere til å virke en tid til på denne måten. Endelig løsning er jo å bytte bryteren da, HVIS det er feilen.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du har et middels godt utstyrt hobbyverksted tilgjengelig, vil du klare det greit. Er ikke så mye verktøy som kreves, men hvis det dukker opp noe uforutsett kan det strekke ut i tid. Demonter dørtrekket, og titt litt, det er litt trangt og tidvis frustrerende, men ikke vanskelig. Blir du i tvil får du heller spørre etter litt hjelp av noen?

For meg virker det som motorene blir "svake" før de stopper helt, har byttet mange sentrallås-drivere og vindusheis motorer som virker uten belastning, men bare står med belastning. Vanskelig å si uten å "se" selv, men det er ikke noe uvanlig feil heller da.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok over bilen etter min far så var det ikke noe liv i ruta. Den hadde bare stopper. Så da skrudde jeg opp dørtrekket å sprayet litt elektro spray på punktene bak for å se om det var bryterne. Etter en måneds tid fungerte ruten igjen, og den varte i litt over 2 måneder. Men så gikk den igjen og hær står jeg uten en rute som fungerer. Såklart er det på førersiden :( typisk

-89- Chevrolet Suburban Silverado 2500 6,2 Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider