Gå til innhold

Nytt street meet snart???

Ranger emnet


EVO6

Anbefalte innlegg

Gjest 426hemi
veldig dårlig ekspempel der.

men når jeg og marius som eier bilforumet drar i gang treff, så blir det gjort i mer ordna former slik at politiet ikke må rykke ut med alt dem har for å holde styr på trafikken.

Men når et hvem som helst medlem sier ''da er det tid for streetmeet igjen dere....alle møter på p-plassen på metro''

Ja da blir det kaos....han som dro i gang det tenkte ikke på konsikvenser...

som eks dårlig PR...og at neste gang noe slikt vil skje vil kanskje politiet motsette seg enda mer...

dere må vite at politiet vet om treffet hvor som helst før de første 50 bilene kommer.

man kan ikke skjule 1000 mennesker med bilene dem kommer i.

det funka for flere år tilbake når det var 500 medlemmer her.

Nå er låta en annen.

det kommer bare mer og mer folk....da måå det være organisert!

å la for all del vi som står for hele forumet få gjort det!

så slipper vi alle klagene, og bilungdom blir ikke sett på som pøbelmakerne som okuperer og lager trafikkproblemer.

det er til alles beste at ting er organisert fra første stund!

den som ikke er med på det, ødelegger kun for seg selv....kanskje ikke for dagen etter, men for en senere anledning senere ut i året!

jeg håper de fleste her er enig med meg om dette.

da blir det så jævlig mye bedre senere å!

For politet burde egentlig også du være en hvem som helst.

Synes du lørenskog treffet var dårlig organisert? Folka kjørte pent og pyntelig inn på plassen, parkerte og sto og prata. Fatter ikke at du som arrangør kan gjøre det noe bedre. Åjo. Nå ser jeg det: Det er jo bare å betale for å leie et sted, så får man laget et "bedre" treff. Ja litt av et treff det vil bli, men "streetmeet"? nei. Dere vil kreve deltagerne for penger, og om det nærmer seg hundringsen, så har dere lagt dere såpass tett opptil gatebilprisene, at det man betaler for ikke holder mål i forhold til hva man får på gatebil.

Når du sier organisert: greit nok. Men hele saken er jo at det er allerede organisert når folk foreslår et treff via bilforumet: dette er jo stedet vi surfer innom for averterte streetmeets, organisering god nok til at folk kan samles.

Det holder egentlig. Men jeg synes også det er problematisk at politiet torpederer hele greia. Men hva om dere bortskjemte lillestrøm-folk fyller opp tanken, og gidder å dra vekk fra stedet deres? Kanskje vil problemene bli mindre mhp. politiets ødeleggelser?

Det ER allerede organisert spør du meg, ikke organiser det hele ihjel...

Gardermoen var et møkkamøte iforhold til hva vi forventet oss og hva vi betalte for. kjedelig å sitte på en benk å DR, eller glane på folk som står på stedet hvil og burner (forøvrig også skuffende å være en av de som burna).

Et vaskeekte streetmeet pirrer mye mer. Der kan spenningen dukke opp.

En annen sak: vi prøver vel å ikke ta oss nær av gamle inntørkede AP- velgere som ser på oss som pøbler, gjør vi vel? Alle vet jo hvem som i mangel på interesser er taperen.

Legg streetmeet til industriplasser hvor det ikke bor AP-pensjonister i 2 etasjen. Antar at håkon a tar seg en tur til fredrikstad i morra?

Men la for alldel streetmeet være gratis, og om ikke, så prøv å ikke sprenge den symbolske 20-kroners grensen for "billett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For politet burde egentlig også du være en hvem som helst.

Synes du lørenskog treffet var dårlig organisert? Folka kjørte pent og pyntelig inn på plassen, parkerte og sto og prata. Fatter ikke at du som arrangør kan gjøre det noe bedre. Åjo. Nå ser jeg det: Det er jo bare å betale for å leie et sted, så får man laget et "bedre" treff. Ja litt av et treff det vil bli, men "streetmeet"? nei. Dere vil kreve deltagerne for penger, og om det nærmer seg hundringsen, så har dere lagt dere såpass tett opptil gatebilprisene, at det man betaler for ikke holder mål i forhold til hva man får på gatebil.

Når du sier organisert: greit nok. Men hele saken er jo at det er allerede organisert når folk foreslår et treff via bilforumet: dette er jo stedet vi surfer innom for averterte streetmeets, organisering god nok til at folk kan samles.

Det holder egentlig. Men jeg synes også det er problematisk at politiet torpederer hele greia. Men hva om dere bortskjemte lillestrøm-folk fyller opp tanken, og gidder å dra vekk fra stedet deres? Kanskje vil problemene bli mindre mhp. politiets ødeleggelser?

Det ER allerede organisert spør du meg, ikke organiser det hele ihjel...

Gardermoen var et møkkamøte iforhold til hva vi forventet oss og hva vi betalte for. kjedelig å sitte på en benk å DR, eller glane på folk som står på stedet hvil og burner (forøvrig også skuffende å være en av de som burna).

Et vaskeekte streetmeet pirrer mye mer. Der kan spenningen dukke opp.

En annen sak: vi prøver vel å ikke ta oss nær av gamle inntørkede AP- velgere som ser på oss som pøbler, gjør vi vel? Alle vet jo hvem som i mangel på interesser er taperen.

Legg streetmeet til industriplasser hvor det ikke bor AP-pensjonister i 2 etasjen. Antar at håkon a tar seg en tur til fredrikstad i morra?

Men la for alldel streetmeet være gratis, og om ikke, så prøv å ikke sprenge den symbolske 20-kroners grensen for "billett".

 

 

skal prøve å svare på punktene dine her...

1.Metro var et dårlig sted fordi det er alt for lite. Jeg vet hvilke mengder som kommer å visste med 100% sikkherhet at politiet ville komme å enten stenge av plassen..noe dem gjorde til slutt...eller i hvertfall være til stede å ha en finger med i spillet.

for dem som syntes at politiet var skikkelig i veien så lurer jeg på hvordan innstilling dere egentlig har...det er ikke akkurat braveheart dette her.

å det var vel ikke akkurat noe pluss med den artikkelen i rb.no hvor det sto at det skulle kjøres drag på veiene der. noe som ikke er lov. men det er vel kanskje ikke så nøye for div medlemmer så lenge dem ikke blir tatt.

hadde jeg snakket med rb, hadde jeg i hvertfall fortalt det slikt at det kunne sett positivt ut.

 

2. sånn som tilstandene er i dag, er det best at vi leier vår egen plass av en grunneier. dette kommer alltid til å koste penger. dem som ikke forstår det må ta en prat med seg selv.

Jeg regner med at alle her forstår det.

jeg ser heller ingen grunn til at noen andre en faktisk dem som kommer må betale en penge for å være med på dette. hvis alle birdrar med noe kommer man best ut av det.

 

3. vi sammenligner oss ikke med gatebil og hva dem driver med.

Gatebil gjør sin greie, vi gjør vår greie, og begge er vi gode venner og har ikke noe i mot hverandre.

hvordan dem priser sine treff o.l får være dems greie, dem har sikkert et budsjett dem følger så dem har sikkert en heelt ok grunn for å sette summene sine...spør du dem om grunnen til prisene vil dem sikkert spørre deg hvorfor akkurat bare du skal ha noe behov for å vite noe som helst om det.

Jeg ringer heller ikke coca cola og spør hvorfor colaen koster 15 kr i kiosken.

jeg betaler for det jeg har blitt opplyst om å få. liker jeg det ikke, nei da var det synd å så går livet mitt vidre...

 

4. hvem vi er det du snakker om når du sier at vi var missfornøyd med treffet på gardemoen. jeg regner med at du mener å skrive ''jeg'', nok om det.

man kan aldri tilfredstille alle. det forstår sikkert du også.

 

5. i følge datoen du ble medlem her, så tipper jeg at du ikke var på de små treffene som startet det hele som ble kjent som streetmeet....da snakker jeg om det aller første treffet vi hadde, som faktisk var på gardemoen og alle de andre små, der vi var 20-30 stk på det meste.

sånn var det det hele startet, men sånn kommer det aldri til å bli igjen.

nå er forumet mye større, flere medlemmer, flere biler osv osv.

 

6. når du sier spenning på streetmeet, så får det være din greie.

streetmeet i seg selv er vel kanskje ikke så spennende, men mer en sosial greie for å se på hverandre biler, bli bedre kjent, møte folk i det hele tatt.

om du mener at børning o.l skal være spenning, så for all del, synes det er kult å se på selv...men hvis du blir stoppet av onkel blå på p-plassen du børner på og mister lappen, så ikke kom her å klag. for hvis du leser reglene, så er det faktisk ikke lov.

hvis man leier en plass og det er tilrettelagt, så er også det helt åpent og ok.

 

7.

å ha streetmeet på en industriplass, som er ditt forslag, som du synes er ok, er faktisk ikke ok for en del andre. dette fordi dem har andre synspunkter på hvordan et streetmeet skal være.

som du da kanskje ser, man kan ikke tilfredstille alle i en slik stor gruppe.

 

jeg skjønner kritikken din, men skulle vi gjort som deg, hadde det også kommet kritikk.

Derfor er det kanskje best at når de store streetmeeta skal være, så blir det igangsatt av oss som faktisk er opphavet til det.

vi jobber tross alt med dette til daglig og vi kjenner mange mennesker som kan hjelpe oss å tilrettelegge for oss slik at vi kan komme best ut av det totalt sett.

 

regner med at det kommer mye synspunker nedover her nå, for all del. men jeg føler at jeg har svart på det meste som er å svare på nå.

uenigheter vil det alltid være.!

 

hei og hopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. sånn som tilstandene er i dag, er det best at vi leier vår egen plass av en grunneier.

 

Privat parkeringsplass. Alle løser P-billett. Plasseierene tjener penger, og Politiet bør ha en virkelig god grunn til å kaste oss bort.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin kommer med godfine argumenter her.. Jo bedre organisert, desto bedre treff.. Synes ikke at vi skal bare mekke streetmeet's hele tida.. da blir det ikke no "sjel" i meetsa lengre..

 

De som ikke har penger nok til å betale en inngangsbillett til et streetmeet har vel ikke no feit bil heller? en rusten 240? da er jo liten vits å dra på et streetmeet da..

 

 

Er det ikke gratis å parkere etter 18.00 på noen p-plasser a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin kommer med godfine argumenter her.. Jo bedre organisert, desto bedre treff.. Synes ikke at vi skal bare mekke streetmeet's hele tida.. da blir det ikke no "sjel" i meetsa lengre..

 

De som ikke har penger nok til å betale en inngangsbillett til et streetmeet har vel ikke no feit bil heller? en rusten 240? da er jo liten vits å dra på et streetmeet da..

 

Bedre organisert = bedre treff - stemmer ikke i virkeligheten. OBS og IKEA i fjor var ikke organisert utover "normalen", men det var veldig morsomt. Det er greit å være klar over det.

 

Poenget ang inngangspenger er ikke at man ikke har råd, det er prinsippielt! Bruk pengene dine med vett, det er typisk ola nordmann å betale for ingenting.

Og ja, hvis man har en sliten bil er det ikke vits i å møte opp på streetmeet :rolleyes: La oss ekskludere alle med dårlig bil ( som forøvrig er 75% av deltakerene ), så kan man heller ha bilutstilling! Så mister man hele vitsen med streetmeet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mulig at et bedre organisert treff blir bedre, men det skal også understrekes at et uorganisert treff kan være minst like bra om ikke bedre!

 

Grunneier og Onkel Politi kaster oss bort mest sannsynlig på grunn av disse problemene:

 

Problem "1" er vel først å fremst disse som "burner", spinner, svir gummi, lager røyk og får det til å lukte sikkelig dritt som ødelegger for resten. Jeg synes sjøl det er fett at folk gjør dette, men la det vente til folk begynner å dra hjem. Da er tiden riktig og folk vil la hjemreisen vente litt lengre! Vi får med det også mest sannsynlig lov til å stå på den utpekte plassen mye lengre!

 

Problem "2" må vel da være de som drikker offentlig! Dere som gjør dette, kan dere ikke heller sitte i bilen å ta en flaske, drikke denne opp her, så ta en liten tur å se på biler og bli kjent med nye folk for så å ta en ny flaske i bilen å ta samme tur igjen!!? Husk også å la flaskene ligge igjen i bilen eller kast dem i søppelkasser!

 

Problem "3" er vel da flaskeknusing og forsøppling som ikke er til å unngå hvis folk drikker uten tak over hodet! Hadde noen på dette forumet eller noen andre ønsket knuste flasker velkommen på ens egen tomt/eiendom? Svært tvilsomt! Hadde dere likt å få en masse søppel liggende på dørmatta eller den nyklippte plenen? Nei, det er vel ingen som ville likt det, men når en folkmengde samles er det desverre slik at folk gir "F"... Det er utrolig synd for resten som oppfører seg!

99 Mitsubishi 3000GT US-Spec selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem "1" er vel først å fremst disse som "burner", spinner, svir gummi, lager røyk og får det til å lukte sikkelig dritt som ødelegger for resten. Jeg synes sjøl det er fett at folk gjør dette, men la det vente til folk begynner å dra hjem. Da er tiden riktig og folk vil la hjemreisen vente litt lengre! Vi får med det også mest sannsynlig lov til å stå på den utpekte plassen mye lengre!

 

 

Dette er faktisk ikke så enkelt.

Hvis ingen burner eller leker seg, vil treffet etterhvert gjenta seg selv og bli kjedelig. Folk drar da hjemover etter 1.5-2 timer. Men, hvis man opprettholder litt burning gjennom hele treffet, vil dette holde på folk fordi det er morsomt. Og folk drar heller hjem etter 3 timer siden de ikke kjeder livet av seg. Dessuten blir det litt for dumt å si at det ødelegger for resten, når folk kommer stormende til med kamera etc og ler og koser seg. De som faktisk gidder å burne gjør oss alle en tjeneste ved å underholde resten.

Selvom noen burner helt på slutten når 30% har dratt hjem, vil folk fortsatt ha inntrykk av at dette var et døll treff.

Tuborg 0,5 plast kan forøvrig anbefales til semialkoholiserte folk, det er perfekt for pikniker og streetmeet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin kommer med godfine argumenter her.. Jo bedre organisert, desto bedre treff.. Synes ikke at vi skal bare mekke streetmeet's hele tida.. da blir det ikke no "sjel" i meetsa lengre..

 

Selve "undergrunnsdelen" med Streetmeet blir jo borte når det skal være organisert.

 

Organiserte treff krever vakter og sikkerhet. Greit nok å ha det, men du får ikke den følelsen av at du er på et treff for å møte kamerater og lignende, men heller at du er på et show.

 

Skal et treff koste penger, så skal det faenmeg være noe mer enn det et Streetmeet går ut på; å møte likesinnede, med bil, på en parkeringsplass.

 

Det beste Streetmeetet jeg har vært på, var definitivt IKEA for ett år siden. Helt genialt. Må også nevne at det verste var Gardermoentreffet.

 

Kommer det til å bli tabubelagt for "vanlige" medlemmer å planlegge Streetmeets her, kommer det nok veldig snart opp en ny portal.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardemoen var ikke streetmeet!

Men det hjelper å få til et bedre meet, hvis folk letter på rævva og går rundt. I stedet for å sitte i bila sine med høy musikk, samtidig som de wrooooom wroooooooooooom zzzz , blir litt lei når jeg ser den samme personen sitte der enda, etter jeg jeg har gått rundt i flere timer..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår