Gå til innhold

Turbo bygging

Ranger emnet

Braten1

Anbefalte innlegg

Lurer på litt om 850 motorer jeg, vet noen om det er mye jobb eller hva som må gjøres viss jeg skal bygge på en turbo på 2,5 20V motoren, og er det noen som eventuelt vet om en T5, T5R, R eller 2,5 LT med 193hk til salgs, må ha turbo fort, kjeder meg :naaaws

Fortjener ikke denne turbo?

dscn0006bf3sy.jpg

-1992 Volvo 850®(Prosjektbil)

-1992 Volvo 740 (Oppussing/Intekskilde)

X1992 Volvo 850 GLT(Hugget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygging fra orginal til turbo ville ikke jeg anbefalt. Kjøp en komplett motor du. Hvis du skal bygge om, må du bytte masse!! Du må også senke kompresjonen og kan ikke kjøre med så veldi høyt turbotrykk. Tror det blir like billig å kjøpe en komplett motor som å bygge om! Pluss en orginal turbo motor vil antageli tåle mye mer! Er ingen expert, men jeg hadde ikke vært i tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Hva betalte du for lyktene og hvor kjøpte du de? Har lenge tenkt på å kjøpe meg klarglass lykter selv. Billigste jeg har funnet er i Sverige. 3600 SEK for komplett hovedlykter og blink. Inkludert fri frakt i sverige.

jeg ga 3000 for mine fra sverige, det var på hova med fri frakt og prosenter, de eneste som er synn er at sideblinkera foran svetter, så jeg borra hull i toppen på dem, det har gjort at jeg har fått ut mye damp, det har vell noe med og gjøre at det er pirat og ikke helt tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kroner sendt til Norge eller? Hvordan fikk du prosenter?? :)

For og være ærlig husker jeg ikke ossen jeg fikk prosentene, det var noe med at onkelen til naboen min jobbet der. fikk vell 20-25% eller noe. Det var 3126kr jeg betalte for det har kvitering, jeg kjøpte og hvite sidebink likt, for 370kr(de små firekanta)

Det er et par stykker fra bygda som har familie i sverige. Onkelen til en kammerat av meg, skal skjekke opp hvor mye jeg må betale for en ny R motor med girkasse. Nytt 0km Han er daglileder for Volvo Sverige. Er sikker svindyrt, nei jeg får vell ta fram den en 20V motoren jeg har og putte inn den til jeg har bedere rå, det koster meg 4000 for motorbytte på isberg bilia, det er jo 190hk med filter, ny styreenhet og eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider