Gå til innhold

Hvem kan fortelle mer om denne bilen? (Gul turbo-Kadett)

Ranger emnet

espen

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg husker står det cosworth motor i den, og den skal være godkjent for gatebruk med 400hk.. Tror iallefall det var denne bilen, da den var tilsalgs på rudskogen gatebil i fjor sommer.. (for 150 K tror jeg det var..)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Typhoon_

Det er Cosworth motor i den. Og det stemmer at den var til salgs for 140-150 lapper ja. Da får du den godkjent med 420 "ærlige" hester... Eller hva det var han sa...

Turboen er den "ene" som sto på V8'ern...

Blir vel montert datasprut på den iløpe av vinteren.

Volvo bakaksling.

Ganske kul bil, men AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLTTTT FOR DYR!!!

Tja.. Han skulle vel ha ca summen det koster bare å bygge den motoren vil jeg tippe... Synes ikke det er SÅ dyrt egentlig da..

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Tja.. Han skulle vel ha ca summen det koster bare å bygge den motoren vil jeg tippe... Synes ikke det er SÅ dyrt egentlig da..

Synes ikke jeg heller!

Det blir nok dyrere å bygge bilen selv også. Og det er jo en spesiell bil. Mye som er gjort sikkert..

150000 er vel ikke så mye for en bil som er morsom og i bra stand?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Synes ikke jeg heller!

Det blir nok dyrere å bygge bilen selv også. Og det er jo en spesiell bil. Mye som er gjort sikkert..

150000 er vel ikke så mye for en bil som er morsom og i bra stand?

Skulle nok klart å bygge en like vass Kadett C for under den prisen selv.

5000kr for bilen, 25.000kr for Ford Cossie motor, da har du over 100.000kr igjen, og med litt kontakter og vilje til å skru selv så er det absolutt mulig å få bygget sammen noe syke greier.

Jeg sier ikke den ville blitt lik. Men like rask/morsom.

Mao. jeg synes prisen er helt latterlig :rolleyes: , bilen er ikke såååååå sinnsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Mao. jeg synes prisen er helt latterlig :rolleyes: , bilen er ikke såååååå sinnsyk.

Det spørs hvor høy pris du setter på fritiden din evt arbeidstiden. Jeg sys ikke prisen er så gæli, dette er en skikkelig kjapp bil, og den FUNKER! Den kjørte runde på runde sist jeg så den på bane, og det så ut til å fungere prikkfritt.

Et slikt prosjekt har en tendens til å skjene ivei å bli skikkelig dyrt. Dette er jo etter det jeg har skjønt en nøkkelklar bil med 400 hester, det er slett ikke verst syns jeg.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000kr for bilen, 25.000kr for Ford Cossie motor, da har du over 100.000kr igjen, og med litt kontakter og vilje til å skru selv så er det absolutt mulig å få bygget sammen noe syke greier.

Vel. Er det så lett å få en slik en godkjent da?

Du må jo ha bremser og annet drivverk. Bur, stoler, bla bla.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om den har fungert prikkfritt hele tiden da! Han har jo sjelden fått den til å gått helt 100%. Tror han har vært plaga med turbotrykket bl.a. Men bilen fungerer jævli bra når det går som det skal. Men hvor mange tilfeller har vi ikke hvor det er over 400hk ogn at det sjeldent fungerer 100%. Se f.eks på TS-Racing sin Audi!!! Hvor ofte har den fungert 100%. Han har stort sett kjørt rundt på banen å testa trykk o.l på hvert jævla treff.

MEN MORRO?? TROR DET:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss 15.000kr for lakk, pluss ca20.000kr i bremser, pluss 50-60.000kr i trimming av motor... og ikke minst det å få den godkjent...

Og vips så er du oppe i 150.000kr

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fyrsten

pluss 15.000kr for lakk, pluss ca20.000kr i bremser, pluss 50-60.000kr i trimming av motor... og ikke minst det å få den godkjent...

Og vips så er du oppe i 150.000kr

Og enda har du ikke 400 ærlige hk i motoren.........

Ingen får 400hk ut av en cossie for 50K.. Du snakker tross alt om dobbling av orginal effekt..

Noen som husket at det må skaffes girkasse og diff som duger? Legg til 20-30K der og tenker jeg..

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal prøve jeg! Så får vi se hvor langt du kommer!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider