Gå til innhold

mere lys på bilen

Ranger emnet

Baksietrølle

Anbefalte innlegg

Må ha noe emre lys i fronten, og lurer på om dere kan anbefale noen "tusenmetringer" som lyser bra.

prisklassen er 1000-1500kr.

Fint med linker til nettbutikker eller tips om noen typer på thorshov eller bilxtra

Tenker du på "bøtter"?

biltema sine funker faktisk veldig bra.

disse:

patrol1.jpg

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Er slike bøtter jeg tenker på, men biltema ligger så langt unna :(

Sender de ikke postordre, da? Jeg hadde de der til 400,- . Da jeg kjøpte en 10 år nyere bil av samme typen, skulle jeg kjøpe noe "ordentlig". Ga 2000,- for 2x Hella Rally Luminator... Det må være noe av det dummeste jeg har gjort. Mye bedre lysbilde på biltemalampene. Hellaene sprer for mye i høyderetningen, noe som går ut over rekkevidden. De måtte stilles veldig høyt for ikke å lyse i asfalten bare noen få meter fra bilen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender de ikke postordre, da? Jeg hadde de der til 400,- . Da jeg kjøpte en 10 år nyere bil av samme typen, skulle jeg kjøpe noe "ordentlig". Ga 2000,- for 2x Hella Rally Luminator... Det må være noe av det dummeste jeg har gjort. Mye bedre lysbilde på biltemalampene. Hellaene sprer for mye i høyderetningen, noe som går ut over rekkevidden. De måtte stilles veldig høyt for ikke å lyse i asfalten bare noen få meter fra bilen.

Hella Luminator er akkurat som du sier, men i "pencil-beam", (klart glass) utgave er den veldig bra mht. rekkevidde. 2 Luminator med klart glass er veldig bra.

Med Luminator lyktene betaler du endel for det evt. chrommede lyktehuset og stålet, evt. aluminium eller noe annet som lyktene er laget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hella Luminator er akkurat som du sier, men i "pencil-beam", (klart glass) utgave er den veldig bra mht. rekkevidde. 2 Luminator med klart glass er veldig bra.

Med Luminator lyktene betaler du endel for det evt. chrommede lyktehuset og stålet, evt. aluminium eller noe annet som lyktene er laget av.

Jeg har prøvd pencilbeam, og det blir enda værre, bare andre veien. De lyser jo griselangt, men spredningen er så dårlig at det er helt ubrukelig. Litt av poenget med ekstralys er jo å se ting som kommer ruslende i veikanten.

Min erfaring i hvertfall

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd pencilbeam, og det blir enda værre, bare andre veien. De lyser jo griselangt, men spredningen er så dårlig at det er helt ubrukelig. Litt av poenget med ekstralys er jo å se ting som kommer ruslende i veikanten.

Min erfaring i hvertfall

Jaja, det kan jo forsåvidt stemme. Men det kommer og ann på hvor gode langlys du har på bilen din.

Jeg hadde på min bil 2 stk. Hella Jumbo 220 37,5%, med 100 Watt pærer.

Originalt på bilen var det 4 stk. langlys. Det var også blått glass slik at det blir hvitere lys enn vanlig.

Dette var en veldig god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på corollaen hadde jeg to grisestore firkanta Bosch lykter. medn 100w pærer var det noe av det heftigste jeg har sett ihvertfall! De hadde stått på en volvo lastebil.... Desverre ble den ene knust da jeg ble påkjørt av en gamling...

se om du finner noe sånt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er sluttet med postordre i norge

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bosch big knick.mye mye bedre enn hella 3000.seriekobl 2 rele og putt på 100w pærer.blir sinnsvakt godt lys da!!!

Bjørn W

Er ikke bosch big kick også billigere en hella 3000 også..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider