Gå til innhold

Lakkere motor deler!

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Heisann!

Holder på og pusse ned topplokk og innsug! Dette skal lakkeres i blått :) Det jeg lurer på er om det er noe annet jeg bør gjøre før lakkering og evt tips?

Tenkte jeg skulle levere inn til lakkerer for best resultat og da forventer jeg at lakken ikke flasser av.

Erfaringer?? :)

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset mitt ganske bra med 400, så 800papir og brukte noen små stål og kopper børster der jeg ikke kom til skikkelig med pussepapiret, så bare skylte med vann og vasket med rødsprit.

Sjekket med billakkereren når jeg leverte og han mente det var godt nok.

Så værre er det ikke. :)

Selvsagt bør du kanskje tette og teipe litt hull og sånt hvis du ikke vet lakkerern tar skikkelig hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva slags lakk man bruker hvis man skal lakke f.eks toppdeksel, altså noe som blir varmt? kan man bruke vanlig billakk? Og hva med grunning? hva bør man bruke her?

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva slags lakk man bruker hvis man skal lakke f.eks toppdeksel, altså noe som blir varmt? kan man bruke vanlig billakk? Og hva med grunning? hva bør man bruke her?

grunning-ppg DP40

lakk- vanlig billakk

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frost']Takker :)

Har pusset med 240 og 600 papir.. så nå skal jeg fin pusse med 800 papir!

om jg forstar deg rett hoppet du rett fra 240 til 600? da er jo nesten hele påenget borte med 600 alderig mere enn 100 opp i korning av gangen å du behøver ikke gå noe finere enn max 500 du lager jo bare mere arbeid for deg selv. :evilspide

136,8db i 2006 2.plass (gatebil sept 06)

134,6db tror jg 3.plass (tv boden juli 07)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det topplokk eller toppdeksel???

på "sotra contraction" trur det heiter det. dei holder til på ågotnes og dei lakkerer motorer. før dei lakkerer dei så meiner eg at dei glassblåser motoren og så lakkerer. fatteren hadde ein motor til lakkering hos dei og han betalte ikkje mykje

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider