Gå til innhold

Hahhahaha, RDL på Dagbladet.no; Hater sure riskokere med aluvinger

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lættis....

Tror jeg må ta Golfen på bane når den blir ferdig hvis RDL er utpå... og se om han blir frakjørt. Det må vel være downtrip for han, å bli frakjørt av en "ubrukelig" GOLF!!! (Som må kjøre skrått over fartsdumpene og sperre for trafikken).

 

Da tror jeg du har en liten jobb foran deg men =)

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

200hk i en fwd escort tror jeg er mer enn nok. Er vel livsfarlig å bare se på gasspedalen på en fwd turbo bil med litt gamp i. Noe særlig mer gamp blir vel vanskelig å få ned i bakken og han har sikkert lyst å holde pedalen litt nede selv i svinger...

Har jo seff noe med holdbarhet å gjøre å.

 

Sikkert mange som protesterer nå men jeg er bombesikker på at en fwd turbobil på 200hk vil ha kjappere rundetider på de fleste baner (untatt de med maange langstrekker) enn en lik bil med 350hk++

 

Men seff er det porno når bilen slipper i alle gir..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i... men det er ikke umulig. Han sier jo at den ikke skal yte mer enn 200 hk uansett.

HVor mye veier bilen hans? Og hvor mange hk?

 

vekta er vel sikkert på rundt 12-1300kg tenker jeg..

men det er mere til banekjøring enn bare effekt og vekt.

rdl veit hvor han skal bremse på bane og han har ett greit understell på den bilen.. så lykke til =)

bare han tar til fornuft og får på diffbrems/atb så begynner det virkelig å ligne på no.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat fra dagbladet: "- Jeg skammer meg når jeg tenker på alle de jallabilene som finnes på gata. Folk har sett en film, og skal prøve å kopiere. De skal ha for fantasien, men alle ender jo opp med å se helt like ut. Like jalla"

 

jeg vet ikke hva han legger i ordet "jalla" men folk bygger biler for å kjøre på gata, i mine øyner har han bygd en bil for å kjøre på bane. Og som han sier alle bilene ender opp med å se helt like ut?! Syns han sin ligner mer på en fattig bestemor escort enn en styla eclipse ligner på en styla prelude eks...?!

 

Helt enig, ser ut som han graver sin egen grav her... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta er vel sikkert på rundt 12-1300kg tenker jeg..

men det er mere til banekjøring enn bare effekt og vekt.

rdl veit hvor han skal bremse på bane og han har ett greit understell på den bilen.. så lykke til =)

bare han tar til fornuft og får på diffbrems/atb så begynner det virkelig å ligne på no.

12 - 1300 kg ja. Da veier bilen min 4 - 500 kg mindre. ;)

Understell skal jeg ha også, så det er jo greit.

Og ja, han kan sikkert kjøre MYE bedre enn meg på bane...

 

Satser på 160 - 170 hk, men selvom han har det samme på tyngre bil hadde han sikkert kjørt i fra ja.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal robert ha....bilen hans er drit tøff! Den ligger høyt oppe på lista mi:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bilen hans 4WD og ikke 2WD. jeg tviler på det er mange her inne som slår robert på bane. han er flink til å kjøre, og har mye mer bane/kjøre-erfaring enn en 'drittunge' med golf 2 og rød L

 

Haha! Lykke til Laaars..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bilen hans 4WD og ikke 2WD. jeg tviler på det er mange her inne som slår robert på bane. han er flink til å kjøre, og har mye mer bane/kjøre-erfaring enn en 'drittunge' med golf 2 og rød L

Bilen hans er IKKE 4WD, den er FWD.

Og når den tiden kommer at min Golf 1 er ferdig så har jeg sikkert hatt lappen i 5 år allerede...

 

Men jeg må si dere har litt problemer med å ta det litt humoristisk.

Men det betyr jo nå at jeg "må" gjøre det...

 

Men jeg er fortsatt bestemt på at, hvis sjåførene ikke hadde spilt noen rolle, at det hadde gått.

La oss si 170 hk i begge bilene, godt understell, osv. Så veier fortsatt Golfen 400 eller 500 kg. mindre.

 

 

Men jeg har uansett ikke tenkt å ta bilen på bane uansett... blir mer fashion. Det hele var en spøk, egentlig.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er bil. Og romferge er romferge.

 

lol

 

Som vanlig har den godeste RDL kjeften med seg! Men faktum er at han har peil! Syns mye av det han sier er vettugt. Og hvis dere ser over bilen hans, ser dere at den fatsisk har veldig få, men smakfulle modifikasjoner. Greit.. Den er ikke helt min stil, men jeg liker Cossier, og det ser man glatt at ikke denne er!

 

Ehrnst: Tror ikke du fulgte med helt i stad. Selv om Laars ville blitt frakjørt om han så hadde escort cossie, var ikke det poenget! Han har (i motsetning til mange som faktisk ha lappen) fått med seg den teoretisk/praktisk viktige delen om at for mye hester og turbo i en FWD betyr at den blir veldig vanskelig å kjøre. Dette fordi en bil som akser ut av tjah.. Slakteren, til eksempel, vil ha all vekten på bakhjulene, og bli vanskelig å kontrollere ved pådrag. Jo høyere turbotrykk en bil har, jo vanskeligere er det å kontrollere akkurat hvor mye hester du vil bruke, og verre en vanlig er dette på en FWD. Dette er nok grunnen til at RDL har såpass lite hester som han har. Som Laars sa: Samma bil med 350 hk vil nok være treigere rundt skogen!

 

Og jeg vil tro at RDL ville klare bedre rundetider i en 170hk golf1, en han vil i sin egen escort... Men om han vil prøvekjøre golf derimot, er noe heeelt annet....(bare for å sette det på spissen..)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hans er IKKE 4WD, den er FWD.

Og når den tiden kommer at min Golf 1 er ferdig så har jeg sikkert hatt lappen i 5 år allerede...

 

Men jeg må si dere har litt problemer med å ta det litt humoristisk.

Men det betyr jo nå at jeg "må" gjøre det...

 

Men jeg er fortsatt bestemt på at, hvis sjåførene ikke hadde spilt noen rolle, at det hadde gått.

La oss si 170 hk i begge bilene, godt understell, osv. Så veier fortsatt Golfen 400 eller 500 kg. mindre.

 

 

Men jeg har uansett ikke tenkt å ta bilen på bane uansett... blir mer fashion. Det hele var en spøk, egentlig.

 

Point taken.. Fatta egentlig at det var litt på spøk. Men det du mente var vel i utgangspunktet at bilen ikke var så utrolig heftig? Om en golf hadde kjørt fra en escort, med lik sjåfør, like mye(lite) hk, men mindre vekt, er teoretisk sannsynlig. Men da kommer an på kjøreegenskaper..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår