Gå til innhold

Hahhahaha, RDL på Dagbladet.no; Hater sure riskokere med aluvinger

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lol

 

 

 

Ehrnst: Tror ikke du fulgte med helt i stad. Selv om Laars ville blitt frakjørt om han så hadde escort cossie, var ikke det poenget! Han har (i motsetning til mange som faktisk ha lappen) fått med seg den teoretisk/praktisk viktige delen om at for mye hester og turbo i en FWD betyr at den blir veldig vanskelig å kjøre. Dette fordi en bil som akser ut av tjah.. Slakteren, til eksempel, vil ha all vekten på bakhjulene, og bli vanskelig å kontrollere ved pådrag. Jo høyere turbotrykk en bil har, jo vanskeligere er det å kontrollere akkurat hvor mye hester du vil bruke, og verre en vanlig er dette på en FWD. Dette er nok grunnen til at RDL har såpass lite hester som han har. Som Laars sa: Samma bil med 350 hk vil nok være treigere rundt skogen!

 

Og jeg vil tro at RDL ville klare bedre rundetider i en 170hk golf1, en han vil i sin egen escort... Men om han vil prøvekjøre golf derimot, er noe heeelt annet....(bare for å sette det på spissen..)

 

nå er jeg fullt klar over at det ikke er en cossie, og jeg vet også hvordan en FWD bil oppfører seg med mye hester osv. grunnen til at jeg sa det med 4WD var at RDL selv har sagt det er en 4WD escort for leenge siden. dette sa han i en eller annen tråd om bilen sin

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. RDL har sagt mye rart :)

Bilen hans er fet den, men synes fronten er for tam. De kjipe escort lyktene ødelegger mye. Aluvinger har jeg heller ikke mye til overs for, bortsett fra på virkelig gjennomførte biler.

 

Ellers vil jeg legge til at gode kunnskaper og ferdigheter ikke kan dekke over for uholdbar oppførsel. Men jeg er enig i at det går mye stygt på veien. Går faktisk Bmw`er i sentrum som er romferge-styla. Ser hvertfall ut som de har hentet inspirasjon derfra, og de er så ufattelig grisestygge! Men man bestemmer selv hva man synes er pent.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg fullt klar over at det ikke er en cossie, og jeg vet også hvordan en FWD bil oppfører seg med mye hester osv. grunnen til at jeg sa det med 4WD var at RDL selv har sagt det er en 4WD escort for leenge siden. dette sa han i en eller annen tråd om bilen sin

 

Beklager, men det er FWD! ;)

 

"[16:24] <rdlx3m> siden når faen har jeg sagt at bilen min er 4x4?" <- dette var idag!

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett på bane så har Understell og ikke minst sjåfør så og si alt og si, motoreffekten har faktisk ikke så mye å si.

 

Bare se på f.eks Ole Jørgen Svendsen i BMWccn,som kjører en Orginal E30 318is med B&G senkesett, han kjører ifra det meste på banen (Ja jeg har sett filmer av bla Subaru Impreza STI som ble slakta av han)

 

Han kan kjøre, å kombinasjonen av rått understell og gode skills er nøkkelen for banekjøring.

Prata med en kompis som har en E30 som er ombygd med skikkelig understell og 3.5 liter på ca. 240 hest og han sier det samme, har ikke sjangs å holde Svendsen i sin 318is.

 

Sjåføren har mer å si en folk flest tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg gir meg jeg. Men gir meg ikke på at det er mye tåplige utsagn i denne tråden.

 

 

Nei... Men det er det i rimelig mange av trådene her på forumet :rolleyes: Mye originaler her...

 

Edit: Nei se... 1.111 poster! Så originalt.....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så mye filmer av den gutt. Kan legge til at jeg har vært med RDL opp til Sigdal med Hiacen hans.. Det var brett i vær sving opp til Sigdal. Han skulle også ut på banen, var seff med på det. Han har god kontroll på det han gjør.

 

Han har vært i Dagbladet før pga hopping på tail jump med sykkel på en betong kloss over motorveien i Oslo.

 

Han er GAL

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med en kompis som har en E30 som er ombygd med skikkelig understell og 3.5 liter på ca. 240 hest og han sier det samme, har ikke sjangs å holde Svendsen i sin 318is.

 

Sjåføren har mer å si en folk flest tror.

 

Ja er det de fleste også sier, visst man ser på resultat listene, så kjører han fortere en de fleste med M3\M5 rundt på banen. Så bl.a en film der en i Impreza STI prøvde å ta han ut av slaktersvingen på rudskogen, endte med at han kjørte av veien i neste sving selv ;)

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett så mye filmer av den gutt. Kan legge til at jeg har vært med RDL opp til Sigdal med Hiacen hans.. Det var brett i vær sving opp til Sigdal. Han skulle også ut på banen, var seff med på det. Han har god kontroll på det han gjør.

 

Han har vært i Dagbladet før pga hopping på tail jump med sykkel på en betong kloss over motorveien i Oslo.

 

Han er GAL

 

 

trial_e18.jpg

 

Med hilsen fra RDL! :)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår