Gå til innhold

Fjerne turtallsperre

Ranger emnet


Morphinytry

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en BMW E36 316i av min mor som har kjøpt seg en ny bil.

 

Dette er en prosjektbil for meg og har planer om å få satt inn en turbo eller kompressor. Men før jeg kommer så langt vil jeg få bort turtallsperra som befinner seg en eller annen plass på bilen.

Tror kanskje det kan være at den ligger på Coilen, men ville bare høre om det var noen som kanskje visste dette før jeg begynte å bytte deler som jeg ikke trenger å bytte enda.

_____________________________________________

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for orginal turbo

:wave

 

316, hva er det forno tull og begynne å bygge på, dårlig valg av motor må da jeg si.. MEN, vis du likevel har tenkt å begynne å skru så hadde jeg fått tak i en 325motor istedet, helt enig med den!

 

 

Hvorfor ikke svare han på det han spør eller la vær...

 

 

Hør på BMW siden på forumet kanskje noen der som vet

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp en BMW E36 316i av min mor som har kjøpt seg en ny bil.

 

Dette er en prosjektbil for meg og har planer om å få satt inn en turbo eller kompressor. Men før jeg kommer så langt vil jeg få bort turtallsperra som befinner seg en eller annen plass på bilen.

Tror kanskje det kan være at den ligger på Coilen, men ville bare høre om det var noen som kanskje visste dette før jeg begynte å bytte deler som jeg ikke trenger å bytte enda.

 

Turtallsperren din sitter vel strengt talt i ecu'n (hjernen) bare dumt å ta den vekk, det er en grunn til at den er der :)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akurat sånn at man bare kan "fjerne" turtallsperra heller.. Det må jo programmeres om i ecu'en..

 

spørs hvordan bil det er., f.eks. Volvo 240, vw transporter 2.1i fra 80 - 90 tallet bytter man bare ut rotoren :)

 

Men er det mere moderne så er det selvsagt mulig at man må programmere om ECU'en, men det er dat ikke noe problem for de som kan det. og om et slikt firma som driver med dette ikke vil fjern den helt kan de øke verdien på når den skal slå inn...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hvordan bil det er., f.eks. Volvo 240, vw transporter 2.1i fra 80 - 90 tallet bytter man bare ut rotoren :)

 

Men er det mere moderne så er det selvsagt mulig at man må programmere om ECU'en, men det er dat ikke noe problem for de som kan det. og om et slikt firma som driver med dette ikke vil fjern den helt kan de øke verdien på når den skal slå inn...

 

 

Det står helt klart og tydelig E36 316i thumpsup

 

Denne bilen har sperre i hjernen, og må derfor (som ottesen sier) programeres om, eller chippes. Hvor lurt det er, er et godt spm. Turtallsperren på en 316 slår uansett inn etter at motoren har begynt å tape krefter. Dessuten er det en grun til at den står der den står. Belastningen på motoren vil bli for stor ved høyere turtall, da den faktisk ikke er bygd/balansert for det, og du raser den...

 

Jeg vil ikke anbefale deg å hive turtallsperra, men å heller chippe bilen, og kanskje programmere hjernen til soft cut i steden, så du slipper den største smellen når du går på sperra. Det er forresten ikke helt billig å gjøre det..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår