Gå til innhold

Elektriske problemer, får ikke tenning.

Ranger emnet


CorvetteC3

Anbefalte innlegg

Nå har det hatt seg slik at dynamoen min har tatt kvelden, og da problemene ikke forsvant når jeg satt på en ny brukt dynamo sendte jeg den til måling på verksted.

Dagen etterpå så ringte de og sa at bilen ikke starter

 

Bilen startet helt fint når jeg satt den der, og de kjørte den inn i verkstedhallen selv for å måle den, men når de skulle kjøre ut så startet den ikke i det heletatt.

Jeg kom bort der i dag tidlig, og når man setter på tenninga lyser oljelampa og check engine lampa (det er olje på den). Og når man drar den på starteren, virker alt fint,

Sjekka etter gist i pluggane - og det fantes ikke, kom ikke ginst inn til fordeleren heller.

Kan det være at coilen har dødd?

 

Raske svar belønnes med en virtuell klem, hehe

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan jo være mangt. Kan jo være at coilen har tatt kvelden. Du skal da kunne måle viklingene på den. Ellers så skal vel coilen ha 12v når tenninga står på, kan også være verdt å sjekke. Dersom den er i orden og har 12v, må du også måle viklingene i pickup coilen, da den kan være gåen. Det hender jo også at tenningsmodulen(igniter'en) ryker. Eller det kan bare være en ledning som har røket, eller en plugg som falt av under måling..

 

Check engine lampa, pleier ikke den å lyse dersom det er noe galt med en eller annen føler da, som f.eks. luftmengde måleren og lignende...??

 

Sikkert noen her som vet dette bedre enn meg...

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men dersom en ledning har falt av eller noe i forbindelse med disse følerne, da vil du vel få Check Engine.. Jeg bare nevnte det siden du skrev at check engine lampen lyser.

Da ene ledningen på luftmengdemåleren min røyk av, lyste check engine lampa, og motoren gikk i såkalt nødmodus, men den gikk i allefall.

 

Når du ikke får gnist må du vel nesten feilsøke tenningssystemet.. Nå tror jeg at på enkelte biler blir tenninga kuttet dersom det er noe annet galt på motoren, mulig det er noe sånt, men man må jo begynne et sted.. Jeg hadde iallefall begynt med tenningssystemet. Jeg er ikke noen ekspert, og kjenner uansett ikke honda, så jeg har vel ikke stort mere å bidra med..

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår