Gå til innhold

går varm:(

Ranger emnet

krewiik

Anbefalte innlegg

hei har ett problem me passaten min d er en 91 mod me en 2,0E da jeg va ute på min første prøve tur etter girkasse bytte så(netopp kjøpt) så gikk tempen opp å jeg fant ut att topppakkninga va ødelakt,tok av toppen å skiftet den så tydelig spor att den va gåen`fikk på ny å da jeg skulle fylle på kjølevæska så bynte det å bobble fælt gjor det lenge å da konkluderte jeg me att termostaten ikke åpnet,ny ble an skaffen men samme va d samme,så jeg skulle prøve uten å da funker alt som det skal når han går på tomgang,fyller på kjøleveske å systemet blir lufta å vifta klikker inn når den skal noe den ikkje gjør me termostaten i, å alle slanger blir varm noe de ikke blir me den i,den nederste på radiatoren blir nesten ikke varm me termostaten i men uten ja da funker alt,men går fort ned når æ byn å kjør:( noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har ett problem me passaten min d er en 91 mod me en 2,0E da jeg va ute på min første prøve tur etter girkasse bytte så(netopp kjøpt) så gikk tempen opp å jeg fant ut att topppakkninga va ødelakt,tok av toppen å skiftet den så tydelig spor att den va gåen`fikk på ny å da jeg skulle fylle på kjølevæska så bynte det å bobble fælt gjor det lenge å da konkluderte jeg me att termostaten ikke åpnet,ny ble an skaffen men samme va d samme,så jeg skulle prøve uten å da funker alt som det skal når han går på tomgang,fyller på kjøleveske å systemet blir lufta å vifta klikker inn når den skal noe den ikkje gjør me termostaten i, å alle slanger blir varm noe de ikke blir me den i,den nederste på radiatoren blir nesten ikke varm me termostaten i men uten ja da funker alt,men går fort ned når æ byn å kjør:( noen som vet??

ofte må systemet luftes et par ganger, prøv å gjenta dette... Om dette ikke går så kunne jeg tenkt meg et bilde av motorrommet ditt.

Har en 2E selv, men den fungerer fint.

En annen ting du kan se etter er om det lukter eksos fra ekspansjonstanken, da lekker den luft ut i systemet... Det kan være et problem om du ikke har fått på toppakningen skikkelig.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samma problemet på min forrige passat.

fyll på vann, så pumper du på vann slangene, da ser du at vannbestanden synker i ekspasjons tanken, så fyller du igjen og gjentar til det er fult.

NB du må ikke ha lokket på ekspasjons tanken av når motoren går, for når motoren når optimal temperatur så fosser det gjerne ut hvis lokket er av.

Og en ting til, vann under trykk har høyere kokepunkt enn vann som er åpent.

Så 100 grader gjør ikke noe.

MEN da skal termostaten åpne.

Prøv evt å kjøre uten termostat, da finner du fort ut om det er den.

Hadde også problemer med å få fylt opp radiatoren.

Koblet derfor av det øverste røret og fylte radiatoren full derfra.

Funka fint.

Lykke til..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skudd i blinde.... Men kansje forrige termostat var satt i feil vei (derfor defekt toppakning). Og når du byttet nå, så satt du den inn nettopp samme vei...

du får ikke satt termostaten feil vei.

Ihvertfall ikke i 1,8 motoren.

Er ikke plass til å gjøre sånt..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ikke satt termostaten feil vei.

Ihvertfall ikke i 1,8 motoren.

Er ikke plass til å gjøre sånt..

Ok, vet bare at det går på noen enkelte biler...

Men kom på en siste ting som er en typisk vag feil.

På lokket til ekspansjonstanken så er det en gummipakning (det merker du med at den er litt "trå" med å skru opp og igjen). Om den er borte så blir det aldri tett og blåser ut vannet der.

Sjekk den ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye bannskap å helvete,e jo nordlening så det går ikkje tomt før ord me det første nei:) så ha æ ringt bilopphuggeriet som gammel eieren ha kjøpt motoren ifra,å den gammle eieren sa til meg att han ikkje fikk kjørt så mye på denne motoren før girkassen for å dette forklarte æ te de på høggeren så selv om garantien e gått ut så får jeg ny motor fra de mot halve frakt kostnaden;) gammel eieren hadde ikke fått i motoren før garantien va gått ut å han ringte høggeren å sa d før den va gått ut så dette va de klar over,å selv om det e gått 4 mnd.sia han kjøpte den så får jeg nå ny motor hos de da denne feilen må ha vert da de tok den ut av den bilen de høgde,SØRVIS kalla æ d ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mye bannskap å helvete,e jo nordlening så det går ikkje tomt før ord me det første nei:) så ha æ ringt bilopphuggeriet som gammel eieren ha kjøpt motoren ifra,å den gammle eieren sa til meg att han ikkje fikk kjørt så mye på denne motoren før girkassen for å dette forklarte æ te de på høggeren så selv om garantien e gått ut så får jeg ny motor fra de mot halve frakt kostnaden;) gammel eieren hadde ikke fått i motoren før garantien va gått ut å han ringte høggeren å sa d før den va gått ut så dette va de klar over,å selv om det e gått 4 mnd.sia han kjøpte den så får jeg nå ny motor hos de da denne feilen må ha vert da de tok den ut av den bilen de høgde,SØRVIS kalla æ d ja

Det høres bra ut, da virker det som om det ordner seg.

Men hva har det med feilen at den kokte?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

huff,fant feilen æ,skifta motor i hælga å den nye oppførte seg samme som den gamle:( prøvde alt men så tenkte jeg på ekspansjons tanken att det kunne vere den så jeg bytta den å nå er alt i orden:) så husk d att den kan "gå" den å:(

så nå har jeg en motor til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider