Gå til innhold

Har ødelagt en eiker felg å leter etter ny...!

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

hørt mye stygt om eiker, at de er laga av dårlig alu, som igjen gjør at de ikke tåler mye, hei forresten ;) bestill deg 2 nye ;)

dårlig alu?

det må i så tilfelle være blandingen av alu og stål!

uansett: jeg har ikke hatt noen problemer med mine! har ødelagt et dekk på en asfaltkant, samt hatt en annen smell før vi fikk autopass.. hehe..

anyhow.. felgen er like rund og fin! har litt steinsprut på ene, men det hadde skjedd på hvilke felger som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over hvor mye felgen faktisk tålte... Hadde ca 60 km/t når jeg traff kanten i ca 30 grader.... Bare en bitt på ca 10 cm som ble litt flat... Synes det er bra egentli... med tanke på at man må 7-> 8 cm inn på felgen før den får noe støtte..!

Kjører med felgen enda jeg... Får en bitteliten vibrasjon når jeg kjører over 100 km/t... Thats it...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er imponert over hvor mye felgen faktisk tålte... Hadde ca 60 km/t når jeg traff kanten i ca 30 grader.... Bare en bitt på ca 10 cm som ble litt flat... Synes det er bra egentli... med tanke på at man må 7-> 8 cm inn på felgen før den får noe støtte..!

Kjører med felgen enda jeg... Får en bitteliten vibrasjon når jeg kjører over 100 km/t... Thats it...

jeg kjørte i en jævlig kant i ca. 40-50km/t..

det hadde regnet, så jeg så ikke asfaltkanten..

dekket var bare å kaste (225/45-ZR17), men felgen overlevde fint!

edit:

dekkene er dyrere enn felgene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at visse folk ikke klarer å la vere å kjøre ned i vær eneste forpulte hull i veien! å skylde på at eiker er rævva er for dumt.. hadde mine i over 2år!!kjøpt brukte tilogmed!! sikkert kjørt 40-50.000 på dem! + han gamle eiern.. å di ruller rundt på gamle bilen min ennå..

meen du får nok hva du betaler for ja.. men holte for meg å tydeligvis for en del andre folk her oxo..

foresten.. er en figur som har noen 8.5" JP MK18 som han vil ha 15.000 for..!.. den er drøy synes nå jeg da.. noen som mener at det er vert det? ikke d at jeg gjør.. da kjøper jeg heller noe annet..om så det blir me adapter spacers for å få noe te å passe..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig får man det man betaler for... Vet at de ikke er av den beste aluminiumen... MEN får oss med normal lønn synes jeg de er helt ok... Har hørt mye dritt om felga men jeg trur enkelte smører på litt ekstra å vel så det... :)

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å har vraka en, men da kjørte jeg rett i en mittrabatt og traff med felgkanten i det jeg oppdaga jeg ikke hadde helt riktig kurs...

Da bøyde jeg bare kanten godt, pluss et stort så rundt halve felgen..

Dekket overlevde...

Ps: ikke noe lurt å følge for mye med på mobilen når man kjører.. hehe

Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter.

Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak

Om livet suger..ÖVERLADDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å har vraka en, men da kjørte jeg rett i en mittrabatt og traff med felgkanten i det jeg oppdaga jeg ikke hadde helt riktig kurs...

Da bøyde jeg bare kanten godt, pluss et stort så rundt halve felgen..

Dekket overlevde...

Ps: ikke noe lurt å følge for mye med på mobilen når man kjører.. hehe

Gikk bra med bila da?? Tok jo skjermen å lykta i samme slengen jeg...

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikkje vil kjøpe mk18 for 15, så gjør en annen det.. prisene vil nok bare øke, etterhvert som felgene blir eldre og flere og flere kantkjører sine..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider