Gå til innhold

Skadet bakfanger

Ranger emnet

bjellings

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en detaljert beskrivelse om hvordan jeg kan fikse bakfangeren min. Det er noen store skraper og ett hull rett igjennom plasten... Tenkte jeg skulle prøve fikse denne selv, før jeg eventuelt kjøper ny (dersom repareringen går til helvette...)

Håper noen kan forklare meg litt om hvordan jeg bør gå fram for å pusse ned, reparere hullet, sparkle skrapene og lakkere. Tenkte også jeg skulle lakkere den nederste svarte plast skjermen. Hvordan gjør jeg dette?

Angående lakkering: Greit med sprayboks eller bør jeg bruke lakksprøyte?

DSCN0518.jpg

All hjelp motttas med stor takk

Mvh Espen

1998 Audi A6 2,4 V6 Avant

1996 Audi A4 1,8 Avant (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

------------------------

1970 Mustang Mach 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først av alt må du finne ut hvilken plast type fangeren er, feks abs, FE eller GUP. så må du finne et lim som limer akkurat den plasten, hvis det er sprekker så må du borre med et ca 3mm borr der hvor sprekken slutter.

ved liming: 1. borr stopphull for sprekken.

2. rengjør flaten du skal lime nøye.

3.slip en v fuge ned i sprekken.

4. bruk plastikk grunning (hvis limet krever det!)

5. legg på lim og eventuelt fin myggnetting eller lignende bak, så det blir like sterkt eller sterkere enn nytt. fyll over myggnettingen med lim!

sveising: 1. borr stopphull for sprekken.

2. finn riktig sveise tråd!

3. fjern vokslaget på sveise tråden.

4. slip v fuge i sprekken som sveise tråden legger seg fint ned i.

5 sveis sammen og slip med ca 240 korning!

for lakkering av den svarte delen av fangeren så må du antageligvis "svette" plastikken i en tørke boks, bruke riktig grunning.

lykke til!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern hadde en lignende skade på sin røde opel for noen år siden.

Ikke hull, men lakkskade ned til plasten..

Han pusset det godt ned og sparklet. Så maskerte han et godt stykke utenfor feltet og sprayet på med boks.Grunning først såklart. Det ble ikke perfekt resultat, men du skulle se godt etter det for å legge merke til det

Er en mulighet hvis du vil lappe den midlertidig...

(\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m

(o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline

(x) 97 Audi A3 1.6

(x) 93 BMW 318i

Sekretær - VACN Troms Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider