Gå til innhold

fin eller stygg?

Ranger emnet

InFlames

Anbefalte innlegg

A6 har tapt seg synes eg. Sedanutgaven er vel etterhvert blitt så stygg at eg skulle hatt en del for å kjørt rundt iden. Men stasjonsvogn derimot, det kan disse Audiene. Tror denne konseptsaken hadde vært tøff som stv.

Utviklingen går vel bare en vei med biler nå, rundere og rundere og likere og likere. Mye bvedre før, da en kunne se/høre på mils avstand hva slags sjappe som kom. Men det er vel mye bra nå og. Tror eg.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli interessant å se om Nuvolari utvikler seg til Audis verson av den nye 5.0 V10 Lamborghinien :D

Designet er rent og distinkt og låner lite fra andre. Jeg har inntrykk av at Audi er i ferd med å bygge et strtengere formspråk for å bli mer liebhaber-bil og mindre mainstream - det var UrQuattroene som bygget Audi og jeg håper de er på vei tilbake til fokus på teknologi fremfor prestisje igjen.

Det synes jeg er tusen ganger bedre enn f.eks Fords triste "gjentolking" av gamle storheter, StreetKa også kjent som "TT light" og "Audi Mondeo" for ikke å snakke om den endeløse rekken av BMW/Mercekloner fra sør-asia.

Japsene kan når de vil - biler som NSX, RX7 og RX8, RAV4, evoer, v-techer og Imprezaer viser at de absolutt tjener på å stole på egne ideer. Til og med Hyundai har snublet over et par greie design når de har tenkt selv - coupe (hvis vi med litt godvilje overser "faceliften" av forige modell ;) )

...så hvorfor lager de kopier som Hyundais Mercedeser, Infiniti/Lexus Mercekopiene, "IS320i" samt alle de ur-kjedelige Carisma/Mazda6-klonene og så videre i stedet for å tenke selv??

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for ekstremt jeg.

Du ser tydelig at bilen har litt trekk fra Audi TT. En bil som synes ser drittøff ut og noen synes er stygg som faen.

Ellers ser man jo det nye Audi har begynt med, at grillen går helt ned i støtfangeren forran også... Er sånn på nye Audi A3 også.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en dass med hjul på....

Å ha en grill som er "høyere" enn den er bred har jo Ford prøvd en gang også... Edselen, som ble slakta bigtime. Grillen ble jo forresten kalt "dasslokket"!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt se det koseptet bli til en pen sedan. Hvis Audi gjør en god jobb.

At det blir for ekstremt er vel egentlig feil å si. Fordi meningen med disse konseptene er å fange oppmerksomheten til forbrukerene (oss :D ), og samtidig hinte om merke, eller en modell sin fremtid.

Og denne tråden er jo bevis på at de klarte den jobben ;)

[ PS.Flyttet tråden, det er tross alt en Audi ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...