Gå til innhold

Trimming av 323 F

Ranger emnet


FireSt0rM

Anbefalte innlegg

hva slags maskin haru i den bilen da? :) ALLE motorer i BG serien som du og jeg har, passer over ens med hverandre :)

 

jeg har en 1,8 DOCH motor til salgs om du trenger turtallsvillig og går bra. :) det følger med ECU, ledningsnett, bensinpumpe, altså, det du trenger :)

 

6500-7000 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 135 skal den være :)

 

 

og ganske mye mere dreiemoment :)

 

kommer seg også bra med et 2,5 toms rustfritt fra motor, og et bra luftfilter :)

 

kassa di BØR tåle det bra :)

 

utvekslingen din er vel kort på den kassa, så den bør akse bra :)

 

clutchen din er jeg usikker på om tåler det :)

 

dere andre, noen tanker? :) frank ove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også interessert i motoren. hva bør jeg bytte? 90 til 130hk er jo ikke såå drastisk, clutch er nok lurt ja, og ha litt penger i bakhånd til drivaksler. jeg har eksosen men trenger resten. bruker/lekker motoren mye olje? hvor langt har den gått?

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gått 200 000, trenger et kamreimbytte, det kan jeg fikse om jeg kan legge på delepris på den.

 

90 til 135 er bra det, når du går fra en 1,6 SOCH til en 1,8 DOCH. stor forskjell på både bunndrag, og ikke minst på toppen.

 

lekker ikke olje, svetter litt, men mindre enn normalt:) dvs, bruker ikke noe mere olje en en hvilken som helst motor :)

 

jeg kjørte den før jeg dro den ut, det samma gjorde mazdafun når han kjørte den over, og den er en fyrrig liten jævel den mottorn :) (sånn for ref :) )

disse motorene har astma, så et godt filter og en go eksos gjør underverker for bilen :)

 

i tillegg, så lager toda racing noen prima deler til disse motorene :D

 

alt du trenger, følger med.

 

jeg har vurdert å ta vare på motoren, og sette i REN toda innmat i den for å se hvordan det er med en 200hk sugemotor fra mazda, men trenger pengene til xtrautstyr til turbomaskin.

 

so, what u say? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fattig som faen for tiden :p Meste av pengene mine gjikk med på anlegg og selve bilen så jeg har ikke cash nå :(

 

Jeg holder på å finne meg en liten rekkefølge og bruke penge på bilen fremmover, tenker det blir senking, stabstag, felger og deretter motor når pengene kommer.

 

Det er iallefall ikke aktuellt å style den skikkelig rå og ha 90HK som de fleste gjør :P Det er faen meg unødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 135 skal den være :)

 

 

og ganske mye mere dreiemoment :)

 

kommer seg også bra med et 2,5 toms rustfritt fra motor, og et bra luftfilter :)

 

kassa di BØR tåle det bra :)

 

utvekslingen din er vel kort på den kassa, så den bør akse bra :)

 

clutchen din er jeg usikker på om tåler det :)

 

dere andre, noen tanker? :) frank ove?

 

Disse motorene er jo ganske så spreke når du får på et filter og 2,5" eksos,l drar godt da :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323F 1.8 twincam motorn kan meget godt trimmes om man vil og..

 

 

denne er en 93? 1.8 twincam motor fra 323F . bare satt på langs og klint på mx5 toppdeksel for looks.. bør få til over 130 hester med litt godvilje..

turbo-.jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har org. over 130 hester orginalt sier mazda jeg snakker med :)

 

men jo, den er meget trimmevennlig.

 

først har du jo det vanlige som eksos og filter, samt plugger.

 

så har du chipping, selv om dette er heller lite for penga.

 

så har du godsakene:

 

http://www.todaracing.com for RÅ innmat.

 

du kan også få lettere svinghjul, lettere pulley(hehe, husker ikke det norske ordet for det i farta, det er det hjulet som sitter nederst på motoren, som driver alle de andre hjula med reimer:D ), alt dette for å minke den roterende vekta og få en mere responsiv motor og mere krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår