FireSt0rM Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg lurer på å begynne å trimme motoren på min 94' 323 F. Jeg lurer på om det er noen motorer fra andre mazda typer som passer i desse bilene. Jeg har ikke så mye peiling når det gjelder motor på bil, men visst noen har tips som tuning av 323 F så er jeg villig til å lære :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 hva slags maskin haru i den bilen da? :) ALLE motorer i BG serien som du og jeg har, passer over ens med hverandre :) jeg har en 1,8 DOCH motor til salgs om du trenger turtallsvillig og går bra. :) det følger med ECU, ledningsnett, bensinpumpe, altså, det du trenger :) 6500-7000 kr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet Mai 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Jeg har 1,6L 16Ventilers dritt motor med ca.90hk :/ Ikkje noe å¨skryte av. Hvor mange hester er den motoren du har tenkt å selge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 ca. 135 skal den være :) og ganske mye mere dreiemoment :) kommer seg også bra med et 2,5 toms rustfritt fra motor, og et bra luftfilter :) kassa di BØR tåle det bra :) utvekslingen din er vel kort på den kassa, så den bør akse bra :) clutchen din er jeg usikker på om tåler det :) dere andre, noen tanker? :) frank ove? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 jeg er også interessert i motoren. hva bør jeg bytte? 90 til 130hk er jo ikke såå drastisk, clutch er nok lurt ja, og ha litt penger i bakhånd til drivaksler. jeg har eksosen men trenger resten. bruker/lekker motoren mye olje? hvor langt har den gått? Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 gått 200 000, trenger et kamreimbytte, det kan jeg fikse om jeg kan legge på delepris på den. 90 til 135 er bra det, når du går fra en 1,6 SOCH til en 1,8 DOCH. stor forskjell på både bunndrag, og ikke minst på toppen. lekker ikke olje, svetter litt, men mindre enn normalt:) dvs, bruker ikke noe mere olje en en hvilken som helst motor :) jeg kjørte den før jeg dro den ut, det samma gjorde mazdafun når han kjørte den over, og den er en fyrrig liten jævel den mottorn :) (sånn for ref :) ) disse motorene har astma, så et godt filter og en go eksos gjør underverker for bilen :) i tillegg, så lager toda racing noen prima deler til disse motorene :D alt du trenger, følger med. jeg har vurdert å ta vare på motoren, og sette i REN toda innmat i den for å se hvordan det er med en 200hk sugemotor fra mazda, men trenger pengene til xtrautstyr til turbomaskin. so, what u say? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jeg er fattig som faen for tiden :p Meste av pengene mine gjikk med på anlegg og selve bilen så jeg har ikke cash nå :( Jeg holder på å finne meg en liten rekkefølge og bruke penge på bilen fremmover, tenker det blir senking, stabstag, felger og deretter motor når pengene kommer. Det er iallefall ikke aktuellt å style den skikkelig rå og ha 90HK som de fleste gjør :P Det er faen meg unødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Det er iallefall ikke aktuellt å style den skikkelig rå og ha 90HK som de fleste gjør :P Det er faen meg unødvendig hehe, thats the spirit!! thumpsup du får spare litt da, og gi meg en lyd når du er klar, så ser vi om den fortsatt er her :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 ca. 135 skal den være :) og ganske mye mere dreiemoment :) kommer seg også bra med et 2,5 toms rustfritt fra motor, og et bra luftfilter :) kassa di BØR tåle det bra :) utvekslingen din er vel kort på den kassa, så den bør akse bra :) clutchen din er jeg usikker på om tåler det :) dere andre, noen tanker? :) frank ove? Disse motorene er jo ganske så spreke når du får på et filter og 2,5" eksos,l drar godt da :) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireSt0rM Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 hehe, thats the spirit!! thumpsup du får spare litt da, og gi meg en lyd når du er klar, så ser vi om den fortsatt er her :) Will do. Må bare finne meg noe å stjele så pengene kommer litt fortere :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 hehehehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 passer den i bilen min? og hva skulle du hatt for herligheten? så prisen nå. sender deg pm når jeg får lønning Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 den passer som en str. 43 fot i en 43 sko :) hvilken maskin har du i bilen du har nå da? størrelse tenker jeg på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 323F 1.8 twincam motorn kan meget godt trimmes om man vil og.. denne er en 93? 1.8 twincam motor fra 323F . bare satt på langs og klint på mx5 toppdeksel for looks.. bør få til over 130 hester med litt godvilje.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WireD Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 den har org. over 130 hester orginalt sier mazda jeg snakker med :) men jo, den er meget trimmevennlig. først har du jo det vanlige som eksos og filter, samt plugger. så har du chipping, selv om dette er heller lite for penga. så har du godsakene: http://www.todaracing.com for RÅ innmat. du kan også få lettere svinghjul, lettere pulley(hehe, husker ikke det norske ordet for det i farta, det er det hjulet som sitter nederst på motoren, som driver alle de andre hjula med reimer:D ), alt dette for å minke den roterende vekta og få en mere responsiv motor og mere krefter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.