Gå til innhold

Noen som har erfaringer med 3mek girkasser?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Som sagt, er det noen her som har erfaringer med 3mek girkasser??? tenkte jeg skulle investere i en 5 trinns manuell......til rundt 15000!!!!!

Jeg sjekket litt priser på bl.a Tremec direkte fra USA. Vær obs på at INGENTING annet enn snaue kassa følger med i den prisen!

Jeg skal ha manuell kasse i rod-prosjektet. Det absolutt billigste jeg kom ned i var ca 20.000. Nå snakker jeg om nye kasser, selvsagt. Jeg sjekket prisene hos en hel haug.

Godt mulig du har kommet over noen som selger kassene for spottpris, men vær ihvertfall nøye med å få opplyst hva som faktisk følger med til den prisen.

Det jeg først reagerte på da jeg drev og sjekket var den lave grunnprisen (ca 15000) mens kit'ene tilpasset eldre muskelbiler ligger på det dobbelte.

Man skulle jo tro det bare var en gearkassetravers, noen overføringer og that's it, ikke sant? Men så enkelt er det ikke.

Det følger ikke med ting som gearstang, clutch hus, pressplater, clutchplater, hoved/slavesylinder til clutchoverføring, nødvendige festebolter, fester, givere for ryggelys og speedometer eller yoke på utgående aksel for å nevne noe.

Tror nok dette kommer på mer enn noen få 1000 lapper.

Jeg endte opp med å kjøpe en pent brukt og ikke minst komplett T56 gearkasse fra Techline på Harestua til kr 17000,-

Såvidt jeg husker er ikke GM-T56 kassene like sterke som Tremec kassene, så det er kanskje ikke tilstrekkelig for deg med en slik.

Men 17000kr er faktisk billigere enn jeg måtte ha betalt for akkurat samme kassa hos en amerikansk hugger!

Feil, sier noen. Amerikanske huggere selger T56 kassene for helt ned i 1000$. Ja det er korrekt, men da er det igjen uten alt det jeg nevnte over. Skaff deg det til under 7000kr. Da er du god!

Men lykke til uansett. Det jeg har lest om Tremec kassene er udelt positivt.

Ta en tur innom noen AC Cobra forumer i England og USA. De gutta bruker ofte Tremec kasser.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne linken:

http://www.keislerauto.com/gm/transmissions/street_rod_5spd.asp

Her er det et hotrod GM-kit fra ca 2100$.

Det er jo billigere enn 3000$, men fortsatt en god del dyrere enn 15000kr.

Auto to manual kit'et koster fra 4000$!

Jeg har ikke sjekket priser på Tremec kasser til Ford, siden jeg skal bruke Chevrolet motor. Tremec lager og leverer både T5 og T56 kasser til GM og Ford. Vær imidlertid oppmerksom på at disse kassene IKKE går om hverandre!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider