V-8 Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Hei.... Jeg sitter og tenker på å kjøpe meg en eller annen form for Amerikaner som prosjektbil, jeg er bare 17 år, men jeg tenker slik at en eller annen plass må jeg vell begynne? :rolleyes: Noen av dere som vet om en bil (type) som ser fin ut, er enkel å skru på og som du ikke må betale millionen for å få fatt i? :) Siter Drive the best way, drive the American way :usa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Det må bli en eller annen G-Body. Malibu, Cutlass, Grand Prix, Regal..koster ikke all verden og har billige deler. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Kan anbefale 3.gen mustang (1979 - 1993) også kalt Foxbody-mustang. Jeg har hatt min siden jeg var 17 , og den var et forholdsvis problemfritt og meget pålitelig transportmiddel!Den ble parkert/plukket ned for noen år siden, og venter på å bli versting.:D Den er også enkel å skru på, og deler er billig, og enkelt å skaffe til å være en amerikaner. Den er også ganske lett. (1300kg) og går greit. skal du kjøpe en er det greit å handle en med injection, da de vil gå litt mer økonomisk, og har mye motoroppgraderinger. 1987 og nyere har rullekam og mer moderne motorstyring. Når det gjelder pris, er naturligvis tidlig 80talls biler de billligste. Jeg har sett en premiert 79 ghia til salgs for 50.000 en gang. Kjente problemer med bilene er at med v8 har de heller elendig vektfordeling. 60/40... Det kan forbedres mye ved å flytte batteriet bak, og bytte støtfanger forran, som er av togskinne typen, og veier 60 kg ellerno... (hvor lovlig det er, blir vel teoretisk...) Bakstillingen har 4-link, men ikke panhardstag, dette gjør at akslingen flytter seg innover ved hard svingkjøring, og "kaster" seg tilbake i posisjon når man kommer ut av svingen. Noe som blir verre med mer gåene foringer, og kan gi heftige kontraer ved utgang av sving. Dette problemet forsvinner ved montering av panhardstag, eller watt-link. Polyforinger kan anbefales, hvis du skal bruke bilen. Andre ting med bakstillingen er at den på GT nyere en 87 har oppheng fra SVO utgaven. (84-86) SVO var forgjengeren til mer kjente SVT som i dag lager alle sportsutgavene. (nok om det) Fordelen med det opphenget er at man har horisontale dempere i tilleg til de vanlige vertikale, som tar opp hjulhopp! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Våjen altså? går du på Videregående ut i våje? det gjør jeg m'm støtter G- body her ja. Skal vel ha no alla malibu etter hvert jeg og. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 jeg kan og annbefale en tur innom http://www.am-car.com der er den en del kompetante folk som kan hjelpe deg ;) (joda, en del av de er her inne og.. men de sjekker oftere am-car enn bilforumet virker det som :) hehe utenom det er det bare å skamfere div bilsalgst steder på nette!! evt kjøpe deg et amcar magasin og titte der.. menge bra biler til salgs der og :) ps, velkomen til forumet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Camaro er en fin ungdomsbil :) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 anbefaler camaro;) kan jo kjøpe min, men det er jo ikke noe prosjektbil lenger da, men koster jo heller ikke en million;) Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Ta deg en tur på klubbhuset. Der er folk kvar Tirsdag fra 19 og utover. Der bygger vi litt hus og preiker bil heile tida. Hvor mye hadde du tenkt å legge i det da? Det viktigste uansett er å få med seg noen som har peiling når du skal kike på en bil. Camaro og Firebird er tøffe biler men ikkje egnet til "turbil". Har hatt min siden eg var 19, og har ikkje tal på kor mange som har klaget over plassen i baksetet. Likte denne på Hareid eg: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=745592 :naaaws Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 hva med trans am da??? driver og er litt fram og tilbake om å selge min nå. har kjempe lyst på en litt eldre modell! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolgnes Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 hva med trans am da??? driver og er litt fram og tilbake om å selge min nå. har kjempe lyst på en litt eldre modell! Da har du å ta kontakt før du selger!! *sjekke spargrisen* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Kjente problemer med bilene ... Bakstillingen har 4-link, men ikke panhardstag, dette gjør at akslingen flytter seg innover ved hard svingkjøring, og "kaster" seg tilbake i posisjon når man kommer ut av svingen. Noe som blir verre med mer gåene foringer, og kan gi heftige kontraer ved utgang av sving. Dette problemet forsvinner ved montering av panhardstag, eller watt-link. Polyforinger kan anbefales, hvis du skal bruke bilen. Det har vi ikke sett (før)! doh http://www.fasttrackperformance.com/page5/Chow%20movie%20files/Blue_stang.wmv Har sett endel foxbody'er på video som enten ruller, eller banker i autovernet på stripa... (Oftest forverret pga store bakhjul og "latterlig" justerte dempere, myke fjærer, osv) Om bilvalg: Jeg stemmer for '78-87 G-body (Selv om bakstillingen her er 98% identisk med foxbody...) Billig, enkel, og lett å forbedre understellsmessig. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Det har vi ikke sett (før)! doh http://www.fasttrackperformance.com/page5/Chow%20movie%20files/Blue_stang.wmv Premieksempel! Akkurat derfor bør man ha bedre foringer og panhard eller wattlink... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Den mustangen der hadde fått pent beskjed om å forlate banen og komme tilbake med wheeliebars hadde den kjørt stripa i norge. Har man bil som "løfter" skal dette monteres. Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-30-Erlend Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Err, for en nybegynner, kan noen forklare hva som ligger i prinsippet "G-body"? Liker amcars veldig godt etter et lengre opphold over dammen, og kunne tenke meg en selv etterhvert :) Siter Bilen min er fin som faen, spinner på første og spinner på annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 G-body er en fellesbetegnelse for midsize-plattformen til General Motors fra 1978-1987 hvis jeg ikke tar feil her. Se innlegget mitt øverst for eksempler på modeller. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.