Gå til innhold

porte 531 topp

Ranger emnet


Volvo240Turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange her som kan mer enn meg...men det alle de gutta med værsting volvo sier er at denne toppen er unødvending å gjøre noe med hvis du ikke skal ha no særlig mer enn 350hk....men nå veit jeg ikke hva du har planer om, men er iallefall det jeg har blitt fortalt.

 

 

Edit: dette var min post 3000....fy fan for ei postwhore jeg er:D:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser forresten at ingen har husket å svare deg ang porting.

tror de pengene gir deg bedre ytelse med feks chip, senkefjærer, stabstag, wattlink, superflex foringer, etc. etc.

 

porting er noe av det siste jeg ville gjort, da du kan dra ut mye uten porting.

jeg vet at fjæring ikke gir hk, men veigrep er minst like viktig som effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser forresten at ingen har husket å svare deg ang porting.

tror de pengene gir deg bedre ytelse med feks chip, senkefjærer, stabstag, wattlink, superflex foringer, etc. etc.

 

porting er noe av det siste jeg ville gjort, da du kan dra ut mye uten porting.

jeg vet at fjæring ikke gir hk, men veigrep er minst like viktig som effekt.

 

hehe det veit hvor lett det er å spore av.. men jeg har gule koni rundt hele senkefjærer superflex foringer over alt, største stabstagene og watt link kommer..

men hvordan er det og monter chippen.. kan man gjøre det selv?? og noe vensentlig forskjell mellom ferrita og jt, untatt at ferrita er rustfritt??

 

men hva er forkjellen på kamene egentlig??

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Autotrim i trondheim bør man porte toppen hvis du skal dra ut mere effekt... Han fortalte det at på en b21et kan man få samme effekt på 0,5 kg med porta topp som 1 kg på en orginal topp...! motoren blir mere lettkjørt på grunn av bedre bunndrag... Den går penere og bruker mindre bensin...

 

Snakka med han som kalles Tore Topplokk.... :)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Strand sa til meg at man behøvde ikke 531 toppen noe særlig, hvis man ikke skal opp i 2.5 liter på motorn! 530 er bøs den å! Bare så det er sagt! Han anbefalte faktisk ikke 405 til turbo motor!

 

Hvorfor er ikke 405 toppen noe særlig på turbo motor da???

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår