Gå til innhold

Justering av tenning


p10

Anbefalte innlegg

kjøpte lampe idag og skjønte med en gang hele prinsippet.. Funket knall bra.. takk takk

 

Men fikk ikke lest av og justert tenningen siden grunn tomgangen min er feil så den dør ut når jeg tar ut kontakten

Ja, ganske enkelt ikke sant.

Mye lettere å skjønne når du har ei lampe, enn å få det forklart over nettet. :)

Tror det står i noen av guidene hva du skal gjøre hvis bilen ikke går på tomgang etter du kobler ut TPS`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke rart den stoppet siden jeg glemte å få den i justerings modus.. ruse tre gang over 3000 rpm osv.. Men hvis den fortsatt stopper ettet å ha fått den i modus så er det base idle som er feil.. Men fikk sett litt med lampen og på den streken nede var tenningen stillt på nest yttersta hakk mot torpedoveggen.. hvor mye blir det? eller, hmm var det motsatt.. nest ytterste mot fronten.. hehe :p

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke rart den stoppet siden jeg glemte å få den i justerings modus.. ruse tre gang over 3000 rpm osv.. Men hvis den fortsatt stopper ettet å ha fått den i modus så er det base idle som er feil.. Men fikk sett litt med lampen og på den streken nede var tenningen stillt på nest yttersta hakk mot torpedoveggen.. hvor mye blir det? eller, hmm var det motsatt.. nest ytterste mot fronten.. hehe :p

 

1536accessory_pulley.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var på ålgårds auto, betalte 1000 spenn, men da tok di en konsult test å skifta topp dekslen pakkning også.

da jeg fant ut jeg må ha ny bankesensor, noen som har????? :)

 

Får høre med dem hva de skal ha for det. Har justert tenninga mi litt opp selv(17 grader vil ha 19 grader), men har ikke en sånn lampe tilgjengelig nå.

Så må jeg ha en sjekk på AC'en min og da kan jeg bare få justert tenninga med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, da har jeg fått justert tenninga... Den var 12* før, justerte den til 17*...

Har merket meg følgende endringer: Før var det etpar "dødpunkter" i turtallsregisteret ved full akselerasjon. Disse er nå borte, den drar jevnt hele veien opp.

 

Den virker også å ha bedre seigdrag i bakkene. Forskjellen er ikke enorm, egentlig knapt merkbar... Det jeg er mest spent på er bensinforbruket... Dersomn jeg klarer å få det ned litt, er jeg veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brukt så mye mindre alikevell.

Bilen hadde brukt 0,72 på mila...

Jeg klarer om jeg er heldig og snill med gassen kanskje 0,8. Men den ligger som regel på 1 liter på mila. Nå kjører jo ikke jeg som en bestemor akkurat. Blir mye rå aksellerasjoner når man må kaste seg ut på de traffikerte sommerveiene på Tjøme så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår