CoilOver Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Vel, har fått en ny støtfanger, og sliter med å få av tilhengerfestet. Boltene sitter som fanden og nekter å slippe. Høyre side er jeg ikke sikker på hvilke bolter som skal av. Dere som har gjort dette. Hva gjorde dere? Jeg er fristet til å ta fram vinkelsliperen for å kappe boltene, men vet ikke om boltene på høyre side kan røres, siden de også holder (?) fast slepekrokfestet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 kan du ikke bruke noe du kan tre inn i et stålrør så du får litt kraft ???? Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2005 Vist du kommer til med for eks. ein stålbørste på boltene, så børst gjerne godt av dem før du løsner mutterene.. Rust flak/partikler skjærer gjengene fort, kan gjøre det lettere og skrue muttrene helt av. kan du ikke bruke noe du kan tre inn i et stålrør så du får litt kraft ???? Og enkel og primitiv rå kraft, kan funke greit! :D Eventuellt noen sjokk... i form av slag..! ;) Komme til og varme på det derre er vel ikkje så lett.. Og en liten sidenote, så virker det ikkje helt likt som det eg har på min kombi.. Men det var da alikevel likhetstrekk. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Som Moldvarp sa hjelper det mye å få gjort ren gjengene, spray på rustløser og la det virke en god stund. Når du så skal løsne lønner det seg å ha litt kobberpasta på gjengene. Dette minsker friksjonen og risikoen for å ødelegge gjengene, samt letter utskruingen. Muttertrekker bruker også å hjelpe da den "slår" løs bolten. Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Ser ut som at du har dratt rundt hodet på bolten der, har du brukt dårlig verktøy? Det kan fort gjøre det værre. Prøv med en 6kant pipe og latmannsarm med forlenger (stålrør) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Ser ut som at du har dratt rundt hodet på bolten der, har du brukt dårlig verktøy? Det kan fort gjøre det værre. Prøv med en 6kant pipe og latmannsarm med forlenger (stålrør) Jeg gjorde 2-3 forsøk med en skiftnøkkel før jeg innså at den var umulig å få av på vanlig måte. Har dessverre ikke noe stålrør, men skal prøve igjen i dag med pipenøkkel etter jeg har rengjort bolten. Hvis ikke det går, så får jeg kjøpe ordentlig rustløsningsvæske som jeg sprøyter på hver dag i 3-4 dager. Også får jeg prøve på nytt igjen. Takk for tipsene folkens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Skiftnøkkel er ikke verktøy ! ;) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunh Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Må ta i såpass hardt ja, at du risikerer å ødelegge hele mutteren med skiftnøkkel. 5-56 spray er fin å bruke.. Burde løsne ganske fort. Siter Primera SE Hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Skiftnøkkel er ikke verktøy ! ;) Enig med denne kommentaren... er jo ikkje uten grunn skiftenøkkel heter "MONKEY"-wrench på engelsk! doh Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Fikk løsnet dem lett nå. Brukte 16mm pipenøkkel og det lange røret til jekken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liridon Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Enig med denne kommentaren... er jo ikkje uten grunn skiftenøkkel heter "MONKEY"-wrench på engelsk! doh Grattis :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 tok vinkelsliperen på en kamerat sin sx, den satt dønn fast.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.