Gå til innhold

Nupper på bilen..

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Som ivrig bilvasker blir jeg ofte slått av nupper på bilen,småe men likevel irriterende nupper.

Disse nuppene er småe klumper som ofte oppstår etter nylagt asfalt osv. bak hjulene og på skjermen,de er også helt umulige å få bort med vann og såpe..

Avfettingsmiddelet på statoil virker,men hvem gidder å betale 20,- for 1 min med sprut?

Noen som har tips til gode avfettingsmidler som hvær og en har hjemme?

Har hørt rykter at smør virker,jeg prøvde,hadde det på i 5 minutter,og vaska bort..ingen reaksjon på nuppene...

Dette var altså vanlig smør,matsmør...mulig annen smør virker..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig parafin. Ikke tar det lakken, og ugresset i oppkjørselen forsvinner :rolleyes:

Er helt genialt, siden det løser opp asfalt så lett at du slipper å skrubbe. Bruk så såpe for å skylle vekk restene av parafinen.

bruker du parafin i flytende eller fast form? har masse sånn dritt på bilen min, asfalt osv som jeg ikke klarer og få bort

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lilleborg, Lensitil autoshampo. Det er 2L. konsentrert avfetting. Som man tar en liten dæsh av og blander med vann på beholder/sprayflaske.

Det står at den skal beskytte, være skånsom for lakken og gi glans =)

Det er heller ikke den sterkeste avfettingsvesken, men det sparer jo bare lakken. Funker no fett etter min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig parafin. Ikke tar det lakken, og ugresset i oppkjørselen forsvinner :rolleyes:

Er helt genialt, siden det løser opp asfalt så lett at du slipper å skrubbe. Bruk så såpe for å skylle vekk restene av parafinen.

men hvordan blir asfalten på bakken senes ut etter på?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennveske/white sprit, men hvor bra det er for lakken kan jeg ikke si noe om.

Ikke veldig sunt for lakken nei. Naboen var så stolt over sin whitespirit-vaska strøkne hvite volvo.. To år senere var den blank som et a4ark... Whitespiriten tørka ut lakken... :rolleyes:

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider