Gå til innhold

242 med T5R maskin (hjemmeside m/ bilder)

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

tror ikke jeg men...

Det høres jo rart ut at det skulle være lov...

Men på de svenske forumene ser det ut som omtrent alle sammen kapper og herjer med fjærene sine. Standardfjærer som senkefjærer. Jeg forstår ikke helt poenget med å kappe senkefjærer jeg personlig. På '84 240'n jeg hadde var det godkjent H&R senkesett og den var så lav at den subbet for et godt ord. Hadde plastikkdeksel under motoren, men det datt til slutt av fordi hodene på alle skruene var subbet vekk. Forrige eieren hadde hatt samme senkesettet kappa 1,5 rundt og han sa at det var nesten for lavt til å kunne kjøre med.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo rart ut at det skulle være lov...

Men på de svenske forumene ser det ut som omtrent alle sammen kapper og herjer med fjærene sine. Standardfjærer som senkefjærer. Jeg forstår ikke helt poenget med å kappe senkefjærer jeg personlig. På '84 240'n jeg hadde var det godkjent H&R senkesett og den var så lav at den subbet for et godt ord. Hadde plastikkdeksel under motoren, men det datt til slutt av fordi hodene på alle skruene var subbet vekk. Forrige eieren hadde hatt samme senkesettet kappa 1,5 rundt og han sa at det var nesten for lavt til å kunne kjøre med.

De selger faktisk fjærer som er beregna på å kappe i sverige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare lage fjærene kortere da?

tror ikke de selger fjærer som er BEREGNET for å kappes nei

jo faktisk! samsteffansson vet jeg gjorde det før!

men, da er det fjærer som er laget for å kappes..

de har oppgitt nm/mm, etc.

men: de er ikke lovlig på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo i sverige får de som oftest godkjent bilene med kappede fjærer så lenge de sitter fast.Har en kompis som bor over grensa,han sa de brukte å sviese( :scared ) fast fjera i hver ende for å få det godkjent..

Funker det i heletatt då?

Lurer på om eg snart må gjøre noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider