Gå til innhold

Bytte hjullager foran

Ranger emnet

113deluxe

Anbefalte innlegg

du kan gjøre det selv viss du har tilgang til en presse...Presse er greit og ha, vi måtte vertfall bruke det :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er på tide å bytte hjullagrene på golfen nå og lurte på om dette er noe man gjør selv eller om det krever noe spesialverktøy eller om man må få presset inn de nye lagrene.

du kan gjere dette sjølv uten spesielle verktøy. kan vere greit med presse viss du har tilgang.

skriver slik eg gjorde det.

1. få av hjul og bremseskive og mutteren som holder fast drivknuta

2. press av navet. skru av bremse caliperen

3. skru av heile lager huset. to skruer på demper. styrestag og bærekule

4. varm opp lagerhuset med varmepistol. for å utvida stålet litt.

5. slå ut det gamle lageret.

6. reingjør der det nye lageret skal vera.

7. varm bare huset opp på nytt

8. smør litt olje i lagerhuset og på lageret slik at det kan gli inn lettare

9. bruk det gamle lageret til å slå det nye lageret inn

10. monter alt på plass igjen.

dette var slik EG gjorde det men det finnes og andre måter

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Hehe, dere får det til og høres lett ut, jeg har PRØVD alt, med hånda på hjerte.. absolutt alt jeg kunne finne på, jeg får dem ikke ut.. Mine lager bak sitter i skiva, og jeg skal bytte skiver, så skal bytte over. Jeg har prøvd og varme opp skiva og kjøle ned lageret samtidig. Hamre litt på det for og se om det løsnet, neppe. Prøvd og presse det ut med en liten petter smart løsning og en jekk, men det gikk heller ikke :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere får det til og høres lett ut, jeg har PRØVD alt, med hånda på hjerte.. absolutt alt jeg kunne finne på, jeg får dem ikke ut.. Mine lager bak sitter i skiva, og jeg skal bytte skiver, så skal bytte over. Jeg har prøvd og varme opp skiva og kjøle ned lageret samtidig. Hamre litt på det for og se om det løsnet, neppe. Prøvd og presse det ut med en liten petter smart løsning og en jekk, men det gikk heller ikke :eek:

TusenTipset: Kjøp nye lager! aneglsmili

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå litt OT:

Solgte ikke du shitboxen til Lars?!

Eller har du kjøpt no nytt?

Er nok ikke Deeluxe som har fått liv i denne tråden igjen, han posta den 25th May 2005............

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Tusentipset har jeg vært på tanken av. Hvor mye koster hjullager til standard bil? Jeg fant ut at mine koster litt over 1000kr pr stykk, det er jo sinnsykt mye penger da jeg har hjul lager som er 100% i orden på begge sidene bak. Fant ikke prisen til min probe, men den norske utgaven av 2.5V6 kostet over tusingen pr stykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart-kjøp nye lager, de holder ikke lenge etter den behandlingen der!

Hva baserer du det på? Hjul lagrene tåler mye, og mine har ingen skader. Jeg satt ikke akuratt metall mot metall og slo med hammer og skru trekker da hehe Må alltids bruke mellom legg slik som jeg gjorde, men mine satt for hardt:(

Har vært og sjekket med noen kontakteter jeg har her nede i ski, og dem har en 60tonns presse som burde greie jobben kiddie 3tonn så burde den gli ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baserer på?? 15år som industrimekaniker og maskinist, har fått med meg hva lager av div typer tåler!:-) Alle typer slag på/mot et lager er dårlige greier om en vil bruke lageret om igjen, egentlig er lager tenkt å monteres en gang-ikke for gjennbruk. Snakker nå om kule/rulle/nålelager og tynnsjikts hvitetallager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du uttaler deg da, takk for at du advarer meg:) Du forstår det at, jeg er så vant at 16åringer med mopeder sitter og skriver hva dem tror er riktig, og du skrev en relativt kort post, så jeg tenkte bare.. 'ånei,ikke igjen' hehe

Lageret mitt er som nytt, så det skal ikke være noe problem:) Og disse lagrene er jo ment for og bytte over til ny skive da den gamle er slitt ned til minimal grensen, så det er enten, bytt over eller nye. no hard feelings? :well

Lenke til kommentar
Del på andre sider