Gå til innhold

Hjelp til kobling av anlegg

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Hei. Skal til å koble til anlegget nå og trenger hjelp til innstillinger og slikt. Jeg har 1 stk. phonokabel og 1 stk. strømkabel bak til bagasjerommet der det står en Pyle 2000 watts sub og en JBL 12" sub i kasse. Men trenger hjelp til tilkobling og innstillinger. På suben går det ganske greitt. Fordi der står det meste. Men så er det tilkobling fremme i spilleren. Er 3 slike plasser phonokabelen passer. 2 vanlige. Og 1 merket med No Fading. Men i og med at jeg bare har 1 phonokabel kan jeg vel bare bruke 2 kannaler. Og hvordan skal jeg eventuelt koble til 2 6x9"ere og 12"er suben? Men hovedårsaken til at jeg trenger hjelp er å vite hvor remote kabelen skal koblest til? Hvilken farge skal den på? Legger ved bilder av inngangene på suben slik at dere kan hjelpe meg. Er ikke noe flink å koble anlegg. :>

 

Bass8.jpg

 

Bass7.jpg

 

Her er kablene som kommer ut av spilleren.

 

Audi16.jpg

 

Audi15.jpg

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote skal på den blå som det står "antenne" på.... Det er jo 2 sånna firkanter med masse ledninger som går inn i cdspilleren.... på den som IKKE den blå med antenne står på er det ledninger som det står "rear right" "rear left" "front left" og "front right"............. her kobler du 6x9, hvis du ikke skal kjøre de fra forsterkeren... da kobler du de på forsterkeren ;) Resten får du nok svar på av noen andre her som kan 1000ganger mer enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du flere muligheter.

 

hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en phonokabel til.

da gjør du som følgende.

 

den ene phonokabelen kobler du på nonfade på spilleren og inn på forsterkeren der på de to kanalene du skal brokoble til subben.

den andre phonoen kobler du på output rear på spilleren(står det ingen ting på utgangene på spilleren må du fram med brukermanualen eller spørre noen som har peil på kenwood)

denne kobler du da igjen på de to resterende kanalene på forsterkeren der du skal ha 6x9.

 

 

kanskje litt rotete forklart men håper det kan være til litt hjelp.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Forstod det sånn ca. Men da må jeg kjøpe meg en phonokabel til da. Non Fading greiene kobler jeg f.eks. på kannal 3/4 og bruker de 2 kannalene på suben? Og så finner jeg ut hvilken av de phonoinngangene som er til bakhøytalerene og kobler de til kannal 1/2. Der kobler jeg innpå 6x9"erene og kjører begge deler på forsterkeren? Kan dette stemme? :p Og remote er den stygge blå kabelen som jeg ikke finner. notin

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plussen på den helt til høyre, og minus på den helt til venstre.Evt motsatt, men dette ser du på forsterkeren din. Du skal ihvertfall ha en ubrukt pluss og en ubrukt minus i midten av de fire klemmene. Disse skal du ikke gjøre noe med...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plussen på den helt til høyre, og minus på den helt til venstre.Evt motsatt, men dette ser du på forsterkeren din. Du skal ihvertfall ha en ubrukt pluss og en ubrukt minus i midten av de fire klemmene. Disse skal du ikke gjøre noe med...

Oki. Tusen takk for hjelpen karer. Skal nok klare dette her. ^^ Må bare skaffe meg phonokabel da. XD

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår