Gå til innhold

to spørsmål. turteller og senkefjærer.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Det HØRES jo bra ut! Det er vel Lesjøfors fjærer da, i og med at alle påstår at det er det eneste som er godkjent til 240. Men det spørs om ikke du får det billigere ved å kjøpe fjærer og dempere hver for seg andre steder...

det kan hende.... men lurte på om hva er forskjellen på senke fjærene fra en sedan og en stv...

men 7000 for dempere og fjære er no ikke så ille.. eller? hvor anbefales det å kjøpe deler, hvis man skal kjøpe senkesett "i deler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hende.... men lurte på om hva er forskjellen på senke fjærene fra en sedan og en stv...

men 7000 for dempere og fjære er no ikke så ille.. eller? hvor anbefales det å kjøpe deler, hvis man skal kjøpe senkesett "i deler"

ikke kjøp 245 fjærer!!!

da blir den 80-talls look..

tror 245 har 20% stivere fjærer, som gjør den mye høyere bak.

ellers: senkfjærer er hardere enn vanlige fjærer, så max vandring skal i teorien ikke overstige originale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp 245 fjærer!!!

da blir den 80-talls look..

tror 245 har 20% stivere fjærer, som gjør den mye høyere bak.

ellers: senkfjærer er hardere enn vanlige fjærer, så max vandring skal i teorien ikke overstige originale.

det var det jeg tenkte;)

seff, kommer det til å bli "vanlig" 240 fjærer... kommer den kanskje mere ned mot bakken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag blir det lønning! Da skal jeg shoppe :volvsmile

Så jeg burde kjøpe vanlige 240-fjærer til 245`n min?

Er ikke 245 for lav i ræva fra før a...? Syns alltid dem henger litt jeg. Ville gått for 245-fjærer på 245 jeg i alle fall...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 245 for lav i ræva fra før a...? Syns alltid dem henger litt jeg. Ville gått for 245-fjærer på 245 jeg i alle fall...

kommer jo ann på om bilen er mye brukt;) og hva bruken av bilan skal vare:)

jeg vil ha en lav bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte litt rundt i dag. På Pedersens-racing og lysakerbil sa de at det ikke fantes godkjente senkefjærer til 245. Så ringte jeg til bcb og de sa at det bare var kødd. De hadde godkjent 40mm Lesjøfors 245 fjærer. Så jeg regner med å få en fin pakke i posten i løpet av de nærmeste dagene :volvsmile

Skal også dra på Veng og hente bakluka mi i morra. Detta blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider