Gå til innhold

TRIMING AV VOLVO Å ALUMINIUMS B230 Blok =)=)

Ranger emnet

bamj

Anbefalte innlegg

ja du hørte ret en svensk volvo motor ekspert har nemlig kjøpt opp formen til b 19 b21 b23 og b200 å b230 å støpt den som til å bli en aluminiums blok med utbytbare sylider foringer i stol den kan vist få en boring på helt oppi 3.9 liter på sit største helt syyyyyykt hehe han har også det alermeste du kan drøme om til din volvo til ikke så vært priser værtfal vist du samelingner med en del ander plaser på nettet ....

leste først om dene bediften å aluminiums blok i bilsposrt for lenge lenge siden å i dag sat jeg å rev ut noen bilder av noen volvo da jeg plutselig kom over bladet igjen å lot meg rive med det er BILsposrt NR 8 2004 for di som leser bilsposrt å samler på di side 39 for å være nøyaktig =) =) så når jeg hade lest dene artikelin siket 100 ganger fant jeg ut at jeg måte prøve å fine ut hvor jeg kune på takk i en sån aluminiums blok å venetulet fine ut hvor sinsykt dyr den hvar søte på spm som sto stemplet på en topp i artikelen men fant ingenting jeg hade faktisk et sant helvet med å fine hjemmesiden til spm men eter lit om å men fant jeg den =) =) =) =) =) å jeg skal si at di har mye fint men fant ikke bloka i nett handelen demers men skal sene en mail å fine ut av hva det der koser kune jo ha vært lit morsomet å vite hehe men den er sikert ikke mye bilig =( men men

til di som ikke har det der bilsposrt bladet skal jeg få fiksa et pda format slik at dere kan se det på nett =)

her er linken til demers nett side =)

http://www.stenparnermotor.se

se å bli gla sier jeg bare =)

bekager alle skivefeil har dysleksi åså gjik det lit fort i svingene når jeg skrev men hoper at jeg gjore meg forståt .... :scared

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detta var jo ikke gammelt nytt!

De koster vel noen titalls tusen!

...og en umennesklig pris... :evilspide

Og det du skriver bamj er fullt leselig (selv om det er endel merkelige ord doh )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det man må tenke på:

hvorfor skal man betale 50.000kr for en b230 alumotor, når man da kan kjøpe en råere volvo originalmotor for mindre cash?

feks 850r motor, s80t6 motor, 960 motor, etc. det finnes mange råe motorer man kan hive i 240.

men dog: det finnes folk som bruker 200.000kr på b230ft motorer..

jeg kan ikke si jeg helt skjønner hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det man må tenke på:

hvorfor skal man betale 50.000kr for en b230 alumotor, når man da kan kjøpe en råere volvo originalmotor for mindre cash?

feks 850r motor, s80t6 motor, 960 motor, etc. det finnes mange råe motorer man kan hive i 240.

men dog: det finnes folk som bruker 200.000kr på b230ft motorer..

jeg kan ikke si jeg helt skjønner hvorfor..

men så er det litt mer jobb å få dem nedi motorrommet, med tilpassing og alt slik..hehe.. en S60R motor trimmet av Evolve i USA hadde gjort seg nedi motorrommet på en 240! :D

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så er det litt mer jobb å få dem nedi motorrommet, med tilpassing og alt slik..hehe.. en S60R motor trimmet av Evolve i USA hadde gjort seg nedi motorrommet på en 240! :D

kall meg gal, men jeg tror de fleste som kjøper alu b230 blokk kan mer enn nok, for å tilpasse en s60r motor i 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos sten parner og kjøpte råder og stempler + annet stæsj i februar...måtte jo selvfølgelig spørre om hva alublokk kosta....

"b230" alu 3,9 liter med smidde stempler, h.råder, en eller annen grom veiv og komplett tørrsumpsmørning...kosta 110 000+ moms ferdig montert blokk....

sto tre ferdige inne i et hjørne og det så gromt ut...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 000 pluss moms.. de får drømme søtt..

Er faktisk ikke så gærn't....med tørrsump og alt, ferdig montert.

Hva tror du verdens råeste rødblokk koster da? B230R er 25.000 fra Volvo, hvis du kan få tak i. Veiv, stempler og råder, 30-40.000 bare det, for skikkelige greier. Hadde han ikke fått solgt blokkene sine, så hadde han nok ikke støpt de.

Funket/fått Vadis DVD'n forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider