Gå til innhold

Skru og lakkere ascona c

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Driver nå å reparerer motorn til den gamle asconaen min. måtte bytte kam,ventiler,ventilløftere, pakninger og diverse etter råkjøring.

har tenkt på om jeg skulle gjøre noe gøy med bilen. urderer å kjøpe nye felger. og vurderte å bruke 205-13 bak og 185-13 forran og senke. må lakkere om bilen pga steinsprut flekker og drit stygg farge (beige).lakkeringa skal jeg ta med benkalakk, og tenkte fargen matt svart hadde vert kult.

så hadde vert gøy om noen hadde noen innspill erller tips til meg for å få bilen penest mulig. har ikke så mye penger siden jeg gå på skolen. så det må ikke være for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Mattsvart er ALDRI feil!

Bare moro det.

Prøvde å lakke Rekorden min med silkematt Benga, men det ble ikke bra... Altfor blank hvis du har en del små skader etter steinsprut og slikt.

Lakka den 2 ganger med Grå Arcanol og det ble ganske greit.

Aner ikke om du får helmatt benga, men tror arcanol er billigere og det tror jeg er like greit det.

uansett, lykke til.

Mvh Jarl k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver nå å reparerer motorn til den gamle asconaen min. måtte bytte kam,ventiler,ventilløftere, pakninger og diverse etter råkjøring.

har tenkt på om jeg skulle gjøre noe gøy med bilen. urderer å kjøpe nye felger. og vurderte å bruke 205-13 bak og 185-13 forran og senke. må lakkere om bilen pga steinsprut flekker og drit stygg farge (beige).lakkeringa skal jeg ta med benkalakk, og tenkte fargen matt svart hadde vert kult.

så hadde vert gøy om noen hadde noen innspill erller tips til meg for å få bilen penest mulig. har ikke så mye penger siden jeg gå på skolen. så det må ikke være for dyrt.

Plukka ut noen ord i teksten din som ikke henger sammen:

Ascona C og råkjøring, matt svart bengalakk og få bilen penest mulig..

SUKK...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funka fint å råkjøre med ascona c.. haddeden i 160.. en del ganger.. ogmye grise kjøring i vinter. oljepumpa er litt slakk.. så kammen ble godt herpa.. det vil si.. helt rund:P

Vurderer å pusse ned hele bile.. kline på litt grunning og bruke rulle som ikke loer. tynt lag med lakk og 2 strøk med litt pussing i mellom kan være en god ide tipper jeg:) vurderer å senke bilen 40mm når jeg får på de nye felgene. hva slags senke sett burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så på no benga lakk greier. kosta ca 200 - 300 for et par liter. så er ikke verst pris. men hvis den andre lakken som ble nevnt er bedre og billigere så er det jo like greit at jeg bruker den. hvis jeg pusser ned og grunner først så tror jeg ikke se merkene etter steinsprut gjør så mye.

takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktiskt polert bengalakk til å bli ganske fint. det var rulla på også, jeg matta den ned med fint våtslipepapir med bilshampo i vannet, (bruk 1200 eller finere, helst finere) så gikk jeg på med poleringsmaskin med ull pad og meguiars diamond cut(råeste lakkrensen there is) og polerte til det ble helt blank og slett og fint, hadde så på polish ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider