Gå til innhold

B230ET med orginal innmat

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

skal bygge oppijenn ein B230ET motor.

blokka å innmaten blir orginal førløbig pga økonomi.

 

men spm va om kor mykje kan du trykke ut av den motoren, før delene inni blokka tar kvelden?

 

blir bare blokka å innmaten i den som skal vere orginalt, resten blir modifisert å triksa med

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke kjøpe b23ET eller en FT-motor som Butcher sier. B230ET er ikke den beste turbomotoren med tanke på innmat!

 

okej, sant nokk..tenkte berre å bruke dei delene som eg har liggandes..

nyere motor kommer med tiden den..

 

blokka med innmat er komplett, bare å kjøpe ny topp pakning å sette på toppen å montere alt rundt som også ligger i kassevis..

 

motoren blir bare brukt sånn midlertidleg, til eg får jobba opp penger til ny motor..

 

men då va det eg lurte på kor mykje den B230ET innmaten holder til, litt greit å vite i grunnen..

 

står B21ET motor i bilen no..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, sant nokk..tenkte berre å bruke dei delene som eg har liggandes..

nyere motor kommer med tiden den..

 

blokka med innmat er komplett, bare å kjøpe ny topp pakning å sette på toppen å montere alt rundt som også ligger i kassevis..

 

motoren blir bare brukt sånn midlertidleg, til eg får jobba opp penger til ny motor..

 

men då va det eg lurte på kor mykje den B230ET innmaten holder til, litt greit å vite i grunnen..

 

står B21ET motor i bilen no..

står det b21et i bilen??

du kan jo ta å skru sammen b230et, selge den for 8.000kr og spare deg 2-4.000kr til en ft!

 

så kan du selge b21et for 4-6.000kr også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står det b21et i bilen??

du kan jo ta å skru sammen b230et, selge den for 8.000kr og spare deg 2-4.000kr til en ft!

 

så kan du selge b21et for 4-6.000kr også..

 

jau, koffor ikkje?

har litt problemer med inspruten på B21ET'en den fordeler klumpen til bensinen må byttes..men ellers so er motoren i go stand..

vart overhalet for 5år siden, men ikkje brukt før ett halvt år siden.

var seff olje på motoren når den sto lagret..

 

blir vell kansje å selge alt, men gudane vete ken som kjøper, siden alle går for FT,FK motorer no til tiden

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, koffor ikkje?

har litt problemer med inspruten på B21ET'en den fordeler klumpen til bensinen må byttes..men ellers so er motoren i go stand..

vart overhalet for 5år siden, men ikkje brukt før ett halvt år siden.

var seff olje på motoren når den sto lagret..

 

blir vell kansje å selge alt, men gudane vete ken som kjøper, siden alle går for FT,FK motorer no til tiden

b21et er jo fin motor..

b230et er også grei motor, for de som nøyer seg med ca. 200hk.

den har jo 182-184hk i originalt utførelse.. skal angivelig tåle 250hk, men jeg ville heller satset på b230ft om jeg først skulle byttet motor.

 

ps. tror det er noe vanskeligere å mekke inn ledningsnett på b230ft enn b230et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b21et er jo fin motor..

b230et er også grei motor, for de som nøyer seg med ca. 200hk.

den har jo 182-184hk i originalt utførelse.. skal angivelig tåle 250hk, men jeg ville heller satset på b230ft om jeg først skulle byttet motor.

 

ps. tror det er noe vanskeligere å mekke inn ledningsnett på b230ft enn b230et.

 

okej. har ikkje so mykje erfaringa med leddninger, går vell mest i skruer å muttere..

men har muligens ein B230FT motor for hand var vell mellom 8-10000kr litt usikker, kom i frå ein 960 om eg ikkje tar heilt feil, muligens ein 760?

men står forsatt still pga penge mangel :/ får vell reise på sjøen ijenn da. hehe

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja hvis det er snakk om at en B21ET skal selges, så er det av interesse. Trenger delemotor med god innmat :P Blir nok litt langt å hente den oppi nord :P

 

jau, den skal vell ut til salgs ja..kan selge berre blokka med inmat å topp..

motoren skal vere fin i grunnen..kjørt kansje 20-30mil ette overhalinga..

 

men kan ikkje garantere 100% at de er 100% ET motor, har ikkje snakka so mykje med han so bygde motoren..kan vere der er andre stempel i den

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er B21ET-blokk, så.. kjøper i såfall hele motor'n gjerne med turbo til en vettug pris. Du ser hva slags blokk det er, det står stemplet under innsuget, bak fordeleren. Har finni b21et komplett til 3500,- men da jeg ringte var den solgt :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som gidder å forklare meg hvor jeg får tak i ft/fk motor til den prisen, billigste jeg har kommet over sku han ha 15000,- for, :P

 

får somregel ikkje taki bra motorer til den prisen..

fann sjøl ein FT 86mod 200.000km for 7-8000kr da..men den skal eg kjøpe ;)

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår