Hot Rod Skrevet Mars 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2003 Er det hardt for automatkassa at man setter den i Neutral i en lang unnabakke og lar bilen trille i 80-90 km/t mens motoren går på tomgang? (Gjelder en Chevrolet Astro.) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masvo Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Jeg har fått beskjed av felre verksteder at man ikke skal ha bilen i nøytral når man triller... hvis man må taue bilen og ikke har noen annen utvei så må man ikke tau i over 30 km/t og helst bare korte sterkk fikk jeg beskjed om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Dersom man ikke har ekstra oljekjøler til girkassa så bør man absolutt ikke trille i høy hastighet i N. Som det ble sagt over her så bør man ikke taue en bil med automat særlig fort eller særlig langt. Hvorfor skal du sette bilen i N da? Dersom du slipper gassen så bruker bilen nesten ikke bensin, og det finnes ikke særlig mye motorbrems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 Så lenge motoren går kan det ikke være skadelig, da får jo kassen smørning som normalt. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 14, 2004 Rapporter Share Skrevet April 14, 2004 hehe, du sier noe der. Tenkte ikke på at motoren i dette tilfellet fortsatt ville gå. Har bare fått innprenta at dersom bilen til gammlingen dør så skal jeg for guds skyld ikke trille lenge i fri før jeg starter igjen. (bilen har en tendens til å dø ut etter man har bremsa på motoren i drive for så å gire til overdrive, og jeg glemmer somregel å holde foten over gassen mens jeg girer opp) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by V8power Så lenge motoren går kan det ikke være skadelig, da får jo kassen smørning som normalt. Enig her kan ikke være skadelig å trille i neutral med motoren i gang....det er vel faktisk minst belastning på kassa da. Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Det er nok ikke farlig å trille i neutral, men hvis du smeller den i Drive igjen mens du har god fart er ikke akkurat det det beste med tanke på clutchene som sitter i kassa.. hvis man må taue en bil med automat over lengre strekning så er faktisk det enkleste å skru av mellomakselen. da går ikke kassa og du kan taue så fort du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg