x8|volvo Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Tar d opp igjen! ;) hehe....senka framme nå....ble egentlig ganske fornøyd! men ene fjæra slår fordi lokket oppå har dotte uta v sporet da jeg stramma til dempern, (fikse det senere) ....den andre er helt fin, men nå skal jeg starte bake! trenger jeg da å løsne dempern slik at bakakk. faller ned? eller løssner jeg bare muttern under fjæra å setter på fjærklemmer å tar ut? :p hvis dere forstår? hvordan gjorde dere d? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Som det siste du skrev; Klemmer på fjæra, løsne mutter under fjæra og så er det bare å skifte i motsatt rekkefølge. Gjort på 10 min. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 takk...går ut å gjør d nå da ;) men tror skruen plingser,skal ha godtmed russløsne spray og wd40 samt en 6 kanta 17 nøkkel ;) edit: og en stålbørst så jeg slipper å bruke gjengeverktøy igjen doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 neinei, ingen fjærklemmer bak! Hiv bilen på bukker, elns. Så tar du av hjul (selvsagt) og hiver en jekk under bakaksel. Du jekker opp akselen på den siden du skal skru av.. Så løsner du demperens skruer, samt skruen på den platen som klemmer fast fjæren. Når det er gjort, drar du av demperen. Så kan du la akselen gå nedover igjen, til du kan dra ut fjæren. så tar du i nye fjæren og demperen, jekker opp og skrur tingene sammen. du kan ta begge sider på 1 time kanskje, om du har dårlig utstyr.. med skikkelig bukk, går det fortere om du vet hva du skal gjøre. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg